Aldizkari Zientifikoen Ataria
psicodidactica
Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
25. Libk. 1. Zk. (2020)
25. Libk. 1. Zk. (2020)
Vol. 25. Núm. 1. Enero - Junio 2020
Argitaratua:
21-01-2021
ARTICLES
Exploring the relationship between attitudes toward science and PISA scientific performance // Exploración de la relación entre actitudes ante las ciencias y el rendimiento en el Programa Internacional para la evaluación de estudiantes (PISA)
Gorka Bidegain, José Francisco Lukas Mujika
Abstract
340 | PDF (English) Downloads
317 PDF (Español) Downloads
592
PDF (English)
PDF (Español)
Does parental involvement matter in children's performance? A Latin American primary school study // ¿La implicación de las familias influye en el rendimiento? Un estudio en educación primaria en América Latina
Francisco Javier Murillo, Reyes Herández-Castilla
Abstract
281 | PDF (English) Downloads
426 PDF (Español) Downloads
1010
PDF (English)
PDF (Español)
Effect of a cyberbullying prevention program integrated in the Primary Education curriculum // Efecto de un programa de prevención de ciberacoso integrado en el currículum escolar de Educación Primaria
Raquel Flores Buils, Antonio Caballer Miedes, Mercedes Romero Oliver
Abstract
226 | PDF (English) Downloads
303 PDF (Español) Downloads
1583
PDF (English)
PDF (Español)
Implementation of a program based on mindfulness for the reduction of aggressiveness in the classroom // Implementación de un programa basado en mindfulness para la reducción de la agresividad en el aula
Daniel Pinazo, Laura T. García-Prieto, Rosa García-Castellar
Abstract
245 | PDF (English) Downloads
337 PDF (Español) Downloads
1338
PDF (English)
PDF (Español)
The effectiveness of four instructional approaches used in a MOOC promoting personal skills for success in life // Promoción de habilidades personales para la vida a través de la implementación de cuatro enfoques instruccionales en un MOOC
Judit García-Martín, Jesús-Nicasio García-Sánchez
Abstract
141 | PDF (English) Downloads
249 PDF (Español) Downloads
413
PDF (English)
PDF (Español)
Service learning and academic commitment in higher education // Aprendizaje Servicio y compromiso académico en Educación Superior
Rosa M. Rodríguez-Izquierdo
Abstract
213 | PDF (English) Downloads
311 PDF (Español) Downloads
1039
PDF (English)
PDF (Español)
When pre-service teachers’ lack of occupational commitment is not enough to explain intention to quit: Emotional intelligence matters! // Cuando la falta de compromiso ocupacional del profesorado novel no es suficiente para explicar la intención de abandono: ¡la inteligencia emocional importa!
Sergio Mérida-López, Natalio Extremera
Abstract
182 | PDF (English) Downloads
256 PDF (Español) Downloads
750
PDF (English)
PDF (Español)
Influence of self-esteem and attention on the academic performance of ESO and FPB students // Influencia de la autoestima y la atención en el rendimiento académico del alumnado de la ESO y FPB
Sandra Cid-Sillero, Eider Pascual-Sagastizabal, Juan-Ignacio Martínez-de-Moretin
Abstract
276 | PDF (English) Downloads
284 PDF (Español) Downloads
1710
PDF (English)
PDF (Español)
Prediction model of healthy lifestyles through the self-determination theory in physical education students // Modelo de predicción de los estilos de vida saludables a través de la Teoría de la Autodeterminación de estudiantes de Educación Física
Marta Leyton, Marco Batista, Ruth Jiménez-Castuera
Abstract
314 | PDF (English) Downloads
281 PDF (Español) Downloads
950
PDF (English)
PDF (Español)
Music performance anxiety in 8- to 12-year-old children // Aprendizaje musical y ansiedad escénica en edades tempranas: 8-12 años
María Victoria Urruzola, Elena Bernaras
Abstract
201 | PDF (English) Downloads
549 PDF (Español) Downloads
652
PDF (English)
PDF (Español)
×
Modal Header