References
Adair, J. G. eta B. Spinner. 1981. “Subjects’ access to cognitive processes: Demand characteristics and verbal report”. Journal for Theory of Social Behavior 11: 31-52.
Baddele , A. 1999. Memoria humana: Teoría y práctica. Madril: McGraw-Hill.
Bourne, L. E., B. R. Ekstrand eta R. L. Dominowski. 1976. Psicología del pensamiento. Mexiko: Trillas.
Carretero, M. eta J. García Madruga. 1984. “Psicología del pensamiento: aspectos históricos y metodológicos”. In M. Carretero eta J.A. García Madruga (biltzaileak), Lecturas de Psicología del Pensamiento. Madril: Alianza Editorial.
Chater, N., E. Heit eta M. Oaksford. 2005. “Reasoning”. In K. Lamberts eta R. L. Goldstone, The Handbook of cognition. London: Sage, 297-320.
Domingo, J. M. 2005. “Pensar en contexto. Hacia una psicología del pensamiento contextualizado”. In F. Gabucio (koord.), Psicología del pensamiento. Bartzelona: UOC, 269-293.
Dominowski, R. L. eta L. E. Bourne. 1994. “History of research on thinking and problem solving”. In R. J. Sternberg (arg.), Thinking and problem solving. San Diego, California: Academic Press, 1-35.
Epstein, S. 1994. “Integration of the cognitive and the psychodynamic unconscious”. American Psychologist 49: 709-724.
Epstein, S. 2003. “Cognitive-experiential self-theory of personality”. In T. Millon eta M. J. Lerner (arg.), Comprehensive handbook of psychology, volume 5: Personality and social psychology. Hoboken, NJ: Wiley & Sons, 159-184.
Ericsson, K. A. eta H. A. Simon. 1980. “Verbal reports as data”. Psychological Review 87: 215-251.
Ericsson, K. A. eta H. A. Simon. 1984. Protocol analysis: Verbal reports as data. Cambridge: MIT Press.
Eysenck, M. W. 1993. Principles of Cognitive Psychology. Hillsdale, N.J.: LEA.
Eysenck, M. W. 2001. Principles of Cognitive Psychology. Hove, East Sussex: Psychology Press (2. argitalpena).
Eysenck, M. W. (arg.). 1994. The Blackwell Dictionary of Cognitive Psychology. Oxford, UK: Blackwell.
Eysenck, M. W. eta M. T. Keane. 2000. Cognitive psychology: a student’s handbook. Hove: Psychology Press.
Field, J. 2004. Psycholinguistics: The key concepts. London: Routledge.
García Madruga, J. A. 2006. Lectura y conocimiento. Bartzelona: Paidós.
García Madruga, J. A. eta S. Moreno Ríos. 1998. Conceptos fundamentales de psicología. Madril: Alianza.
Garnham, A. 2005. “Language comprehension”. In K. Lamberts eta R. L. Goldstone, The Handbook of cognition. London: Sage, 241-254.
Garnham, A. eta J. Oakhill. 1996/1994. Manual de psicología del pensamiento. Bartzelona: Paidós.
Gilhool , K. J. 1995. Thinking: Directed, undirected and creative. London: Academic Press (2. argitalpena).
Goddard, C. 2002. “The search for the shared semantic core of all languages”. In C. Goddard eta A. Wierzbicka (arg.), Meaning and universal grammar: Theory and empirical findings. Volume I. Amsterdam: John Benjamins, 5-40.
González Labra, M. J. 1998. Introducción a la psicología del pensamiento. Madril: Trotta.
Guitton, J. 2000. Nuevo arte de pensar. Madril: Ediciones Encuentro [Jatorrizko lana: Nouvel art de penser. Paris: Aubier].
Hoffmann, J. eta A. Stock. 2004. The Würzburg School. http://www.psychologie.uniwuerz-burg.de/w_schule/WSCHOOL2a.pdf [2004ko apirilaren 17an atzitua].
Huizi, P. 2004. “Hizkuntzalaritza eta psikologia: Wundten garaia”. Gogoa IV: 253-308.
Johnson-Laird, P. N. 1993. El ordenador y la mente. Bartzelona: Paidós.
Johnson-Laird, P. N. 1993. “How the mind thinks”. In G. Harman (arg.), Conceptions of the human mind: Essays in honor of George A. Miller. Hillsdale, N.J.: LEA, 173-215.
Kempton, W. 1986. “Two theories used of home heat control”. Cognitive Science 10: 75-91.
Koenig, O. 2003. “Conexionismo”. In O. Houdé, D. Kayser, O. Koenig, J. Proust eta F. Rastier (zuzk.), Diccionario de ciencias cognitivas. Buenos Aires: Amorrortu.
Lamberts, K. 2005. “Mathematical modelling of cognition”. In K. Lamberts eta R. L. Goldstone, The Handbook of cognition. London: Sage, 407-421.
Marina, J. A. 1992. Teoría de la inteligencia creadora. Bartzelona: Anagrama.
Marina, J. A. 2004. La inteligencia fracasada: Teoría y práctica de la estupidez. Bartzelona: Anagrama.
Martin, R. C. eta D. H. Wu. 2005. “The cognitive neuropsychology of language”. In K. Lamberts eta R. L. Goldstone, The Handbook of cognition. London: Sage, 382-406.
McClelland, J. L. 1981. “Retrieving general and specific information from stored knowledge of specifics”. In Proceedings of the Third Annual Conference of the Cognitive Science Society, 170-172.
McClelland, J. L. eta D. E. Rumelhart. 1986. Parallel distributed processing. Exploration in the microstructure of cognition. Cambridge, MA: The MIT Press.
Newell, A. 1980. “Physical symbol systems”. Cognitive Science 4: 135-183.
Newell, A. eta H. A. Simon. 1972. Human problem solving. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall.
Nisbett, R. E. eta T. D. Wilson. 1977. “Telling more than we can know: verbal reports on mental processes”. Psychological Review 84: 231-259.
Nisbett, R. E. 2003. The geography of thought: How Asians and Westerners think differently… and why. New York: The Free Press.
Robertson, S. I. 1999. Types of thinking. New York: Routledge.
Sapir, A., G. D’Avossa, M. McAvoy, G. L. Shulman eta M. Corbetta. 2005. “Brain signals for spatial attention predict performance in a motion discrimination task”. PNAS: Proceedings of the National Academy of the Sciences 102: 17810-17815.
Sloman, S. A. 1996. “The empirical case for two systems of reasoning”. Psychological Bulletin 119: 3-22.
Sloman, S. A. 2002. “Two systems of reasoning”. In T. Gilovich, D. W. Griffin eta D. Kahneman (arg.), Heuristics and biases: The psychology of intuitive judgment. New York: Cambridge University Press, 379-396.
Slovic, P. 2007. “If I look at the mass I will never act: Psychic numbing and genocide”. Judgment and Decision Making 2: 79-95.
Stanovich, K. E. eta R. F. West. 2002. “Individual differences in reasoning: Implications for the rationality debate?” In T. Gilovich, D. W. Griffin eta D. Kahneman (arg.), Heuristics and biases: The psychology of intuitive judgment. New York: Cambridge University Press, 421-444.
Steiner, G. 2007. Diez (posibles) razones para la tristeza del pensamiento. Madril: Siruela.
Sternberg, R. 1996. Cognitive psychology. Fort Worth Texas: Harcourt Brace College.
Tavris, C. eta C. Wade. 1995. Psychology in perspective. New York: Harper Collins.
Van Someren, M. W., Y. F. Barnard eta J. A. C. Sandberg. 1994. The Think Aloud method: A practical guide to modelling cognitive processes. London: Academic Press.
Vega, M. de. 1984. Introducción a la psicología cognitiva. Madril: Alianza.
Villasante, L. 1962. Kristau fedearen sustraiak: I. Jainkoa. Arantzazu: Jakin.
Wierzbicka, A. 1996. Semantics: Primes and universals. Oxford: Oxford University Press.
Wierzbicka, A. 2001. What did Jesus mean? Oxford: Oxford University Press.
Wierzbicka, A. (2002), “The semantics of metaphor and parable: Looking for meaning in the Gospels”. Theoria et Historia Scientiarum 4: 85-106.