References
Aumont, J. (2004). Aesthetics of Film. Austin (TX): University of Texas Press, 5ª ed. (1ª ed.1983).
Bazin, A. (2006). ¿Qué es el cine? Madrid: Rialp
Bernstein, A. (2013). Half Measures. DVD. Los Ángeles: Sony Pictures.
Blevins, J. & Wood, D. (2015). The Methods of Breaking Bad: Essays on Narrative, Character and Ethics. Jefferson (NC): McFarland.
Bordwell, D., Staiger, J. & Thompson, K. (1985). The Classical Hollywood Cinema. Film Style & Mode of Production to 1960. Londres: Routledge.
Gibbs, J. (2013). Mise-en-scène: Film Style and Interpretation. Nueva York: Columbia University Press.
Bruun Vaage, M. (2010). "Fiction Film and the Varieties of Empathic Engagement", Midwest Studies in Philosophy, XXXIV (pp. 158-79).
Darbeu, R. W. (2015). Scientific Ethics and Breaking Bad. En Jacob Blevins & Dafydd Wood (Eds.), The Methods of Breaking Bad: Essays on Narrative, Character and Ethics (pp. 165-82). Jefferson (NC): McFarland.
Canet, F y Prósper, J (2009). Narrativa audiovisual. Estrategias y recursos. Madrid: Editorial Síntesis.
De Los Ríos, I. (2013). Tres objeciones de amor y una ovación desesperada. En Cobo, S. y Hernández-Santaolalla, V. (Eds.), Breaking Bad. 530 gramos (de papel) para serieadictos no rehabilitados (pp. 23-45). Madrid: Errata naturae.
Del Valle Morilla, A. M. (2017). Propuesta de un modelo de análisis cinematográfico integral y aplicación del modelo a Rear Window (La ventana indiscreta, 1954) de Alfred Hitchcock. Comunicación y Hombre, 13, 183-199.
Echart, P. & García, A. N. (2013). Crime and Punishment: Greed, Pride and Guilt in Breaking Bad. En Alexandra Simón-López & Heidi Yeandle (Eds.), A Critical Approach to the Apocalypse (pp. 205-217). Oxford: Inter-Disciplinary Press.
Echart, P. & García, A. N. (2015). Round the decay / Of that colossal wreck: Pride and Guilt as Narrative Emotions. En Jacob Blevins & Dafydd Wood (Eds.), The Methods of Breaking Bad: Essays on Narrative, Character and Ethics (pp. 78-93). Jefferson (NC): McFarland.
Esteban Blein, J. (2015) El antihéroe como protagonista en el guion épico americano contemporáneo: estrategias identificatorias y evolución heroica. Tesis Doctoral. Universidad CEU San Pablo Facultad de Humanidades y CC. de la Comunicación. Madrid.
Gilligan, V. (2013) Así hacemos Breaking Bad. En Gilligan, V. (Ed.), Breaking Bad, (530) gramos (de papel) para serieadictos no rehabilitados (pp-61-99). Madrid: Errata naturae.
Gilligan, V. & Schanauz, T. (2013). Say My Name. DVD. Los Ángeles: Sony Pictures.
Glass, S. (2012). Better Than Human. En David R. Koepsel & Robert Arp (eds.). Breaking Bad and Philosophy: Badder Living through Chemistry. Chicago: Open Court, pp. 91-100.
Howe, D. (2014). Not Your Average Mexican: Breaking Bad and the Destruction of Latino Stereotipes. En David Pierson (ed.). Breaking Bad: Critical Essays on the Contexts, Politics, Style, and Reception of the Television Series. Lanham: Lexington Books, pp. 87-102.
Kawin, Bruce F. (1992). How Movies Work. Berkeley y Los Angeles (CA): University of California Press.
Kroon, R. (2014). A/V A to Z: An Encyclopedic Dictionary of Media, Entertainment and Other Audiovisual Terms. Carolina del Norte: McFarland & Co.
Koepsel, D. R. & Arp, R. (2012). Breaking Bad and Philosophy: Badder Living through Chemistry. Chicago: Open Court.
Kraynak, S. (2015). The Danger that Keeps Knocking. Representations of Post-9/11 Masculinity in Vince Gilligan's Breaking Bad. En Paul Petrovic (Ed.), Representing 9/11: Trauma, Ideology, and Nationalism in Literature, Film, and Television, (pp. 131-142). Londres: Rowman & Littlefield.
Litman, G. (2013). ¿Cocinar coloca a Walt en el lado de los "malos"? En Cobo, S. y Hernández-Santaolalla, V. (Eds.), Breaking Bad. 530 gramos (de papel) para serieadictos no rehabilitados (pp 45-63). Madrid: Errata naturae.
Logan, E. (2016). Breaking Bad and Dignity: Unity and Fragmentation in the Serial Television Drama. London: Palgrave Macmillan
Nardi, C. (2014). Mediating Fictional Crime, Music, Morality and Liquid Identification. En David Pierson, (ed.). Breaking Bad: Critical Essays on the Contexts, Politics, Style, and Reception of the Television Series. Lanham: Lexington Books, pp. 173-90.
Murphy, D. J. (2012). Heisenberg's Uncertain Confession. En David R. Koepsel & Robert Arp (eds.). Breaking Bad and Philosophy: Badder Living through Chemistry. Chicago: Open Court, pp. 15-26.
Palazón, A. (1998) Lenguaje audiovisual. Madrid: Acento Editorial.
Papet, C. & Brillet, A. (2014). Breaking Bad, le culte de l'anti-héros. Paris: Clément.
Pérez De Algaba, C. (2013). Breaking Bad plano a plano. La cámara como constructora de significado. En Cobo, S. y Hernández-Santaolalla, V. (Eds.), Breaking Bad. 530 gramos (de papel) para serieadictos no rehabilitados (pp. 295-311). Madrid: Errata naturae.
Perry, B. & Velarde, R. (2013). Breaking Bad's Addicting Defense of Moral Realism. Christian Research Journal, nº 5.
Pierson, D. P. (2014). Breaking Bad: Critical Essays on the Contexts, Politics, Style, and Reception of the Television Series. Lanham: Lexington Books.
Ruiz, J. (2015). Dark Matters: Suburban Crime Dramas, and Latinidad in the Golden Age of Cable Television. Aztlan: A Journal of Chicano Studies, Volumen 40, Número 1, Primavera 2015, 37-62.
Sangro, P. (2011). La práctica del visionado cinematográfico. Madrid: Editorial Síntesis.
Stadler, J. & McWilliam, K. (2009). Screen Media: Analysing Film and Television. Crows Nest (Australia): Allen & Unwin.