Euskalkultura.com: euskal diasporaren hedabidea
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Diasporek historikoki izan dute beraien jatorrizko herrialdearekin komunikazioa mantentzeko gogoa eta beharra, harreman hori norabide bikoitzekoa izan delarik, diasporatik jatorrizko herrialdera eta jatorrizko herrialdetik diasporara zuzendutakoa. Euskal Herriaren eta Euskal diasporaren kasuan, izan dira komunikazio hori mantentzeko era edo bide desberdinak: alde batetik daude, esfera pribatuan koka daitezkeenak, hala nola familia eta lagunen arteko gutunak, eta bestalde, esfera publikoaren esparruan daudenak. Azken honetan, komunikabideek garrantzia handia izan dute, bai atzerrian sortutako irrati programa edota aldizkariak, zein nazioarteko telebista kateak. Komunikatzeko bide horien artean ere, aipagarriak dira, azken urteotan hain presente dauden internet-a edota sare sozialak. Baina diasporarekin komunikatzeko izan eta diren bide edo medio horien artean bada Bozdag, Hepp eta Suna-k (2012:96) diaspora hedabide bezala definitzen duten 'diaspora medioa', migranteak egin eta haiei zuzendutakoak, beraien komunitatearen intereseko gaiak jorratzen dituztenak. Euskal diasporak Euskal Herriarekin duen komunikazioa ikertzen duen tesi lan baten testuinguruan, Euskal Herria eta euskal diasporaren kasuan ezaugarri horiek betetzen dituen hedabide bakarra identifikatu da: Euskalkultura.com. Artikulu honetan 'diaspora medio' horren azterketa proposatzen da eta horretarako, bere sorrera eta eboluzioa azaltzen dira, 2015 eta 2018 urte bitartean argitaratu dituen albisteen kategorizazioa egin da, eta Estatu Batuetako euskaldunek egiten duten medioaren kontsumoa analizatu da, zeintzuk, nahiz eta, batez ere, harreman kulturalak estutu nahi izan, beste era batetako komunikazioa eta harremanak ere garatu nahi dituzten.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Amezaga Albizu, J. (2011). Identidad vía satélite: viendo Canal Vasco en América Latina
Ancien, D., Boyle, M., & Kitchin, R. (2009). Exploring diaspora strategies: An international comparison.
Ben-Rafael, E. (2013). Diaspora. Current sociology, 61(5-6), 842-861.
Bozdag, C., Hepp, A., & Suna, L. (2012). Diasporic media as the 'focus' of communicative networking among migrants. In Mediating cultural diversity in a globalized public space (pp. 96-115). Palgrave Macmillan, London.
Brubaker, R. (2005). The 'diaspora'diaspora. Ethnic and racial studies, 28(1), 1-19.
Cohen, R. (1996). Diasporas and the nation-state: from victims to challengers. International affairs, 72(3), 507-520.
Cohen, R. (2007). Creolization and Diaspora: The Cultural Politics of Divergence and Some Convergence. Opportunity Structures in Diaspora Relations: Comparisons in Contemporary Multi-Level Politics of Diaspora and Transnational Identity, 85-112.
Fazal, S., & Tsagarousianou, R. (2002). Diasporic communication: Transnational cultural practices and communicative spaces. Javnost-The Public, 9(1), 5-18.
Georgiou, M. (2005). Diasporic media across Europe: multicultural societies and the universalism–particularism continuum. Journal of ethnic and migration studies, 31(3), 481-498.
Goirizelaia, M., & Iturregui, L. (2018). From cultural showcases to public diplomacy agents: Basque-American festivals in the United States. Diaspora Studies, 1-17.
Karim, K. H. (Ed.). (2003).The media of diaspora (Vol. 7). Psychology Press.
Karim, K. H. (2003). The media of diaspora Routledge.
Lee, H. M. (1938). The Problem of the Third Generation Immigrant.
Leurs, K., & Ponzanesi, S. (2014). Intersectionality, digital identities and migrant youths. The Routledge companion to media and gender, 632-642.
Naficy, H. (2003). Narrowcasting in diaspora: Middle Eastern television in Los Angeles. In The media of diaspora (pp. 64-75). Routledge.
Navaz, L. S., & Ferrer, A. F. (2012). Migrant Minority Media: Towards a Democratization of the Western Mediascape?. In Mediating Cultural Diversity in a Globalized Public Space (pp. 76-95). Palgrave Macmillan, London.
Newland, K., & Plaza, S. (2013). What we know about diasporas and economic development. Resource document.
Ogunyemi, O. (2015). Journalism, audiences and diaspora Palgrave Macmillan.
Peñafiel, Carmen; Casado, Miguel Ángel; Fernandez de Arroyabe, Ainhoa; Gómez, Leire; "<
Retis, J. (2014). Inmigrantes territoriales/inmigrantes digitales: latinoamericanos en contextos diaspóricos. Comunicación e industria digital, Universidad de Lima, Lima.
Safran, W. (1991). Diasporas in modern societies: Myths of homeland and return. Diaspora: A journal of transnational studies, 1(1), 83-99.
Sheffer, G. (2003). Diaspora politics: At home abroad. Cambridge University Press.
Sinclair, C., & Smets, K. (2014). Media freedoms and covert diplomacy: Turkey challenges Europe over Kurdish broadcasts. Global Media and Communication, 10(3), 319-331.
Smets, K., Meers, P., Winkel, R. V., & Van Bauwel, S. (2011). A semi-public diasporic space: Turkish film screenings in Belgium. Communications, 36(4), 395-414.
Totoricaguena, G. P. (2000). Comparing the Basque diaspora: Ethnonationalism, transnationalism and identity maintenance in Argentina, Australia, Belgium, Peru, the United States of America, and Uruguay (Doctoral dissertation, London School of Economics and Political Science (United Kingdom)).
Vecino, L. E., Ferrer, A. F., & Dallemagne, G. (2015). Discursive Inclusion and Hegemony: The Politics of Representation in Spanish Migrant Minority Media. In Journalism, Audiences and Diaspora (pp. 87-103). Palgrave Macmillan, London.
(c) UPV/EHU Press