Aldizkariari buruz

Six-monthly journal for teachers and researchers, published since 1996, founded and directed by Alfredo Goñi Grandmontagne for twelve years. The journal was first published on-line in 2010.
Over recent years it has gradually increased its impact factor in various databases, both in the Spanish and in the international scopes.
The Journal publishes scientific works conducted in accordance with the strictest scientific principles which contribute to the advance of scientific knowledge in the field in which psychology and didactics meet and overlap. In particular, it focuses on the meeting of educational psychology and the didactics of different subjects (language, literature, mathematics, social science, experimental science, physical expression, musical expression and plastic expression, etc.).
It is directed by Professor Igor Esnaola Etxaniz, from the University of the Basque Country.
Databases, catalogues and directories in which the Revista de Psicodidáctica is indexed: SSCI (ISI), Francis, Zeitschriften-datenbank, Cindoc (ISOC), Cirbic, Psicodoc, Psedisoc, Ccuc, Redalyc, Latindex, Rebiun, Compludoc, Google Scholar, Cbuc, Scopus, IRESIE.
The ISSN for the paper edition is 1136-1034 and the ISSN for the electronic edition is 2254-4372.
The information needed for subscription is on the paper edition that can be found on the Subscription Form.
All the articles from number 17 (1) (2012) on are published in both ENGLISH and the ORIGINAL LANGUAGE.
In order to browse the website in English, choose ENGLISH on the right column.
FROM NOW ON, IF YOU WANT TO SENT AN ARTICLE TO REVISTA DE PSICODIDÁCTICA FOR POSSIBLE PUBLICATION, YOU MUST ACCESS THE ELSEVIER WEBSITE.
Egungo zenbakia
Uztaila-Abendua 2024
Argitaratua: 23-06-2025
ARTICLES
Eficacia de un programa de prevención multirriesgo en internet: Safety.net
Observando lo inadvertido: la autoeficacia docente como mediador entre el contexto escolar y el agotamiento docente en regiones en desarrollo
Predicción de la intención docente del profesorado en formación inicial a partir del clima de (des-)empoderamiento creado por el formador del profesorado: un análisis longitudinal basado en la teoría de la autodeterminación
Trayectorias académicas: el papel del compromiso como mediador en la decisión de abandono o permanencia universitaria
Empleando análisis de perfiles y curvas ROC para examinar la relación entre el perfeccionismo y la autoeficacia académica en estudiantes de Educación Secundaria
Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis
¿La percepción de competencia y alfabetización motriz median la relación entre la competencia motriz y la práctica de actividad física?
El papel de las habilidades de ritmo no-lingüístico en las primeras etapas del aprendizaje formal de la lectura
¿Cómo contribuye la tutoría entre iguales al desarrollo de la comprensión lectora? Evidencias de diez años de práctica
Explorar la sinergia entre las redes neuronales de convolución mejoradas y los mecanismos de atención recomendados por posibles conceptos de conocimiento STEM en MOOCs
- Libk.29, Zk.2 (2024)
- Libk.29, Zk.1 (2024)
- Libk.28, Zk.2 (2023)
- Libk.28, Zk.1 (2023)
- Libk.27, Zk.2 (2022)
- Libk.27, Zk.1 (2022)
- Libk.26, Zk.2 (2021)
- Libk.26, Zk.1 (2021)
- Libk.25, Zk.2 (2020)
- Libk.25, Zk.1 (2020)
- Libk.24, Zk.2 (2019)
- Libk.24, Zk.1 (2019)
- Libk.23, Zk.2 (2018)
- Libk.23, Zk.1 (2018)
- Libk.22, Zk.2 (2017)
- Libk.22, Zk.1 (2017)
- Libk.21, Zk.2 (2016)
- Libk.21, Zk.1 (2016)
- Libk.20, Zk.2 (2015)
- Libk.20, Zk.1 (2015)
- Libk.19, Zk.2 (2014)
- Libk.19, Zk.1 (2014)
- Libk.18, Zk.2 (2013)
- Libk.18, Zk.1 (2013)
- Libk.17, Zk.2 (2012)
- Libk.17, Zk.1 (2012)
- Libk.16, Zk.2 (2011)
- Libk.16, Zk.1 (2011)
- Libk.15, Zk.2 (2010)
- Libk.15, Zk.1 (2010)
- Libk.14, Zk.2 (2009)
- Libk.14, Zk.1 (2009)
- Libk.13, Zk.2 (2008)
- Libk.13, Zk.1 (2008)
- Libk.12, Zk.2 (2007)
- Libk.12, Zk.1 (2007)
- Libk.11, Zk.2 (2006)
- Libk.11, Zk.1 (2006)
- Libk.10, Zk.2 (2005)
- Libk.10, Zk.1 (2005)
- Libk.9, Zk.1 (2004)
- Libk.15, Zk.1 (2003)
- Libk.14, Zk.2 (2002)
- Libk.13, Zk.1 (2002)
- Libk.2, Zk.11-12 (2001)
- Libk.1, Zk.10 (2000)
- Libk.9, Zk.1 (2000)
- Libk.1, Zk.8 (1999)
- Libk.1, Zk.7 (1999)
- Libk.1, Zk.6 (1998)
- Libk.1, Zk.5 (1998)
- Libk.1, Zk.3 (1997)
- Libk.1, Zk.3 (1997)
- Libk.1, Zk.2 (1996)
- Libk.1, Zk.1 (1996)