Krisi ekonomikoak 2010. eta 2015. urteen artean Espainiako telebistako fikzio-edukiak ekoizteko orduan izan dituen ondorioak

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 27-05-2016
Mario García De Castro Carmen Caffarel Serra

Laburpena

Azterketa honen xedea fikzio nazionala da, telebistako programazioko edukien ekoizpenaren genero paradigmatiko gisa ulertuta. Azterketaren bidez, krisi ekonomikoak fikzioa ekoitzi eta sortzeko orduan izan dituen ondorioak berrikusi dira. Krisiaren ondorioetako batzuk hauek dira: "Prime time" ordutegiko publikoaren zahartzea, ordainpeko telebistaren porrota, duopolio pribatuaren nagusitasuna, inbertsioen murrizketak eta telebista publikoen asfixia, besteak beste. Horrek guztiak nolabaiteko atzerakada eragin du edukien kalitatean eta kontsumo-ohituretan.

Nola aipatu

García De Castro, M., & Caffarel Serra, C. (2016). Krisi ekonomikoak 2010. eta 2015. urteen artean Espainiako telebistako fikzio-edukiak ekoizteko orduan izan dituen ondorioak. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 21(40). https://doi.org/10.1387/zer.16422
Abstract 635 | PDF (Español) Downloads 783

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
ÁLVAREZ MONZONCILLO, José María; MENOR, Juan (2010). La televisión, entre la gratuidad y el pago. En: Telos, nº 85, pp. 1-9.

CASCAJOSA, Concepción (2005). Prime Time. Las mejores series de televisión americanas. De CSI a Los Soprano. Madrid: Calamar.

CASCAJOSA, Concepción (2006). No es televisión, es HBO. La búsqueda de la diferencia como indicador de calidad en los dramas del canal HBO. En ZER, vol. 11, nº 21, pp. 23-33.

CASCAJOSA, Concepción (2007). La caja lista. Televisión norteamericana de culto. Barcelona: Laertes.

CARRASCO, Ángel (2010). Teleseries: guiones y formatos. Ensayo de definiciones. En Miguel Hernández Communication Journal. nº 1, pp. 174-200.

CAFFAREL, Carmen (2005). ¿Es posible una televisión de calidad? En Comunicar. vol. XII, nº 25, pp. 23-27.

CAFFAREL, Carmen (2013). The reform of RTVE: Independence, plurality and new regulation (2004-2012). En NAJI, Jamal Eddine;
THÉÔRET, Yves. (eds.). Reflexions sur les diversites mondiale. Marruecos: UNESCO-Cahiers de la HACA, pp. 287-297.

CANOVACA, Enrique (2011). La influencia del serial estadounidense en el mercado español: una comparativa entre Perdidos y El Internado. En: PÉREZ GÓMEZ, Miguel Angel (ed). Previously on. Estudios interdisciplinares sobre la ficción televisiva en la Tercera Edad de Oro de la televisión. Sevilla: Biblioteca de la Universidad de Sevilla, pp. 859-873.

DENZIN, Norman (1989). The Research Act: A Theoretical Introduction to Sociological Methods, New Jersey: Prentice Hall.

DIEGO, Patricia (2010). La ficción en la pequeña pantalla. Cincuenta años de series en España. Pamplona: Eunsa.

DIEGO, Patricia; GRANDÍO, María del Mar (2011). Clasicismo e innovación en la producción nacional de comedia televisiva en España (2000-2010). En Comunicación, Vol. 1, nº 9, pp. 49-66.

DIEGO, Patricia; ETAYO, Cristina; PARDO, Alejandro (2011). La percepción sobre la calidad de las series televisivas en España: Contraste entre el público y los profesionales. En ZER. Vol. 16, nº 31, pp. 69-88.

GECA (2013). El perfil de las series españolas de prime time. Geca-Globomedia, Madrid.

GRANDÍO, María Mar; DIEGO. Patricia (2009). La influencia de la sitcom americana en la producción de las comedias televisivas en España. En Ámbitos. Vol. 18, pp. 83-97

GARCÍA DE CASTRO, Mario (2002). La ficción televisiva popular. Una evolución de las series televisivas en España. Barcelona: Gedisa.

GARCÍA DE CASTRO, Mario (2012). Crónica de las series de ficción españolas. En El Guion para series de Televisión. Madrid: IORTVE. pp. 25-44.

GARCÍA DE CASTRO, Mario (2015). La regresión cultural por parte de las series televisivas españolas. En PUEBLA, Belén; NAVARRO, Nuria;

CARRILLO, Elena (coord.) Ficcionando en el Siglo XXI. Madrid: Estudios de Narrativa. Icono 14 Editorial.

GARCÍA MARTÍNEZ, Alberto N. (2012). Una máquina de contar historias.
Complejidad y revolución del relato televisivo. En La televisión en España: informe 2012, Barcelona: UTECA, pp. 225-246.

GUTIÉRREZ GEA, Charo (2000). Televisión y calidad: perspectivas de investigación y criterios de evaluación, en ZER, vol. 5, nº 9, pp.151-184.

INNOCENTI, Verónica; PESCATORE, Gugielmo (2011). Los modelos narrativos de la serialidad televisiva. En La Balsa de la medusa, nº 6, pp.31-50

MARTIN, Brett (2014). Hombres Fuera de Serie, Barcelona: Ariel.

MEDINA, Mercedes; OJER, Teresa (2011). La transformación de las televisiones públicas en servicios digitales en la BBC y RTVE. Comunicar, vol. XVIII, nº 36, pp. 87-94.

MORLEY, David (1996). Televisión, Audiencias y Estudios Culturales, Buenos Aires: Amorrortu.

PEREZ GOMEZ, M.A. (2011). Previously on: estudios interdisciplinarios sobre la ficción televisiva en la Tercera Edad de Oro de la Televisión. Sevilla: Biblioteca de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Sevilla.

ROS, Enric. (2011). It´s not tv. Las series de ficción en la era de la Pos-TV. Fundación Taller de Guionistas. Ministerio de Cultura.

SILVERSTONE, Roger. (1996). Televisión y Vida Cotidiana. Buenos Aires: Amorrortu.

THOMPSON, Robert J. (1996). Television´s second Golden age. New York: Continuum.

TOUS, Anna. (2015) La política en las series de televisión. Barcelona: UOC.
Atala
Artikuluak