Zinemarekiko zaletasuna eta kultura digitala:2.0 zinemazaletasunaren ezaugarriak

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 30-10-2019
José Alberto Abril Valdez

Laburpena

Hainbat hamarkadetan zehar, Frantziako kultura zinematografikoa izan zen zinemazaletasunaren paradigma; XX. mendearen erdialdean sortu zen, eta zinemari buruzko diskurtso erudituekin eta zinema egiteko espazio espezifikoekin lotzen zen. Alabaina, iraultza digitalak zinema kontsumitzeko modu berriak ekarri zituen eta Internetek zinemazaletasun berriak sorrarazi zituen. Artikulu honetan, kultura digitalak zinemazaletasun berri horietan duen papera aztertzen da, eta azaltzen da, gaur egun, zinemaren zale gazteek espazio birtual berriak dituztela zaletasun horiek sendotzeko eta areagotzeko.

Hitz gakoak: zinemazaletasuna; zinema; ikusleen azterketak; jarraitzaileen kultura; 2.0 komunikazioa.

Nola aipatu

Abril Valdez, J. A. (2019). Zinemarekiko zaletasuna eta kultura digitala:2.0 zinemazaletasunaren ezaugarriak. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 24(47). https://doi.org/10.1387/zer.20955
Abstract 714 | PDF (Español) Downloads 950

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Ardévol, E. et al (2010). Prácticas creativas y participación en los nuevos medias. Cuaderns del CAC, número 34, vol. 13. 27-37.

Azatto, M. (2011). Funciones de la imagen digital en la educación: una propuesta metodológica para la escritura y lectura de la imagen en pantallas instruccionales (Tesis doctoral). Universidad de Barcelona, Barcelona, España.

Brea, J. (2007). Cultura_RAM. Barcelona: Gedisa

Bourriaud, N. (2009). Postproducción. La cultura como escenario. Buenos Aires: AH

Casas, Q. (2011). Análisis y crítica audiovisual. Barcelona: UOC

Certeau, M. (1996). La invención de lo cotidiano. 1. Las artes de hacer. México: Universidad Iberoamericana

Gómez, H. (2015a), Estar en otra parte: tiempos de crecer siendo un fan. Cuatro textos sobre traslados en la cultura y la comunicación. León, Gto: Universidad Iberoamericana León

Gómez, H. (2015b). Hacer vida en las pantallas: de fans en tiempos del cine después del cine. Post-cines, post-subculturas, post-fandoms. Versión. Estudios de comunicación y política. Num. 36. 42-53

Gubern, R. (2000). El eros electrónico. Madrid: Ed. Taurus

Gubern, R. (2013). Cultura audiovisual. Madrid: Cátedra

Jenkins, H. (2008). Convergence culture. La cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Barcelona: Paidós

Jenkins, H. (2009). Fans, blogueros y videojuegos. La cultura de la colaboración. Barcelona: Paidós

Jenkins, H. (2010). Piratas de textos. Fans, cultura participativa y televisión. Barcelona: Paidós

Jullier, L. y Leveratto, J. (2012). Cinéfilos y cinefilias. Buenos Aires: La marca editora

Lipovetsky, G. y Serroy, J. (2009). La pantalla global. Cultura mediática y cine en la era hipermoderna. Barcelona: Anagrama

Octobre, S. (2019). ¿Quién teme a las culturas juveniles? Las culturas juveniles en la era digital. Barcelona: Océano

Pujol, C. (2011). Fans, cinéfilos y cinéfagos. Una aproximación a las culturas y gustos cinematográficos. Barcelona: UOC

Rodríguez, Aarón (2015). La cinefilia 2.0 y el frameo: Apuntes teóricos sobre el collage visual en la nueva crítica cinematográfica. Revista Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación. No- 10. 99-113

Scolari, C. (2008). Hipermediaciones. Elementos para una teoría de la comunicación digital interactiva. Barcelona: Gedisa

Scolari, C. (2013). Narrativas transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto

Sedeño, A. (2013). Nueva cinefilia: reflexiones sobre la transformación de las prácticas cinéfilas por las nuevas tecnologías de la contemporaneidad. Razón y Palabra. No.83. 1-13

Stam, R. (2001). Teorías del cine. Una introducción. Barcelona: Paidós.
Atala
Artikuluak