Zinema edo bizitza: ni-aren narrazioak Mapa filmean Cinema or life: (Siminiani, 2012)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Argitaratua
29-05-2018
Andrea Kaiser Moro
Laburpena
Artikulu honek zinema dokumentalak Espainian urte hauetan egin duen bira intimista du hizpide. Ildo horretatik, lehen pertsonako dokumentalak berezko dituen estrategia estetiko eta narratiboak identifikatu nahi dira, baita Espainian generoaren balio sozio-historikoaren ondorioz zinema mota hori finkatzeko izan ziren zailtasunak ere. Ikergai gisa, Mapa (Siminiani, 2012) pelikula aztertzen da; izan ere, diskurtso-praktika horretan, elkarrekin topo egiten dute alderdi zinematografikoak eta autorearen bizitzak, modu bereizezinean. Horren bidez, argi egin nahi da filmaren genero-anbiguotasunean, road movie-aren, egunkari filmatuaren eta autofikzioaren artean baitago.
Nola aipatu
Kaiser Moro, A. (2018). Zinema edo bizitza: ni-aren narrazioak Mapa filmean Cinema or life: (Siminiani, 2012). Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 23(44). https://doi.org/10.1387/zer.19109
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
References
Alberca, M. (2007). El pacto ambiguo. De la novela autobiográfica a la autoficción. Madrid: Biblioteca Nueva.
Arfuch, L. (2006). El espacio biográfico. Dilemas de la subjetividad contemporánea. Argentina: Fondo de Cultura Económica.
Bajtín, M. (1963). Problemas de la poética de Dostoievski. México: Fondo de Cultura Económica.
Bergala, A. (2008). Si yo me fuera contado. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 27-33). Madrid: T&B.
Casas, A. (2014). El yo fabulado: nuevas aproximaciones críticas a la autoficción. España: Iberoamericana.
Colonna, V. (2004). Cuatro propuestas y tres deserciones (tipologías de la autoficción). En A. Casas (ed.), La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 85–122). Madrid: Arco.
Corbett, K. J. (2016). Beyond Po-Mo: The "Auto-Fiction" Documentary. Journal of Popular Film and Television, 44(1), 51-59.
Cuevas, E. (2010). El cine autobiográfico en España: una panorámica. Rilce, 28(1), 106-125.
De la Torre, M. (2015). Cines del yo: el documental autoficcional contemporáneo español. Granada: Universidad de Granada.
Doubrovsky, S. (1977). Fils. París: Gallimard.
Font, D. (2008). A través del espejo: cartografías del yo. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 33-51). Madrid: T&B.
Forceville, C. (2006). The source-path-goal schema in the autobiographical journey documentary. New Review of Film and Television Studies, 4(3), 241-261.
Foucault, M. (1994). Hermenéutica del sujeto. Madrid: Ediciones de La Piqueta.
Gaudreault, A., y Jost, F. (1995). El relato cinematográfico: cine y narratología. Barcelona: Paidós.
Genette, G. (1989). Figuras III. Barcelona: Lumen.
Gómez, A. (2015). La transparencia de un diario audiovisual de ficción: Mapa (2012), de Elías León Siminiani. Signa, 24(1), 361-374.
Gómez, I. (2015). Mapa(s) sin territorio: un paseo por la autoficción de Elías León Siminiani. Pasavento. Revista de Estudios Hispánicos, 3(1), 109-122.
Imbert, G. (2010). Cine e imaginarios sociales: el cine posmoderno como experiencia de los límites. Madrid: Cátedra.
Lagos, P. (2011). Ecografías del yo: Documental autobiográfico y estrategias de (auto)representación de la subjetividad. Comunicación y Medios, 24(1), 60-80.
Lane, J. (2002). The Autobiographical Documentary in America. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
Lejeune, P. (1994). El pacto autobiográfico y otros estudios. Madrid: Megazul-Endymion.
Lindig, E. (2009). El sujeto discursivo: la construcción social de subjetividades en el pensamiento de Bajtín y su Círculo. Acta Poética, 30(1), 55-70.
Martín Gutiérrez, G. (2008). Entre el reflejo y la sombra. Estrategias del yo en el cine. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 53-63). Madrid: T&B.
Morin, E. (1970). El hombre y la muerte. Barcelona: Kairós.
Piedras, P. (2010). La cuestión de la primera persona en el documental latino contemporáneo. La representación de lo autobiográfico y sus dispositivos. Cine y documental. Recuperado de http://revista.cinedocumental.com.ar/1/articulos_04.html
Pozuelo Yvancos, J. M. (2013). Figuraciones del yo en la narrativa. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Quílez, L. (2008). Sutiles pretéritos: (post)memoria(s) y (auto)biografía(s) en el cine documental contemporáneo. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 83-97). Madrid: T&B.
Sánchez-Mesa, D. (1999). Literatura y cultura de la responsabilidad: el pensamiento dialógico de Mijaíl Bajtín. Granada: Comares.
Sánchez-Mesa, D., y Baetens, J. (2017). La literatura en expansión. Intermedialidad y transmedialidad en el cruce entre la Literatura Comparada, los Estudios Culturales y los New Media Studies. Tropelías. Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, 27(1), 6-27.
Siminiani, L. (2012). ¿Hacia una poética de la contradicción? Territorios y fronteras: experiencias documentales contemporáneas. Recuperado de https://web-argitalpena.adm.ehu.es/pdf/UWEB0146652.pdf
Siminiani, L. (2012). Mapa [DVD]. España: Avalon.
Torreiro, C. (2010). Realidad y creación en el cine de no ficción. Madrid: Cátedra.
Weinrichter, A. (2004). Desvíos de lo real: el cine de no ficción. Madrid: T&B.
Arfuch, L. (2006). El espacio biográfico. Dilemas de la subjetividad contemporánea. Argentina: Fondo de Cultura Económica.
Bajtín, M. (1963). Problemas de la poética de Dostoievski. México: Fondo de Cultura Económica.
Bergala, A. (2008). Si yo me fuera contado. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 27-33). Madrid: T&B.
Casas, A. (2014). El yo fabulado: nuevas aproximaciones críticas a la autoficción. España: Iberoamericana.
Colonna, V. (2004). Cuatro propuestas y tres deserciones (tipologías de la autoficción). En A. Casas (ed.), La autoficción: reflexiones teóricas (pp. 85–122). Madrid: Arco.
Corbett, K. J. (2016). Beyond Po-Mo: The "Auto-Fiction" Documentary. Journal of Popular Film and Television, 44(1), 51-59.
Cuevas, E. (2010). El cine autobiográfico en España: una panorámica. Rilce, 28(1), 106-125.
De la Torre, M. (2015). Cines del yo: el documental autoficcional contemporáneo español. Granada: Universidad de Granada.
Doubrovsky, S. (1977). Fils. París: Gallimard.
Font, D. (2008). A través del espejo: cartografías del yo. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 33-51). Madrid: T&B.
Forceville, C. (2006). The source-path-goal schema in the autobiographical journey documentary. New Review of Film and Television Studies, 4(3), 241-261.
Foucault, M. (1994). Hermenéutica del sujeto. Madrid: Ediciones de La Piqueta.
Gaudreault, A., y Jost, F. (1995). El relato cinematográfico: cine y narratología. Barcelona: Paidós.
Genette, G. (1989). Figuras III. Barcelona: Lumen.
Gómez, A. (2015). La transparencia de un diario audiovisual de ficción: Mapa (2012), de Elías León Siminiani. Signa, 24(1), 361-374.
Gómez, I. (2015). Mapa(s) sin territorio: un paseo por la autoficción de Elías León Siminiani. Pasavento. Revista de Estudios Hispánicos, 3(1), 109-122.
Imbert, G. (2010). Cine e imaginarios sociales: el cine posmoderno como experiencia de los límites. Madrid: Cátedra.
Lagos, P. (2011). Ecografías del yo: Documental autobiográfico y estrategias de (auto)representación de la subjetividad. Comunicación y Medios, 24(1), 60-80.
Lane, J. (2002). The Autobiographical Documentary in America. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
Lejeune, P. (1994). El pacto autobiográfico y otros estudios. Madrid: Megazul-Endymion.
Lindig, E. (2009). El sujeto discursivo: la construcción social de subjetividades en el pensamiento de Bajtín y su Círculo. Acta Poética, 30(1), 55-70.
Martín Gutiérrez, G. (2008). Entre el reflejo y la sombra. Estrategias del yo en el cine. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 53-63). Madrid: T&B.
Morin, E. (1970). El hombre y la muerte. Barcelona: Kairós.
Piedras, P. (2010). La cuestión de la primera persona en el documental latino contemporáneo. La representación de lo autobiográfico y sus dispositivos. Cine y documental. Recuperado de http://revista.cinedocumental.com.ar/1/articulos_04.html
Pozuelo Yvancos, J. M. (2013). Figuraciones del yo en la narrativa. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Quílez, L. (2008). Sutiles pretéritos: (post)memoria(s) y (auto)biografía(s) en el cine documental contemporáneo. En G. Martín Gutiérrez (coord.), Cineastas frente al espejo (pp. 83-97). Madrid: T&B.
Sánchez-Mesa, D. (1999). Literatura y cultura de la responsabilidad: el pensamiento dialógico de Mijaíl Bajtín. Granada: Comares.
Sánchez-Mesa, D., y Baetens, J. (2017). La literatura en expansión. Intermedialidad y transmedialidad en el cruce entre la Literatura Comparada, los Estudios Culturales y los New Media Studies. Tropelías. Revista de Teoría de la Literatura y Literatura Comparada, 27(1), 6-27.
Siminiani, L. (2012). ¿Hacia una poética de la contradicción? Territorios y fronteras: experiencias documentales contemporáneas. Recuperado de https://web-argitalpena.adm.ehu.es/pdf/UWEB0146652.pdf
Siminiani, L. (2012). Mapa [DVD]. España: Avalon.
Torreiro, C. (2010). Realidad y creación en el cine de no ficción. Madrid: Cátedra.
Weinrichter, A. (2004). Desvíos de lo real: el cine de no ficción. Madrid: T&B.
Zenbakia
Atala
Artikuluak
(c) UPV/EHU Press