Aldizkariari buruz

Six-monthly journal for teachers and researchers, published since 1996, founded and directed by Alfredo Goñi Grandmontagne for twelve years. The journal was first published on-line in 2010.

Over recent years it has gradually increased its impact factor in various databases,  both in the Spanish and in the international scopes. 

The Journal publishes scientific works conducted in accordance with the strictest scientific principles which contribute to the advance of scientific knowledge in the field in which psychology and didactics meet and overlap. In particular, it focuses on the meeting of educational psychology and the didactics of different subjects (language, literature, mathematics, social science, experimental science, physical expression, musical expression and plastic expression, etc.). 

It is directed by Professor Igor Esnaola Etxaniz, from the University of the Basque Country.

Databases, catalogues and directories in which the Revista de Psicodidáctica is indexed: SSCI (ISI), Francis, Zeitschriften-datenbank, Cindoc (ISOC), Cirbic, Psicodoc, Psedisoc, Ccuc, Redalyc, Latindex, Rebiun, Compludoc, Google ScholarCbuc, Scopus, IRESIE.

The ISSN for the paper edition is 1136-1034 and the ISSN for the electronic edition is 2254-4372

The information needed for subscription is on the paper edition that can be found on the Subscription Form.

All the articles from number 17 (1) (2012) on are published in both ENGLISH and the ORIGINAL LANGUAGE.

In order to browse the website in English, choose ENGLISH on the right column.


FROM NOW ON, IF YOU WANT TO SENT AN ARTICLE TO REVISTA DE PSICODIDÁCTICA FOR POSSIBLE PUBLICATION, YOU MUST ACCESS THE ELSEVIER WEBSITE.




Egungo zenbakia

Uztaila-Abendua 2024

Argitaratua: 23-06-2025

ARTICLES

Eficacia de un programa de prevención multirriesgo en internet: Safety.net

Jessica Ortega-Barón, J. M. Machimbarrena, Adoración Díaz-Lóepz, Vanessa Caba-Machado, Blanca Tejero-Claver, Joaquín González-Cabrera
Abstract 176 | PDF (Español (España)) Downloads 100 PDF (English) Downloads 53

Trayectorias académicas: el papel del compromiso como mediador en la decisión de abandono o permanencia universitaria

Celia Galve-González, Ana B. Bernardo, José Carlos Núñez
Abstract 115 | PDF (Español (España)) Downloads 40 PDF (English) Downloads 28

Empleando análisis de perfiles y curvas ROC para examinar la relación entre el perfeccionismo y la autoeficacia académica en estudiantes de Educación Secundaria

Andrea Fuster-Rico, María Vicent, Carolina Gonzálvez, María Pérez-Marco, Lucía Granados-Alós, Raquel Suriá
Abstract 119 | PDF (Español (España)) Downloads 29 PDF (English) Downloads 27

Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis

Eduardo Melguizo-Ibáñez, Félix Zurita-Ortega, Gabriel González-Valero, Pilar Puertas-Molero, Pedro Tadeu, José Luis Ubago-Jiménez, José Manuel Alonso-Vargas
Abstract 123 | PDF (Español (España)) Downloads 65 PDF (English) Downloads 27

¿La percepción de competencia y alfabetización motriz median la relación entre la competencia motriz y la práctica de actividad física?

Nuria Ortega-Benavent, Cristina Menescardi, Jaime Cárcamo-Oyarzún, Isaac Estevan
Abstract 125 | PDF (Español (España)) Downloads 46 PDF (English) Downloads 54

El papel de las habilidades de ritmo no-lingüístico en las primeras etapas del aprendizaje formal de la lectura

Nieves Valencia-Naranjo, Nuria Calet, María Auxiliadora Robles-Bello, Nicolás Gutiérrez-Palma
Abstract 114 | PDF (Español (España)) Downloads 46 PDF (English) Downloads 42

¿Cómo contribuye la tutoría entre iguales al desarrollo de la comprensión lectora? Evidencias de diez años de práctica

Marta Flores, Jesús Ribosa, David Duran
Abstract 166 | PDF (Español (España)) Downloads 39 PDF (English) Downloads 36