Fotokazetariak XX. mendeko zineman: gatazkaguneetako argazkiak eta sentsazionalismoa
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Argitaratua
27-05-2016
Olga Osorio
Laburpena
Espainian 1928. eta 2000. urteen artean argitaratutako 107 film aztertu dituzte. Film horietan, guztira 122 fotokazetari edo kamerari ageri dira pertsonaia garrantzitsuen rolak antzezten. Azterketa horretatik ateratako ondorioekin, erretratu-robot bat egin dute, mota horretako pertsonaiek filmetan izan ohi dituzten ezaugarriekin. Hortik abiatuta, sakonago aztertu dira bi estereotipo nagusi hauek: 80ko hamarkadan nagusi den gatazka-guneetako berriemaile berezia, alde batetik, eta moralik gabeko esklusiba-ehiztariak, eta horien azpimotak, bestetik.
Nola aipatu
Osorio, O. (2016). Fotokazetariak XX. mendeko zineman: gatazkaguneetako argazkiak eta sentsazionalismoa. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 21(40). https://doi.org/10.1387/zer.16406
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
References
ARANGO, Mónica (2011). Las representaciones sociales del periodista en cine relatos literarios y cinco relatos cinematográficos contemporáneos: 1995-2010. Maizales: Universidad de Maizales.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2007). Periodistas de cine y de ética. En: Ámbitos, nº 16, pp. 329-393.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2007). Si hay sangre, hay noticia: recetas cinematográficas para el éxito periodístico. En: Palabra Clave, vol. 10, nº 2, pp. 61-74.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2008) …So What? She's A Newspaperman and She's Pretty. Women Journalists in the Cinema. En: Zer, vol. 13, nº 25, pp. 221-242.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2008). Divismo y narcisismo de los periodistas en el cine. Textual & Visual Media: revista de la Sociedad Española de Periodística, nº 1, pp. 107-120.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2010). El perfil de los periodistas en el cine: tópicos agigantados. En: Intercom - Revista Brasileira de Ciências da Comunicaçao, vol. 33, nº 1, pp. 145-167.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; GENAUT, Aingeru. (2010). Vivir y relatar la historia: la imagen de los corresponsales de guerra en el cine, www.revistalatinacs.org/10SLCS/actas_2010/aingeru.pdf, [5 Enero 2015].
CASTÁN, Clara (2012). Aproximación a la ética periodística en la ficción cinematográfica. Zaragoza: Universidad de Zaragoza.
CASTELLANO, Roberto (1994). El periodista en el cine. Salamanca: Universidad Pontificia de Salamanca.
EGUREN, Carlos Javier (2013). El cuarto poder ante la cámara. San Cristóbal de La Laguna: Universidad de La Laguna.
EGUREN, Carlos Javier (2013). El periodista mentiroso en el cine. Explorando dos ejemplos: El precio de la verdad y El reportero de la Calle 42. Universidad de la Laguna: V Congreso Internacional Latina de Comunicación Social.
EHRLICH, Mathew C.; SALTZMAN, Joe (2015). Heroes and Scoundrels: The Image of the Journalist in Popular Culture (The History of Communication). University of Illinois Press.
FUENTEFRÍA, David (2010). Ética personal y relación entre poder político y medios de comunciación en el cine del siglo XX. In: II Congreso Internaciona Latina de Comunicación Social. La Laguna: Universidad La Laguna.
GARCÍA DE LUCAS, Virginia; RODRÍGUEZ, Eduardo; SALES Javier (2006). Cine entre líneas. Periodistas en la pantalla. Valladolid: 51 Semana Internacional de Cine.
GHIGLIONE, Loren (1991). The American Journalist: Fiction Versus Fact [online]. Available from World Wide Web: http://www.ijpc.org/ghiglione.htm, [Accessed 28 Julio 2015].
GOOD, Howard (1998). Girl Reporter: Gender, Journalism, and the Movies. Scarecrow: Lanham, MD.
HART, Joy L. (2008). Sex Role Stereotypes in the Media. En: International Encyclopedia of Communication, www.communicationencyclopedia.com, [28/07/2015].
HERMAN, Sarah (2005). Hacks, heels and Hollywood. How accurately do recent film portrayals of women journalists reflect the working world of their real-life counterparts? BA (HONS): Multi-Media Journalism.
HERNÁNDEZ OSORIO, Carlos (2010). La cámara "tras bastidores": cuatro casos para abordar el periodismo en el cine. En: Filo de Palabra. Una publicación de los docentes de Comunicación Social y Periodismo. Universidad de Maizales, pp. 18-25.
LAVIANA, Juan Carlos (1996). Los chicos de la prensa. Madrid: Nikel Odeon.
MAKARUSHKA, Irena (2009). Religion, Ethnicity and Violence in Before the Rain. http://www.manchevski.com/docs/10_makarushka_religion_violence.pdf, [28/07/2015].
MARTÍNEZ-SALANOVA, Enrique (2011). Periodismo y medios de comunicación en el cine, http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/periodismo.htm, [12/07/ 2013].
MCDANIEL, Kyle Ross (2007). Reviewing the image of the photojournalist in film: How ethical dilemmas shape stereotypes of the on-screen press photographer in motion pictures from 1954 to 2006. Columbia: University of Missouri.
MCNAIR, Brian (2010). Journalists in film. Heroes and Villains. Edimburgh: Edimburght University Press.
MÍNGUEZ, Luis (2012). Periodistas de cine. El cuarto poder en el séptimo arte. Madrid: T&B Editores.
MOBERG, Virgil Boyd (1995). Foreign correspondent films: A form for "knowing" America. Florida: University of South Florida.
MORENO, Ignacio (2012). Postfeminismos: representaciones de género en la cultura popular neoliberal. Madrid: Universidad Complutense de Madrid.
NESS, Richard R. (1997). From Headline Hunter to Superman. A journalist filmography. Lanham (Maryland): Sarecrow Press.
OSORIO, Olga (2009). La imagen de la periodista profesional en el cine de ficción de 1990 a 1999. A Coruña: Universidade da Coruña.
OSORIO, Olga (2012). Alicia Clark o la jefa que nadie querría tener (Detrás de la noticia). https://periodistasdecine.wordpress.com/2012/10/16/alicia-clark-o-la-jefa-que-nadie-querria-tener-the-paper/, [16/07/2015].
OSORIO, Olga (2014). Despersonalización de los medios, poder y guerras de audiencia en el retrato del periodismo en el cine de los años 90. En: Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol 20, nº 2, pp.789-804.
PAREJO, Nekane (2009). La mirada del reportero de guerra en el cine. En: Actas del I Congreso Internacional Latina de Comunicación Social. La Laguna: Universidad de La Laguna.
PEÑA, Simón (2012). Primera plana de Billy Wilder: La nostalgia de los periodistas en el exilio. En: Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol 18, nº 2, pp. 907-924.
PEÑA, Simón (2014). El reportero Billie Wilder. El retrato ácido y nostálgico del periodismo en El Gran Carnaval y Primera Plana. Comunicación Social. Ediciones y publicaciones.
PEÑA, Simón Pablo (2011). Caballeros de la prensa. El periodismo en el cine de Billy Wilder. Leioa: Universidad del País Vasco.
PÉREZ ACUÑA, Beatriz (coord.) (2013). El periodista en imágenes de cine. Madrid: Visión Libros.
REQUEIJO, Paula (2013). El profesional de los medios en el cine de los últimos años. En: Revista de Comunicación Vivat Academia, pp. 54-79.
ROBARDS, Brooks (1990). Newshounds and Sob Sisters: The Journalist Goes to Hollywood. En: Beyond the stars. Studies in American Popular Film. Volume. 1. Stock Characters in American Popular Film, Bowling Green: Bowling Green State University Popular Press, pp. 131-145.
SALTZMAN, Joe (2003). Sob Sisters: The Image of the Female Journalist in Popular Culture. https://www.ijpc.org/uploads/files/sobsessay.pdf, [27/07/2015].
SCHINDLER J.R.; PAUL E. (1996). Journalism Movies, http://psacot.typepad.com/ps_a_column_on_things/journalism-movies.html, [27/07/2015].
TANGERSTAD, Erik (2000). Before the Rain - After the War? The Narrative Structure of a Feature Film and its Different Receptions. En: Rethinking History, vol 4, nº 2, pp. 175-182.
TELLO DÍAZ, Lucía (2014). Los periodistas en el cine de Almodóvar. En: Zer vol 19, nº 37, pp. 86-106.
UNIVERSITY OF CALIFORNIA, BERKELEY (1996-2009). Media Resources Center. http://www.lib.berkeley.edu/MRC/womenbib.html#books, [27/07/2015].
VON TUNZELMANN, Alex (2009). Salvador: Oliver Stone, lose the fast and loose approach. http://www.theguardian.com/film/2009/apr/08/salvador-oliver-stone, [14/07/2015].
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2007). Periodistas de cine y de ética. En: Ámbitos, nº 16, pp. 329-393.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2007). Si hay sangre, hay noticia: recetas cinematográficas para el éxito periodístico. En: Palabra Clave, vol. 10, nº 2, pp. 61-74.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2008) …So What? She's A Newspaperman and She's Pretty. Women Journalists in the Cinema. En: Zer, vol. 13, nº 25, pp. 221-242.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2008). Divismo y narcisismo de los periodistas en el cine. Textual & Visual Media: revista de la Sociedad Española de Periodística, nº 1, pp. 107-120.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; COCA, César et al. (2010). El perfil de los periodistas en el cine: tópicos agigantados. En: Intercom - Revista Brasileira de Ciências da Comunicaçao, vol. 33, nº 1, pp. 145-167.
BEZUNARTEA, Ofa; CANTALAPIEDRA, María José; GENAUT, Aingeru. (2010). Vivir y relatar la historia: la imagen de los corresponsales de guerra en el cine, www.revistalatinacs.org/10SLCS/actas_2010/aingeru.pdf, [5 Enero 2015].
CASTÁN, Clara (2012). Aproximación a la ética periodística en la ficción cinematográfica. Zaragoza: Universidad de Zaragoza.
CASTELLANO, Roberto (1994). El periodista en el cine. Salamanca: Universidad Pontificia de Salamanca.
EGUREN, Carlos Javier (2013). El cuarto poder ante la cámara. San Cristóbal de La Laguna: Universidad de La Laguna.
EGUREN, Carlos Javier (2013). El periodista mentiroso en el cine. Explorando dos ejemplos: El precio de la verdad y El reportero de la Calle 42. Universidad de la Laguna: V Congreso Internacional Latina de Comunicación Social.
EHRLICH, Mathew C.; SALTZMAN, Joe (2015). Heroes and Scoundrels: The Image of the Journalist in Popular Culture (The History of Communication). University of Illinois Press.
FUENTEFRÍA, David (2010). Ética personal y relación entre poder político y medios de comunciación en el cine del siglo XX. In: II Congreso Internaciona Latina de Comunicación Social. La Laguna: Universidad La Laguna.
GARCÍA DE LUCAS, Virginia; RODRÍGUEZ, Eduardo; SALES Javier (2006). Cine entre líneas. Periodistas en la pantalla. Valladolid: 51 Semana Internacional de Cine.
GHIGLIONE, Loren (1991). The American Journalist: Fiction Versus Fact [online]. Available from World Wide Web: http://www.ijpc.org/ghiglione.htm, [Accessed 28 Julio 2015].
GOOD, Howard (1998). Girl Reporter: Gender, Journalism, and the Movies. Scarecrow: Lanham, MD.
HART, Joy L. (2008). Sex Role Stereotypes in the Media. En: International Encyclopedia of Communication, www.communicationencyclopedia.com, [28/07/2015].
HERMAN, Sarah (2005). Hacks, heels and Hollywood. How accurately do recent film portrayals of women journalists reflect the working world of their real-life counterparts? BA (HONS): Multi-Media Journalism.
HERNÁNDEZ OSORIO, Carlos (2010). La cámara "tras bastidores": cuatro casos para abordar el periodismo en el cine. En: Filo de Palabra. Una publicación de los docentes de Comunicación Social y Periodismo. Universidad de Maizales, pp. 18-25.
LAVIANA, Juan Carlos (1996). Los chicos de la prensa. Madrid: Nikel Odeon.
MAKARUSHKA, Irena (2009). Religion, Ethnicity and Violence in Before the Rain. http://www.manchevski.com/docs/10_makarushka_religion_violence.pdf, [28/07/2015].
MARTÍNEZ-SALANOVA, Enrique (2011). Periodismo y medios de comunicación en el cine, http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/periodismo.htm, [12/07/ 2013].
MCDANIEL, Kyle Ross (2007). Reviewing the image of the photojournalist in film: How ethical dilemmas shape stereotypes of the on-screen press photographer in motion pictures from 1954 to 2006. Columbia: University of Missouri.
MCNAIR, Brian (2010). Journalists in film. Heroes and Villains. Edimburgh: Edimburght University Press.
MÍNGUEZ, Luis (2012). Periodistas de cine. El cuarto poder en el séptimo arte. Madrid: T&B Editores.
MOBERG, Virgil Boyd (1995). Foreign correspondent films: A form for "knowing" America. Florida: University of South Florida.
MORENO, Ignacio (2012). Postfeminismos: representaciones de género en la cultura popular neoliberal. Madrid: Universidad Complutense de Madrid.
NESS, Richard R. (1997). From Headline Hunter to Superman. A journalist filmography. Lanham (Maryland): Sarecrow Press.
OSORIO, Olga (2009). La imagen de la periodista profesional en el cine de ficción de 1990 a 1999. A Coruña: Universidade da Coruña.
OSORIO, Olga (2012). Alicia Clark o la jefa que nadie querría tener (Detrás de la noticia). https://periodistasdecine.wordpress.com/2012/10/16/alicia-clark-o-la-jefa-que-nadie-querria-tener-the-paper/, [16/07/2015].
OSORIO, Olga (2014). Despersonalización de los medios, poder y guerras de audiencia en el retrato del periodismo en el cine de los años 90. En: Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol 20, nº 2, pp.789-804.
PAREJO, Nekane (2009). La mirada del reportero de guerra en el cine. En: Actas del I Congreso Internacional Latina de Comunicación Social. La Laguna: Universidad de La Laguna.
PEÑA, Simón (2012). Primera plana de Billy Wilder: La nostalgia de los periodistas en el exilio. En: Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol 18, nº 2, pp. 907-924.
PEÑA, Simón (2014). El reportero Billie Wilder. El retrato ácido y nostálgico del periodismo en El Gran Carnaval y Primera Plana. Comunicación Social. Ediciones y publicaciones.
PEÑA, Simón Pablo (2011). Caballeros de la prensa. El periodismo en el cine de Billy Wilder. Leioa: Universidad del País Vasco.
PÉREZ ACUÑA, Beatriz (coord.) (2013). El periodista en imágenes de cine. Madrid: Visión Libros.
REQUEIJO, Paula (2013). El profesional de los medios en el cine de los últimos años. En: Revista de Comunicación Vivat Academia, pp. 54-79.
ROBARDS, Brooks (1990). Newshounds and Sob Sisters: The Journalist Goes to Hollywood. En: Beyond the stars. Studies in American Popular Film. Volume. 1. Stock Characters in American Popular Film, Bowling Green: Bowling Green State University Popular Press, pp. 131-145.
SALTZMAN, Joe (2003). Sob Sisters: The Image of the Female Journalist in Popular Culture. https://www.ijpc.org/uploads/files/sobsessay.pdf, [27/07/2015].
SCHINDLER J.R.; PAUL E. (1996). Journalism Movies, http://psacot.typepad.com/ps_a_column_on_things/journalism-movies.html, [27/07/2015].
TANGERSTAD, Erik (2000). Before the Rain - After the War? The Narrative Structure of a Feature Film and its Different Receptions. En: Rethinking History, vol 4, nº 2, pp. 175-182.
TELLO DÍAZ, Lucía (2014). Los periodistas en el cine de Almodóvar. En: Zer vol 19, nº 37, pp. 86-106.
UNIVERSITY OF CALIFORNIA, BERKELEY (1996-2009). Media Resources Center. http://www.lib.berkeley.edu/MRC/womenbib.html#books, [27/07/2015].
VON TUNZELMANN, Alex (2009). Salvador: Oliver Stone, lose the fast and loose approach. http://www.theguardian.com/film/2009/apr/08/salvador-oliver-stone, [14/07/2015].
Zenbakia
Atala
Artikuluak
(c) UPV/EHU Press