Desinformazioaren pragmatika. Prism-en leak-en azterketa Estatu Batuetako, Alemaniako eta Venezuelako gobernuen erreakzioen bidez

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 09-12-2015
Luis M. Romero-Rodríguez Manuel López-Muñoz

Laburpena

Lan honetan NSAko Prism proiektuari buruzko leak-en agerian dauden desinformazio-teknika ohikoenak azaltzen dira, bai eta Estatu Batuetako, Alemaniako eta Venezuelako gobernuen berehalako erreakzioak ere. Helburu hori lortzeko, hiru herrialde horietako agintarien diskurtsoaren azterketa kualitatiboa egin da, oinarri interpretatiboa duena, hedabide digitaletan jasotako informazioen bidez. Lokalizazioa, galbahe espezializatua, iturrien irizpidearen metodoak eta eraikitako astearen metodologiaren bidezko ausazko hautaketa egin da. Emaitzek agerian uzten dute, gutxienez, desinformaziorako 11 amarru erabili direla.

Nola aipatu

Romero-Rodríguez, L. M., & López-Muñoz, M. (2015). Desinformazioaren pragmatika. Prism-en leak-en azterketa Estatu Batuetako, Alemaniako eta Venezuelako gobernuen erreakzioen bidez. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 20(39). https://doi.org/10.1387/zer.15515
Abstract 543 | PDF (Español) Downloads 456

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
AGUADED, Ignacio; ROMERO-RODRÍGUEZ, Luis M (2015). Mediamorfosis y desinformación en la infoesfera: Alfabetización mediática, digital e informacional ante los cambios de hábitos de consumo informativo. En: Education in the Knowledge Society (EKS), 16 (1), p.44-57. (doi: http://doi.org/4ht).

ALLAN, Keith; BURRIDGE, Kate (1991). Euphemism and dysphemism: language used as shield and weapon. Oxford: Oxford University Press.

BELLOVIN, Steven M. et al. (2008). Risking Communications Security: Potential Hazards of the Protect America Act. En: Institute of Electrical and Electronics Engineers Journal of Security and Privacy, 6 (1), p. 24-32.

BERGER, Peter .L; LUCKMANN, Thomas (2003). La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu.

BRAIKER, Harriet (2003). Who´s Pulling your Strings? How to Break the Cycle of Manipulation. New York: McGraw Hill.

DURANDÍN, Guy (1995). La información, la desinformación y la realidad. Madrid: Paidós Ibérica.

ELLIS, Carollyn; BOCHNER, Arthur P (2006). Analyzing analytic autoetnography: An autopsy. En: Journal of Contemporary Ethnography, 35 (4), p.429-449.

GARCÍA-AVILÉS, José A (2009). La Desinformación. En: HERRERO, Julio C. (ed.) Manual de Teoría de la Información y la Comunicación. Madrid: Universitas, pp. 332-335.

GILLESPIE, Tarleton (2010). The politics of 'platforms'. En: New Media & Society, 12 (3), p. 347–364. (doi: http://doi.org/b4sxdq).

GILOVICH, Thomas (1993). How We Know Whats Isn´t So. New York: The Free Press.

GREENE, Michael (2014). Where Has Privacy Gone? How Surveillance Programs Threaten Expectations Of Privacy. En: The John Marshall Journal of Information Technology & Privacy Law, 30(4), p.795-826.

GRIJELMO, Alex (2000). La seducción de las palabras. Madrid: Taurus.

HINDMAN, Matthew (2013). Personalization and the future of news. Working Paper. Robert Schuman Center, European University Institute, Florence. [http://goo.gl/8plL4S] (07/11/2015).

KARPF, David; et al (2015). The Role of Qualitative Methods in Political Communication Research: Past, Present, and Future. En: International Journal of Communication, v. 9, p. 1888-1906.

LEE, Karen V (2006). A fugue about grief. En: Qualitative Inquiry, 12 (6), p. 66-80. (doi: http://doi.org/b9xj74)

MORAL-SANTAELLA, Cristina (2015). Estrategias para resistir a la crisis de confianza en la investigación cualitativa actual. Educación XXI, 19 (1), 1-24. (DOI: http://doi.org/84t)

PREIBUSCH, Sören (2015). Privacy behaviors after Snowden. Communications of the ACM, 58(5), 48-55. (DOI: http://doi.org/835)

RICHARDSON, Laurel; ADAMS-ST.PIERRE, Elizabeth (2000). Writing: A method of inquiry. En: DENZIN, Norman K; LINCOLN, Yvonna S (eds.), Handbook of Qualitative Research, p. 923-943. London: Sage.

ROMERO-RODRÍGUEZ, Luis M (2013). Hacia un estado de la cuestión de las investigaciones sobre desinformación / misinformación. Correspondencias & Análisis, 3, p. 319-342.

ROMERO-RODRÍGUEZ, Luis M (2015). Pragmática de la desinformación: Estratagemas e incidencia de la calidad informativa de los medios. Tesis Doctoral. Repositorio Arias Montano, Universidad de Huelva.

ROMERO-RODRÍGUEZ, Luis M; DE CASAS, Patricia; TORRES-

TOUKOUMIDIS, Ángel (2015). Estereotipos, tópicos y lenguaje de la programación sensacionalista en la televisión: Programa «Corazón» de TVE. Alteridad, 10,1, 31-43. (DOI: http://doi.org/84f).

SAINI, Michael; SHLONSKY, Aron (2012). Systematic synthesis of qualitative research. New York: Oxford University Press.

SEARLE, John (1997). La construcción de la realidad social. Barcelona: Paidós.

STEMPEL, Guido (1989). Content Analysis. En: WESTLEY J.W; STEMPEL, Guido, Research Methods in Mass Communications, p. 240-248. New Jersey: Prentice-Hall.

TUROW, Joseph (2011). The daily you: How the new advertising industry is defining your identity and your world. New Haven, CT: Yale University Press.

WATZLAWICK, Paul (2003). ¿Es real la realidad?. Barcelona: Herder.

WOLFE, Tom (2011). La Izquierda Exquisita & Maumauando al Parachoques. Madrid: Anagrama.
Atala
Artikuluak