Elementu grafikoen baterako erabilera, ontziaren bidez produktu baten identifikazio tipologikoa sustatzeko: kasuen azterketa kola-freskagarrietan

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 25-06-2019
Jordi Colet Ruz
Ana Isabel Entenza Rodríguez

Laburpena

Produktuak saltokiko linealetan ezagutu eta aukeratzeko prozesuan funtsezkoa da produktuaren tipologiak ondo identifikatzea, nahaste desatseginak, edo, are gehiago, nahaste larriak saihesteko (pertsona diabetikoen kasua, adibidez). Testuinguru horretan, ikusizko errepresentazioaren funtzioa oinarrizkoa da.

Ikerketa sasiesperimental horrek gaian sakontzeaz gain, ontzi baten diseinuan testua eta markatzaile kromatikoa batera agertzea aztertzen du; izan ere, horrela agertuz gero, handiagoa izango da saltokian produktuen tipologiak identifikatzeko gaitasuna.

Hitz gakoak: diseinua; irudi korporatiboa; komunikazioa; ontzia

 

Nola aipatu

Colet Ruz, J., & Entenza Rodríguez, A. I. (2019). Elementu grafikoen baterako erabilera, ontziaren bidez produktu baten identifikazio tipologikoa sustatzeko: kasuen azterketa kola-freskagarrietan. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 24(46). https://doi.org/10.1387/zer.20265
Abstract 451 | PDF (Español) Downloads 414

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Acaso, María (2006) El lenguaje visual. Barcelona: Paidós Ibérica.
Albers, J. (1979) La interacción del color. Madrid: Alianza Forma.
Arnheim, R. (2008). Arte y percepción visual. 2ª edición, 4ª reimpresión. Madrid: Alianza editorial.
Bañuelos Capistrán, Jacob (2006). Aplicación de la semiótica a los procesos del diseño. UNED. Revista Signa 15 (2006), 233-254. doi: 10.5944/signa.vol15.2006.6134
Barthes, Roland (2002). Rhétorique de l'image. Oeuvres Completes, (pp. 573-588). Vol. II, Paris: Éditions du Seuil.
Caivano, José Luis (2005) Semiótica, cognición y comunicación visual: los signos básicos que construyen lo visible. Tópicos del seminario, v. 1, n. 13. Pp 113-135.
http://www.topicosdelseminario.buap.mx/index.php/topsem/article/view/325/318
Colet Ruz, J. (2018) Comunicació visual a través del packaging. Barcelona: Edición autoeditada.
Cossette, Claude. (1983) Les Images démaquillées: approche scientifi que de la communication par l'image. Québec: Éditions Riguil.
Dember, William N. y Warm, Joel S. (1990) Psicología de la percepción. Madrid: Alianza Editorial.
Eco, U. (1986) La estructura ausente. 3ª edición. Barcelona: Editorial Lumen.
— (2000) Tratado de semiótica general. 5ª edición. Barcelona: Editorial Lumen.
Dondis, D.A (2017) La sintaxis de la imagen. 2ª edición 2ª tirada. Barcelona: Gustavo Gili.
Entenza Rodríguez, A. I. (2008) Elementos básicos de las representaciones visuales funcionales. Análisis crítico de las aportaciones realizadas desde diversas disciplinas. [Tesis doctoral] Bellaterra: Universidad Autónoma de Barcelona. Disponible en http://www.tdx.cat/handle/10803/299367
Grupo μ (1993) Tratado del signo visual. Madrid: Cátedra.
Gubern, R. (1994) La mirada opulenta. Barcelona: Gustavo Gili.
Hampton, J. (1998) The between-subjects experiment. Laboratory psychology. A beginner's guide.
(pp.15-38). Hove: Psychology Press,
Igartua, J. J. (2006) Métodos cuantitativos de investigación en comunicación. Barcelona: Editorial Bosch.
Joly, Martine. (1993) Introduction à l'analyse de l'image, París, Editions Nathan.
— (1994) L'image et les signes, París, Editions Nathan.
— (1999) Introducción al análisis de la imagen. Buenos Aires: La marca.
Luna, Dolores y Tudela, Pio (2016) Percepción visual. 2ª edición. Madrid: Editorial Trotta.
Lupton, Ellen y Phillips, Jennifer Cole (2009) Diseño Gráfico: Nuevos fundamentos. Barcelona: Ediciones Gustavo Gili
Kalat, James W. (2004) Psicología biológica. 8ª edición. Madrid: Ediciones Paraninfo.
Klinkenberg, Jean-Marie (2005) La semiótica visual: grandes paradigmas y tendencias de línea dura. Tópicos del seminario, v. 1, n. 13. Pp. 19-47
http://www.topicosdelseminario.buap.mx/index.php/topsem/article/view/321/314
Kondratov, A.M. (1973) Del sonido al signo. Buenos Aires: Paidós.
Lillo Jover, Julio. (1993) Psicología de la percepción. Madrid: Debate.
Leborg, Christian (2013) Gramática visual, Barcelona, Editorial Gustavo Gili.
Moles, A.; Janiszewski, L. (1990) Grafismo Funcional. Barcelona: Ceac.
Barnés, Jorge Santiago (2006) La interdisciplinariedad de la imagen en el desarrollo de la narrativa visual. Razón y palabra, 49, p. 10
Morgado, Ignacio. (2012) Cómo percibimos el mundo. Una exploración de la mente y los sentidos. Barcelona: Editorial Ariel.
Polidoro, Piero. (2016) ¿Qué es la semiótica visual? Bilbao: Servicio editorial de la Universidad del País Vasco.
Saint Martin, F. (1994) Sémiologie du Langage Visuel. Québec: Presses de l'Université du Québec.
Sönesson, G. (1992) Comment le sens vient aux images. Pour un autre discours de la méthode, en Marie Carani Ed. De l'histoire de l'art à la sémiotique visuelle. (pp. 29-83). Québec: Les éditions du Septentrion.
Tatarkiewicz, W. (2004) Historia de seis ideas. Madrid: Tecnos.
Tena Parera, Daniel. (2004) Diseño gráfico y comunicación. Madrid: Pearson educación
Tusón, Jesús. (1984) Lingüística. Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios. Barcelona: Barcanova.
Villafañe, Justo. (2006) Introducción a la teoría de la imagen. Reimpresión. Madrid: Pirámide.
Valdés de León, Gustavo A. (2012) De la 'Alfabetidad Visual' a la Semiótica. Otra aproximación al 'Lenguaje' Visual". Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens 39. pp. 57-69. http://www.scielo.org.ar/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1853-35232012000100005
Wong, Wicius (1986) Fundamentos del diseño bi- y tridimensional. 5ª edición. Barcelona: Gustavo Gili.
Zeki, Semir (1985) Una visión del cerebro. Barcelona: Ariel.




Revistas especializadas
El Publicista. (2016). Madrid: Publicaciones Especializadas, 339.

En línea
http://www.cocacolaespana.es/historias/anuncio-Coca-Cola-marca-unica [Consultada, junio 2016]
http://www.elpoderdelasideas.com/wp-content/uploads/coca-cola-lata-espana-3.jpg [Consultada, junio 2016]
http://brandemia.org/sites/default/files/sites/default/files/coca_cola_latas_antes_1.jpg [Consultada, junio 2016]
http://brandemia.org/sites/default/files/sites/default/files/coca_cola_despues.jpg [Consultada, junio 2016]
http://www.elpublicista.es/anunciantes/coca-cola-inicia-nueva-etapa-taste-the-feeling [Consultada, febrero 2017]
http://www.factoriacreativabarcelona.es/coca-cola-renueva-su-imagen/. [Consultada, febrero 2017]
http://www.europapress.es/economia/noticia-coca-cola-lanza-estrategia-marca-unica-permitira-acelerar-ventas-20160121172429.html [Consultada, febrero 2017]
http://www.guioteca.com/diabetes/coca-cola-cambia-diseno-de-sus-envases-molestia-en-diabeticos-por-posible-confusion/ [Consultada, septiembre 2017]
http://www.cocacolaespana.es/historias/coca-cola-nuevo-diseno-envases [Consultada, 3 de abril 2018]
https://www.agenciasinc.es/Noticias/Nuevos-nombres-para-describir-mejor-los-colores [Consultada, julio 2018]
Atala
Artikuluak