Character and Caricature, Virtual and Real
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Chris Hables Gray
Abstract
Character, as personality, is formed through biology and culture. But the influence these forces have and the actual processes involved are not really known. Technology, as an important and always changing part of culture, offers us a window on the construction of character especially in that strange new place: cyberspace. The virtual world allows people to play with their character in ways that are very difficult "in real life." This play reveals a great deal about what is biologically immutable and what isn't after all. In particular gender, race, and embodiment in general are treated quite differently on-line then in the flesh. And character/caricature formation in the MUDS and MOOS and other cyber-places throws light on the processes of character, such as the roles of evocative technologies, the feedback loops of will and non-will (addiction), and the potentiality of fan- tasies actualized. In particular political participation on the internet reveals the limits of what real character can be manifested in a simulated environment. It seems cyborgian character is more plastic in some ways than most observers would have predicted; but character, as integrity, will still determine how far the role of caricature will go in supplanting character.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
cyborgs, technology, virtual worlds
Section
Research Articles
Papeles del CEIC is distributed under the licence Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (CC BY-NC-ND 3.0 ES)
Usted es libre de:
- copiar, distribuir y comunicar públicamente la obra
Bajo las condiciones siguientes:
- Reconocimiento — Debe reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciador (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o apoyan el uso que hace de su obra).
- No comercial — No puede utilizar esta obra para fines comerciales.
- Sin obras derivadas — No se puede alterar, transformar o generar una obra derivada a partir de esta obra.
Entendiendo que:
- Renuncia — Alguna de estas condiciones puede no aplicarse si se obtiene el permiso del titular de los derechos de autor
- Dominio Público — Cuando la obra o alguno de sus elementos se halle en el dominio público según la ley vigente aplicable, esta situación no quedará afectada por la licencia.
- Otros derechos — Los derechos siguientes no quedan afectados por la licencia de ninguna manera:
- Los derechos derivados de usos legítimos u otras limitaciones reconocidas por ley no se ven afectados por lo anterior.
- Los derechos morales del autor;
- Derechos que pueden ostentar otras personas sobre la propia obra o su uso, como por ejemplo derechos de imagen o de privacidad.
- Aviso — Al reutilizar o distribuir la obra, tiene que dejar bien claro los términos de la licencia de esta obra.
The author can use his/her article freely always indicating that it has been published in Papeles del CEIC. International Journal on Collective Identity Research. Any re-edition of the article must be approved by the journal editorial team.