La Responsabilidad Social Corporativa y las empresas transnacionales: De la ética de la empresa a las relaciones de poder

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 12-09-2011
Juan Hernández Zubizarreta

Laburpena

Artikulu honen hipotesi nagusiak Merkataritza Zuzenbide Orokorraren sendotasuna neutralizatzeko ezintasun juridikoaz eta politikoaz hitz egiten du; aipatu Zuzenbideak enpresa transnazionalen interesak zaintzen ditu, barneko jokabide-kodeetan adierazitako arautze-sistema pribatuekin. Ildo horri jarraiki, enpresa-etikaren bi ikuspuntuei buruz «enpresa transnazionalen praktika onei» aurre egingo zaie. Batek gizartearen ereduarekin zerikusia du eta, beraz, konnotazio ideologiko sendoak dituen plano analitikoan garatzen da (bai baloreen ikuspegitik, bai aginte-harremanen ikuspuntutik). Eta besteak enpresaren praktikak eta portaerak aipatzen ditu. Azkenekoak zuzeneko lotura du jokabide-kodeekin eta borondatea eta aldebakarkotasuna mugatzen duten araudi-guneak arakatzea utziko du. Merkataritza Zuzenbide Orokorraren araudi klasikoaren «zorroztasunaren» eta borondatezko sistemen izaera «bigun» eta pribatizatzaileen arteko gatazkak enpresa transnazionalen eta gizarte-gehiengoen arteko aginte-harremanen analisirantz bideratzen du.

Nola aipatu

Hernández Zubizarreta, J. (2011). La Responsabilidad Social Corporativa y las empresas transnacionales: De la ética de la empresa a las relaciones de poder. Lan Harremanak - Revista De Relaciones Laborales, (19). https://doi.org/10.1387/lan-harremanak.2648
Abstract 1279 | PDF (Español) Downloads 1073

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Atala
Artikuluak