ENPRESEN BORONDATEZKO ERREGULAZIOAREN IKUSPEGI TEORIKOAK: KLUBEN TEORIA ETA INFORMAZIO ASIMETRIEN IKUSPEGIA

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Publicado 12-02-2018
Alberto Díaz de Jungutu González de Durana Erlantz Allur Aranburu Ainara Larrea Unzain

Resumen

[EUS] Ingurumen kudeaketa arloko borondatezko enpresa autorregulazioak (self-regulation) hedapen zabala izan du azken urteotan. Artikulu honetan kluben teoriari eta informazio asimetriaren ikuspegiari ematen zaio arreta. Klub horiek bere partaideen jardueren inguruko informazio baliotsua izateak informazio asimetriak murriztu ditzake. Klub arrakastatsuetako kide izateak, enpresak bere kasa egingo luketen baino ingurumen arloko hobekuntza neurri sendoagoak martxan jartzera bultzatzen ditu, eta kasu gehienetan ISO 14001 nazioarteko ingurumen-estandarra eta Europar Batasuneko EMAS Erregelamendua bezalako ingurumen arloko enpresa-autorregulaziorako edo soft-law-erako tresna nagusiak ezartzera eramaten dituzte. Artikulu honen helburua autorregulazio pribatuko tresna horiei egiten zaien kritika orokorra eta zehatza uztartzea da.

[ES] La autorregulación voluntaria empresarial (self-regulation) es un fenómeno que ha tenido gran difusión en los últimos años. En esta contribución nos centraremos en el análisis de dos de las perspectivas académicas que han tratado de analizarlo: la teoría de los clubs y las asimetrías de información. Los clubs proveen de valiosa información sobre las actividades de sus miembros, reduciendo, de este modo, las asimetrías de información. Los clubs exitosos inducen a sus miembros a emprender de forma voluntaria acciones de mejora ambiental de mayor compromiso que las que habrían acometido unilateralmente, y muy frecuentemente motivan la adopción de herramientas de tipo soft-law de autorregulación empresarial medioambiental como el estándar internacional ISO 14001 para la gestión medio ambiental, o el Reglamento EMAS. Este artículo tiene como objetivo analizar y confluir la crítica general y específica que se realiza a estas herramientas privadas de autorregulación.

[EN] Corporate self-regulation is a phenomenon that has been widely disseminated in recent years. In this contribution we will focus on the analysis of two scholarly perspectives that have analyzed this issue: the theory of clubs and the theory of information asymmetries. The clubs provide valuable information about the activities of their members reducing information asymmetries. Successful clubs induce their members to voluntarily undertake actions for environmental improvement with greater commitment than they would do unilaterally, and very often motivate the adoption of environmental self-regulation tools as the international standard ISO 14001 for environmental management or the EMAS Regulation. This article aims to analyze the general and specific criticism that is made to these private self-regulation tools.

 

Abstract 80 | PDF Downloads 111

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Número
Sección
Artículos