References
BEKAFIGO, Marija Anna; MCBRIDE, Allan (2013). Who Tweets About Politics? Political Participation of Twitter Users During the 2011 Gubernatorial Elections. En: Social Sciences Computer Review, 31 (5), pp. 625-643.
BENKLER, Yochai (2006). The wealth of networks: How social production transforms markets and freedom. New Haven: Yale University Press.
CASERO-RIPOLLÉS, Andreu (2010). ¿El despertar del público?: comunicación política, ciudadanía y web 2.0. En: MARTIN VICENTE, Maximiliano, y ROTHBERG, Danilo (eds.). Meios de comunicaçao e cidadania. Sao Paulo: Cultura Académica, pp. 107-122.
CASTELLS, Manuel (2010). La democràcia en l'era d'Internet. En: VIA. Valors, idees, actituds: revista del Centre d'Estudis Jordi Pujol, 12, pp. 7-13. [http://llull.cat/IMAGES_175/transfer06-not01-cat.pdf]. Consultado el 22 de diciembre de 2013.
CASTILLEJO, Bruno; SEMOVA, Dimitrina (2012). Elecciones Generales y redes sociales en el caso de España, 2011. En: International Review of Information Ethics, 18, pp. 144-149.
CEBRIÁN, Elena; VÁZQUEZ, Tamara; OLABARRIETA, Ane (2013). ¿Participación y democracia en los medios sociales?: El caso de Twitter en las elecciones vascas de 2012. En: adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación, 6, pp. 39-63.
Centro de Investigaciones Sociológicas (2011). Barómetro de noviembre, estudio número 2.917. [http://datos.cis.es/pdf/Es2917mar_A.pdf]. Consultado el 9 de junio de 2012.
COGBURN, Derrick L.; SPINOZA-VÁSQUEZ, Fatima K. (2011). From Networked Nominee to Networked Nation: Examining the Impact of Web 2.0 and Social Media on Political Participation and Civil Engagement in the 2008 Obama Campaign. En: Journal of Political Marketing, 10, pp. 189-213.
DADER, José Luis (2009). Ciberpolítica en los websites de partidos políticos: la experiencia de las elecciones de 2008 en España ante las tendencias transnacionales. En: Revista de Sociologia e Política, 34, pp. 45-62. [ http://ojs.c3sl.ufpr.br/ojs/index.php/rsp/article/view/29345]. Consultado el 17 de noviembre de 2013.
DAHLGREEN, Peter (2005). The Internet, Public Spheres, and Political Communication: Dispersion and Deliberation. En: Political Communication, 22, pp. 147-162.
FARRELL, Henry; DREZNER, Daniel (2008). The power and politics of blogs. En: Public Choice, 134 (1), pp. 15-30.
FARRELL, Henry (2012). The consequences of the Internet for politics. En: Annual Review of Political Science, 15 (1), pp. 35-52.
FIGUEROA, Jaime; GONZÁLEZ, Eva; NÚÑEZ DE PRADO, Sara (2013). Las redes sociales como contexto para la gestión de la marca del candidato en las elecciones generales españolas 2011. En: CRESPO, Ismael. Partidos, medios y electores en procesos de cambio. Las elecciones generales españolas de 2011. Valencia: Tirant Humanidades, pp. 485-510.
GAFFNEY, Devin (2010). #iranElection: quantifying online activism. En: Proceedings of the WebSci10: Extending the Frontiers of Society On-Line. Raleigh, pp. 1-8. [http://journal.webscience.org/295/]. Consultado el 3 de octubre de 2013.
GARCÍA, Carmela; VERÓN, José Juan (2012). La campaña de las municipales y autonómicas de 2011 en Aragón desde la prensa diaria. En: CASERO-RIPOLLÉS, Andreu. (Ed.). Periodismo político en España: concepciones, tensiones y elecciones. La Laguna: Sociedad Latina de Comunicación Social, Cuadernos Artesanos de Latina, 33, pp. 133-148.
GARCÍA, Carmela; ZUGASTI, Ricardo (2014). La campaña virtual en twitter: análisis de las cuentas de Rajoy y de Rubalcaba en las elecciones generales de 2011. En: Historia y Comunicación Social. 19, número especial de febrero, pp. 299-311. [http://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/view/45029]. Consultado el 10 de abril de 2015.
GOLBECK, Jennifer; GRIMES, Justin M.; ROGERS, Anthony (2010). Twitter use by the U.S. Congress. En: Journal of the American Society for Information Science and Technology, 61 (8), pp. 1612-1621.
GORDILLO, Saül (2010). Comunicació i política: el pas del'1.0 al 2.0. El cas de la Catalunya participativa. En: Trípodos, 27, pp. 175-188.
HAWTHORNE, Joshua; HOUSTON, J. Brian; MCKINNEY, Mitchell (2013). Live-Tweeting a Presidential Primary Debate: Exploring New Political Conversations. En: Social Science Computer Review, 31 (5), pp. 552-562.
HONG, Sounman; NADLER, Daniel (2011). "Does the Early Bird Move the Polls? The use of the social media tool 'Twitter' by U.S. politicians and its impact on public opinion". En: Proceedings of the 12th Annual International Digital Government Research Conference: Digital Government Innovation in Challenging Times. Nueva York: ACM, pp. 182-186.
IZQUIERDO, Luis (2012). Las redes sociales en la política española: Twitter en las elecciones de 2011. En: Estudos em Comunicação, 11, pp. 149-164.
KRIPPENDORFF, Klaus (2004). Content Analysis. And Introduction to its Methodology. Thousand Oaks: Sage.
LAFUENTE, Patricia; VERÓN, José Juan (2013). El uso de Twitter por los líderes de las organizaciones políticas minoritarias en la campaña electoral de las generales de 2011. En: CRESPO, Ismael (dir.). Partidos, medios y electores en procesos de cambio. Las elecciones generales españolas de 2011. Valencia: Tirant Humanidades, pp. 541-562.
LARSSON, Anders Olof; MOE, Hallvard (2013). Representation or Participation? Twitter use during the 2011 Danish Election Campaign. En: Javnost-The Public, 20 (1), pp. 71-88.
LASSEN, David S.; BROWN, Adam R. (2011). Twitter: The electoral connection? En: Social Sciences Computer Review, 29 (4), pp. 419-436.
NEUENDORF, Kimberly A. (2002). The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks: Sage.
NOGUERA, José Manuel (2013). How open are journalists on Twitter? Trends towards the end-user journalism. En: Comunicación y Sociedad, 26 (1), pp. 93-114.
Observatorio de Redes Sociales (2012). "IV Oleada". [http://www.slideshare.net/TCAnalysis/4-oleada-observatorio-de-redes-sociales]. Consultado el 15 de junio de 2013.
ORIHUELA, José Luis (2006). La Revolución de los blogs: cuando las bitácoras se convirtieron en el medio de comunicación de la gente. Madrid: La Esfera de los Libros.
PÉREZ-LATRE, Francisco Javier; PORTILLA, Idoia; SÁNCHEZ, Cristina (2011). Social Networks, Media and Audiences: A Literature Review. En: Comunicación y Sociedad, 24 (1), pp. 63-74.
RODRÍGUEZ, Roberto; UREÑA, Daniel (2012). Diez razones para el uso de Twitter como herramienta en la comunicación política y electoral. En: Comunicación y Pluralismo, 5, pp. 89-116.
SOLOP, Frederic (2009). RT @BarackObama We Just Made History. Twitter and the 2008 Presidential Election. En: HENDRICKS, John Allen;
DENTON, Robert E. (Eds.). Communicator-in- Chief. A Look at How Barack Obama used New Media Technology to Win the White House. Lanham: Lexington Books, pp. 37-50.
STIEGLITZ, Stefan; DANG-XUAN, Linh (2012). Social media and political communication: a social media analytics framework. En: Social Network Analysis and Mining, 2, pp. 1-15.
TUMASJAN, Andranik et al. (2011). Election forecasts with Twitter: how 140 characters reflect the political landscape. En: Social Sciences Computer Review, 29 (4), pp. 402-418.
WATTAL, Sunil et al. (2010). Web 2.0 and politics: the 2008 U.S. presidential election and an e-politics research agenda. En: MIS Quarterly, 34 (4), pp. 669-688.
WELLER, Katrin et al. (Eds.) (2013). Twitter and Society. New York: Peter Lang.
YARDI, Sarita; BOYD, Dana (2010). Dynamic debates: an analysis of group polarization over time on twitter. En: Bulletin of Science, Technology & Society, 20, pp.1-8.
ZAMORA, Rocío; ZURUTUZA, Cristina (2014). Campaigning on Twitter: Towards the 'Personal Style' Campaign to Activate the Political Engagement During the 2011 Spanish General Elections. En: Comunicación y Sociedad, 27 (1), pp. 83-106.