Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 25 No. 1 (2020)
Vol. 25 No. 1 (2020)
Vol. 25. Núm. 1. Enero - Junio 2020
Published:
21-01-2021
ARTICLES
Exploring the relationship between attitudes toward science and PISA scientific performance // Exploración de la relación entre actitudes ante las ciencias y el rendimiento en el Programa Internacional para la evaluación de estudiantes (PISA)
Gorka Bidegain, José Francisco Lukas Mujika
Abstract
351 | PDF Downloads
321 PDF (Español) Downloads
597
PDF
PDF (Español)
Does parental involvement matter in children's performance? A Latin American primary school study // ¿La implicación de las familias influye en el rendimiento? Un estudio en educación primaria en América Latina
Francisco Javier Murillo, Reyes Herández-Castilla
Abstract
293 | PDF Downloads
431 PDF (Español) Downloads
1021
PDF
PDF (Español)
Effect of a cyberbullying prevention program integrated in the Primary Education curriculum // Efecto de un programa de prevención de ciberacoso integrado en el currículum escolar de Educación Primaria
Raquel Flores Buils, Antonio Caballer Miedes, Mercedes Romero Oliver
Abstract
249 | PDF Downloads
308 PDF (Español) Downloads
1600
PDF
PDF (Español)
Implementation of a program based on mindfulness for the reduction of aggressiveness in the classroom // Implementación de un programa basado en mindfulness para la reducción de la agresividad en el aula
Daniel Pinazo, Laura T. García-Prieto, Rosa García-Castellar
Abstract
258 | PDF Downloads
345 PDF (Español) Downloads
1374
PDF
PDF (Español)
The effectiveness of four instructional approaches used in a MOOC promoting personal skills for success in life // Promoción de habilidades personales para la vida a través de la implementación de cuatro enfoques instruccionales en un MOOC
Judit García-Martín, Jesús-Nicasio García-Sánchez
Abstract
158 | PDF Downloads
258 PDF (Español) Downloads
418
PDF
PDF (Español)
Service learning and academic commitment in higher education // Aprendizaje Servicio y compromiso académico en Educación Superior
Rosa M. Rodríguez-Izquierdo
Abstract
217 | PDF Downloads
321 PDF (Español) Downloads
1068
PDF
PDF (Español)
When pre-service teachers’ lack of occupational commitment is not enough to explain intention to quit: Emotional intelligence matters! // Cuando la falta de compromiso ocupacional del profesorado novel no es suficiente para explicar la intención de abandono: ¡la inteligencia emocional importa!
Sergio Mérida-López, Natalio Extremera
Abstract
201 | PDF Downloads
277 PDF (Español) Downloads
761
PDF
PDF (Español)
Influence of self-esteem and attention on the academic performance of ESO and FPB students // Influencia de la autoestima y la atención en el rendimiento académico del alumnado de la ESO y FPB
Sandra Cid-Sillero, Eider Pascual-Sagastizabal, Juan-Ignacio Martínez-de-Moretin
Abstract
298 | PDF Downloads
296 PDF (Español) Downloads
1757
PDF
PDF (Español)
Prediction model of healthy lifestyles through the self-determination theory in physical education students // Modelo de predicción de los estilos de vida saludables a través de la Teoría de la Autodeterminación de estudiantes de Educación Física
Marta Leyton, Marco Batista, Ruth Jiménez-Castuera
Abstract
327 | PDF Downloads
294 PDF (Español) Downloads
962
PDF
PDF (Español)
Music performance anxiety in 8- to 12-year-old children // Aprendizaje musical y ansiedad escénica en edades tempranas: 8-12 años
María Victoria Urruzola, Elena Bernaras
Abstract
211 | PDF Downloads
574 PDF (Español) Downloads
664
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header