Kode-alternantzia elebidun gazteetan: DS nahasiak
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Bi hizkuntzatako elementu lexikoak edota gramatikalak hizketaldi berean
txertatzeari hainbat izen eman zaizkio literaturan. Ingelesez code-switching
(CS) eta code-mixing (CM) esan izan zaio: azkeneko horrek, CMk,
nahasketa kutsua dauka eta CSk, aldiz, txandakatzeari gehiago egiten dio
erreferentzia. Euskaraz ere hainbat deitura hartu izan ditu fenomeno honek.
Kode-alternantzia (Amonarriz 2008, Ezeizabarrena 2014), hizkuntza-lerratzea
(Epelde & Oyharçabal 2013), kode-trukaketa (Rotaetxe 1999), zein kode-aldaketa
(Aurrekoetxea & Unamuno 2011). Elebidunak diren gizarteetan oso ohikoa
eta zabaldua den fenomenoa da, hizkuntza-ukipenaren ondoriozko fenomeno
bat baitugu.
Lan honetan sintagma barruko KA aztertuko da eta euskara-gaztelania
Determinatzaile Sintagma (DS) nahasiei erreparatuko zaie, batez ere hizketaldiko
hizkuntza nagusia gaztelania denean euskarazko DS nahasiak txertatzeari.