Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 24 No. 2 (2019)
Vol. 24 No. 2 (2019)
Vol. 24. Núm. 2. Julio - Diciembre 2019
Published:
03-07-2020
ARTICLES
Classroom Emotional Climate: Nature, Measurement, Effects and Implications for Education // Cima emocional de clase: naturaleza, medida, efectos e implicaciones para la educación
Jesús Alonso-Tapia, Carmen Nieto
Abstract
435 | PDF Downloads
1328 PDF (Español) Downloads
2134
PDF
PDF (Español)
Victimization and School Violence. The Role of the Motivation of Revenge, Avoidance, and Benevolence in Adolescents // Victimización y violencia escolar: el rol de la motivación de venganza, evitación y benevolencia en adolescentes
Celeste León-Moreno, Belén Martínez-Ferrer, Gonzalo Musitu Ochoa, David Moreno Ruiz
Abstract
252 | PDF Downloads
215 PDF (Español) Downloads
2112
PDF
PDF (Español)
Longitudinal Relations Between School Self-Concept and Academic Achievement // Relaciones longitudinales entre el autoconcepto académico y el rendimiento académico
Feifei Han
Abstract
165 | PDF Downloads
147 PDF (Español) Downloads
577
PDF
PDF (Español)
Perfectionism Profiles and Academic Causal Self-Attributions in Spanish Primary Education Students // Perfiles de perfeccionismo y autoatribuciones causales académicas en estudiantes españoles de Educación Primaria
María Vicent, Cándido J. Inglés, Carolina Gonzálvez, Ricardo Sanmartín, María Pilar Aparicio-Flores, José Manuel García-Fernández
Abstract
178 | PDF Downloads
145 PDF (Español) Downloads
389
PDF
PDF (Español)
Does Gender Affect Coping Strategies Leading to Well-Being and Improved Academic Performance? // ¿El género afecta en las estrategias de afrontamiento para mejorar el bienestar y el desempeño académico?
Isabel M. Martínez, Isabella Meneghel, Jonathan Peñalver
Abstract
200 | PDF Downloads
491 PDF (Español) Downloads
2590
PDF
PDF (Español)
Examining the Role of Emotioncy in Willingness to Communicate: A Structural Equation Modeling Approach // Examinar el papel de la «emotioncy» en la voluntad de comunicarse: un enfoque de modelos de ecuaciones estructurales
Hossein Makiabadi, Reza Pishghadam, Elham Naji Meidani, Gholam Hassan Khajavy
Abstract
155 | PDF Downloads
213 PDF (Español) Downloads
591
PDF
PDF (Español)
Exploring the Role of Resilience and Basic Psychological Needs as Antecedents of Enjoyment and Boredom in Female Sports // Análisis del papel de la resiliencia y de las necesidades psicológicas básicas como antecedentes de las experiencias de diversión y aburrimiento en el deporte femenino
Lorena González, Isabel Castillo, Isabel Balaguer
Abstract
199 | PDF Downloads
250 PDF (Español) Downloads
504
PDF
PDF (Español)
Effect of the Interactive Groups in the Learning of the Reading by Means of Familiar Collaboration // Efecto de los grupos interactivos en el aprendizaje de la lectura mediante la colaboración familiar
Raúl Gutiérrez-Fresneda
Abstract
200 | PDF Downloads
114 PDF (Español) Downloads
457
PDF
PDF (Español)
The Impact of a Cooperative Method Embedded in a Writing Strategy Instructional Program on Student Engagement in School // O impacto de um método cooperativo associado a um programa de ensino de estratégias de escrita no envolvimento dos alunos na escola
Maria José Prata, Isabel Festas, Albertina L. Oliveira, Feliciano Veiga
Abstract
147 | PDF Downloads
251 PDF (Español) Downloads
262
PDF
PDF (Español)
Attitude and Learning Approaches in the Study of General Didactics. A Multivariate Analysis // Actitud y enfoques de aprendizaje en el estudio de la Didáctica General. Una visión multivariante
Nerea González-García, Ana B. Sánchez-García, Ana B. Nieto-Librero, M. Purificación Galindo-Villardón
Abstract
173 | PDF Downloads
281 PDF (Español) Downloads
752
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header