References
Alleyne, B. (2019). Geek and Hacker Stories: Code, Culture and Storytelling from the Technosphere. UK: Palgrave Macmillan.
Atarama-Rojas, T. (2019). Transmedia Storytelling and Construction of Fictional Worlds: Aliados Series as Case Study. Corresondencias & Análisis, 9, 37-50. doi: 10.24265/cian.2019.n9.02
Balcázar, P., González, N., Gurrola, G. y Moysén, A. (2015). Investigación cualitativa. México: Universidad Autónoma del Estado de México.
Bengtsson, E., Källquist, R. y Sveningsson, M. (2018). Combining New and Old Viewing Practices: Uses and Experiences of the Transmedia Series "Skam". Nordicom review: Nordic research on media & communication, 39(2), 63-77. doi: 10.2478/nor-2018-0007
Bonsignore, E., Hansen, D., Kraus, K. y Ruppel, M. (2012). Alternate Reality Games as Platforms for Practicing 21st-Century Literacies. International Journal of Learning and Media, 4(1), 25-54. doi: 10.13016/M2B616
Bourdaa, M. (2014). This is not marketing. This is HBO: Branding HBO with Transmedia Storytelling. Networking Knowledge: Journal of the MeCCSA Postgraduate Network, 7(1), 18-25. doi: 10.31165/nk.2014.71.328
Brewster, T. (16 de mayo de 2016). ‘Mr. Robot’ web weaknesses left fans and USA network vulnerable, warns non fictional hacker. Forbes. Recuperado de https://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2016/05/16/mr-robot-imagetragick-usa-network-wide-open-to-hackers/#469f875366d7
Cliffe, D. (2018). Thriller, Horror, Hacker, Spy: The Hacker Genre in Film and Television from the 1970s to the 2010s (Tesis doctoral). Montfort University, Leicester, UK.
Commander X (2017). Dark Ops: An Anonymous Story. North Carolina: Lulu Press.
Costa, C., y Piñeiro, T. (2012). Nuevas narrativas audiovisuales: Multiplataforma, crossmedia y transmedia. El caso de Águila Roja (RTVE). Icono 14, 10(2), 102-125. doi: 10.7195/ri14.v10i2.156
Díaz, M. (2017). Juegos de realidad alternativa: un análisis geonarrativo y aumentado de Ingress (Tesis doctoral). Universidad Complutense de Madrid, Madrid.
Friedman, Z. (27 de febrero de 2019). Young Americans Owe $1 trillions of debt. Forbes. Recuperado de https://www.forbes.com/sites/zackfriedman/2019/02/27/young-americans-owe-1-trillion-of-debt/#4964b2f778ad
Gallego, F. (2013). El impacto de las nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación en el imaginario social. Las series de televisión. Imagonautas, 3(2), 28 39.
Gauthier, P. (2018). Inmersión, redes sociales y narrativa transmedia: la modalidad de recepción inclusiva. Comunicación y Medios, 27(37), 11-23. doi: 10.5354/0719-1529.2018.46952
Giles, M. (1 de septiembre de 2016). How Mr. Robot’s Incredibly Detailed Easter Eggs Come Together. Vulture. Recuperado de https://www.vulture.com/2016/09/mr-robot-easter-eggs-how-they-come-together.html
Grandío, M. y Bonaut, J. (2012). Transmedia audiences and televisions fiction: A comparative approach between Skins (UK) and El barco (Spain). Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 9(2), 558-574.
Graves, M. (2011). Lost in a Transmedia Storytelling Franchise: Rethinking Transmedia Engagement (Tesis doctoral). Universidad de Kansas, Estados Unidos.
Hadnagy, C. (2018). Social Engineering: The Art of Human Hacking. Indianapolis: Wiley.
Hoguet, Benjamin (2015). La narration réinventée : Créer et produire pour les nouveaux médias. Paris: Dixit Editions.
Jenkins, H. (15 de enero de 2003). Transmedia Storytelling: Moving characters from books to films to video games can make them stronger and more compelling. Technology Review. Recuperado de https://www.technologyreview.com/2003/01/15/234540/transmedia-storytelling/
Jenkins, H. (2006). Fans, Bloggers, and Gamers: Exploring Participatory Culture. Nueva York: NYU Press.
Jordan, T. y Taylor, P. (2004). Hacktivism and Cyberwars. Rebels with a cause? New York: Routledge.
Jordan, T. (2008). Hacking: Digital Media and Technological Determinism. Cambridge: Polity.
Lardinois, F. (15 de diciembre de 2017). Mozilla’s Mr. Robot promo backfires after it installs a Firefox extension without permission. Techcrunch. Recuperado de https://techcrunch.com/2017/12/15/mozillas-mr-robot-promo-backfires-after-it-installs-firefox-extension-without-permission/
Littleton, C. (9 de octubre de 2015). What would ‘Mr. Robot’ do? Innovative launch strategy pays off for USA. Variety. Recuperado de https://variety.com/2015/tv/news/mr-robot-marketing-strategy-new-york-comic-con-usa-launch-1201614495/
Levi, S. (2010). Hackers: Heroes of the Computer Revolution. Sebastopol, CA: O’Reilly.
Lohani, S. (2019). Social Engineering: Hacking into Humans. International Journal of Advanced Studies of Scientific Research, 4(1), 385-393.
Martínez, F. (2016). Series de ficción y videojuegos: transmediatización y gamificación de los discursos audiovisuales contemporáneos. Index Comunicación, 6(2), 287-295.
Maurushat, A. (2019). Ethical hacking. Ottawa: University of Ottawa Press.
Menéndez, C. (2011). “Live together, die alone”. La audiencia global(izada) de Perdidos. En M.A. Pérez-Gómez (coord.), Previously on: Estudios interdisciplinarios sobre la ficción televisiva en la Tercera Edad Dorada de la Televisión (pp. 717-730). Sevilla: Biblioteca de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Sevilla.
Miller, A. (7 de noviembre de 2017). Email scam targets Netflix’s millions of subscriber. ABC News. Recuperado de https://abcnews.go.com/Technology/email-scam-targets-netflixs-millions-subscribers/story?id=50986271
Mittell, J. (2015). Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York: NYUP.
Murphy, D. (2013). Hacking Public Memory: Understanding the Multiple Arcade Machine Emulator. Games and Culture, 8(1), 43-53.
Raymond, E. (2001). How To Become A Hacker. Recuperado de http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html
Roig, G. (2007). Hacktivismo: hackers y redes sociales. Revista de estudios de juventud, 76, 201-223.
Salcedo, O., Fernández, C. y Castellanos, M. (2012). Hackers en la sociedad de la información: análisis de su dinámica desde una perspectiva social. Visión electrónica, 6(1), 115-125.
Salom, J. (2011). El ciberespacio y el crimen organizado. Cuadernos de estrategia, 149, 129-164.
Seng, D. (2019). Hacking and Open Source Culture: Reading of the Ideas, Social Movements, and People Who Shaped the Information Society. Estados Unidos: Cognella.
Sepulchre, S. (2011). La constellation transmediatique de Breaking Bad. Analyse de la complémentarité trouvée entre la télévision et Internet. ESSACHESS. Journal for Communication Studies, 4(1), 175-186.
Szoldra, Paul. (8 de enero de 2016). Mr. Robot is the first show to get hacking right. Business Insider. Recuperado de http://www.techinsider.io/mr-robot-hackers-2016-1
Tanczer, L. M. (2016). Hacktivism and the Male-Only Stereotype. New Media & Society, 18(8), 1599–1615. doi: 10.1177/1461444814567983
Walden, K. (2019). Film Websites: A transmedia Archaeology (Tesis doctoral). University of Hertfordshire, Hertfordshire, UK.
Wybo, G. (31 de octubre de 2013). MTV plante ses griffes sur Twitter. Stratégies. Recuperado de http://www.strategies.fr/actualites/marques/222395W/mtv-plante-ses-griffes-sur-twitter.html
Yin, R. (2018). Case Study Research and Applications: Design and Methods. Los Ángeles: SAGE.
Zanotti, A. (2014). Comunidades de software libre en Argentina: motivaciones, participación, militancia. Perspectivas de la comunicación, 7(2), 55-74.