References
ALVAREZ MONZONCILLO, José María; LÓPEZ VILLANUEVA, Javier (1999). La producción de ficción en España: Un cambio de ciclo. En: Zer, 7(4), pp. 65-87.
COHEN, Jonathan (2001). Defining identification: a theoretical look at the identification of audiences with media characters. En: Mass Communication and Society, vol. 4(3), pp. 245-264.
COSTA SÁNCHEZ, Carmen; PIÑEIRO OTERO, Teresa (2012). Nuevas narrativas audiovisuales: multiplataforma, crossmedia y transmedia. El caso de Águila Roja (RTVE). Icono14 10(2), pp. 6-28.
DE BENS, Els; DE SMAELE, Hedwig (2001). The Inflow of American Television Fiction on European Broadcasting Channels Revisited. En: Journal of Communication, vol. 16 (1), pp. 51-76.
DIEGO, Patricia; ETAYO, Cristina; PARDO, Alejandro (2011). La percepción sobre la calidad de las series televisivas en España: Contraste entre el público y los profesionales. En: Zer, 31, pp. 69-88.
DE RIVAROLA, Susana Reisz (2013). Ficcionalidad, referencia, tipos de ficción literaria. En: Lexis, vol. 3(2), pp. 99-170.
DE WIED, Minet; ZILLMANN, Dolf; ORDMAN, Virginia (1994). The rol of empathic distress in the enjoyement of cinematic tragedy. En: Poetics, vol. 23, pp. 91-1006.
ETAYO-PÉREZ, Cristina (2015). Creencias sobre series de ficción televisiva: el caso de Velvet. En: Doxa Comunicación, 20. pp. 89-118.
FISHBEIN, Martin; AJZEN, Icek (1975). Attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
GARCÍA DE CASTRO, Mario (2007). Los movimientos de renovación en las series televisivas españolas. En: Comunicar, 30, pp.147-153.
GARCÍA DE CASTRO, Mario (2002). La ficción televisiva popular. Una evolución de las series de televisión españolas. Barcelona, Gedisa.
GONZÁLEZ ALDEA, Patricia; LÓPEZ VIDALES, Nereida (2011). La generación digital ante un nuevo modelo de televisión: contenidos y soportes preferidos. En: Anàlisi, 44, pp. 31-48.
HERNÁNDEZ-GARCÍA, Paula; RUIZ-MUÑOZ, María Jesús; SIMELIO-SOLÀ, Nuria (2013). Propuesta metodológica para el análisis de la ficción televisiva 2.0. En: Palabra Clave, 16(2), pp. 449-469.
IGARTUA, Juan José; ACOSTA, Tania; FRUTOS, Francisco J. (2013). Recepción e impacto del drama cinematográfico: el papel de la identificación con los personajes y la empatía. En: Global Media Journal México, vol. 6(11).
IGARTUA, Juan José; MÚÑIZ, Carlos (2008). Identificación con los personajes y disfrute ante largometrajes de ficción. Una investigación empírica. En: Comunicación y Sociedad, vol. 21(1), pp. 25-52.
IGARTUA, Juan José; PÁEZ, Darío (1998). Validez y fiabilidad de una escala de empatía e identificación con los personajes. En: Psicothema, vol. 10(2), pp.423-436.
IGARTUA, Juan José; ADRIÁN, José Antonio; PAEZ, Darío. (1994). Música, imagen y emoción: una perspectiva vigotskiana. En: Psicothema, 6(3), 347-356.
KOTSCH, William E.; GERBING, David W.; SCHWARZ, Lynne. E. (1982). The construct validity of the Differential Emotions Scale as adapted for children and adolescents. En: IZARD, C. (ed.), Measuring emotions in infants and children. Cambridge: Cambridge University Press.
LACALLE, Charo (2014). Jóvenes y ficción televisiva: Construcción de identidad y transmedialidad. Editorial UOC.
LARSEN, Steen F.; LASZLO, JÃ nos (1990). Cultural-historical knowledge and personal experience in appreciation of literature. En: European Journal of Social Psychology, vol. 20, pp. 425-440.
LIEBES, Tamar; KATZ, Elihu (1986). Patterns of involvement in television fiction: a comparative analysis. En: European Journal of Communication, vol. 1, pp.151-171.
OATLEY, Keith (1999). Meeting of minds: dialogue, sympathy and identification in reading fiction. En: Poetics, vol. 26, pp. 439-454.
OLIVER, Mary Beth (1993). Exploring the paradox of the enjoyment of sad films. En: Human Communication Research, vol. 19(3), pp.315-342.
OLIVER, Mary Beth (2003). Mood management and selective exposure", en BRYANT, J., ROSKOS-EWOLSEN, D. Y CANTOR, J. (eds.), Communication and emotion. Essays in honor of Dolf Zillman, Lawrence Erlbaum Associates, pp. 85-106.
PACKER, Mark (1989). Dissolving the paradox of tragedy. En: The Journal of Aesthetics and Art Criticism, vol. 47(3), pp.211-219.
PADILLA CASTILLO, Graciela (2012). Renacer histórico de la ficción histórica. En: Ficcionando: series de televisión a la española, pp. 39-54.
PACHECO BARRIO, Manuel A. (2009). La reciente historia de España en la ficción televisiva; The Recent History of Spain in Television Fiction. En: Mediaciones sociales, vol. 4, pp. 225-246.
PETTY, Richard E.; CACIOPPO, John T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Boulder, Co. Westview Press.
SIMONS, Nele (2013). Watching TV fiction in the age of digitization: A study into the viewing practices of engaged TV fiction viewers. En: International Journal of Digital Television, vol. 4(29), pp. 177-191.
VORDERER, Peter (1993). Audience involvement and program loyalty. En: Poetics, vol. 22, pp. 89-98.
VORDERER, Peter; KLIMMT, Christoph; RITTERFELD, Ute (2004). Enjoyment, at the heart of media entertainment. En: Communication Theory, vol.14(4), pp. 388-408.