Tennessee Williamsen egokitzapen zinematografikoetako pertsonaia iheslariak: Gaztaroko txori eztia (Richard Brooks, 1962) eta Hays kodearen krisia

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 29-05-2020
Valeriano Durán Manso

Laburpena

Pertsonaia eraikitzea da zinema klasikoko idazle egokituenetako baten ezaugarri nagusia, Tennessee Williamsena, hain zuzen. Hegoaldetar unibertsoak markatutako pertsonaiak multzo hauetan sartzen ditu: muga-mugan dauden damak, gazte oinazetsuak, guraso menderatzaileak, bizitzan integratuak eta iheslariak (talde handiena). Hays kodeak zehaztutako Hollywood batean duen eragina lantzeko asmoz, pertsona eta rol gisa aztertzen dira Gaztaroko txori eztia (Richard Brooks, 1962) filmeko iheslariak. Pertsonaia horiek, gainera, kodeak kondenatutako hiru gai irudikatu zituzten, krisia eragin ziotenak: droga mendekotasuna, prostituzioa eta abortua.

 

Nola aipatu

Durán Manso, V. (2020). Tennessee Williamsen egokitzapen zinematografikoetako pertsonaia iheslariak: Gaztaroko txori eztia (Richard Brooks, 1962) eta Hays kodearen krisia. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 25(48). https://doi.org/10.1387/zer.21347
Abstract 279 | PDF (Español) Downloads 219

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

pertsonaia, zinemaren historia, Hollywood, zentsura, melodrama.

References
BERMAN, Pandro S. (producer) & BROOKS, Richard (director). (1962). Sweet Bird of Youth. USA: Metro Goldwyn Mayer.

BLACK, Gregory D. (1998). Hollywood censurado. Madrid: Cambridge University Press.

CASAS, Quim & IRIARTE, Ana Cristina (2009): Richard Brooks. San Sebastián-Madrid: Festival Internacional de cine de San Sebastián/ Filmoteca Española.

CASETTI, Franceso & DI CHIO, Federico (2007). Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós.

CLUM, John M. (1997). "The sacrificial stud and the fugitive female in Suddenly, Last Summer, Orpheus Descending and Sweet Bird of Youth". In Roudané, Matthew C. (ed.), The Cambridge Companion to Tennessee Williams. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 128-146.

DEVLIN, Albert J. y TISCHLER, Nancy M. (2004): The Selected Letters of Tennessee Williams. Volume II. 1945-1957. New York: New Directions.

DURÁN MANSO, Valeriano (2011). La complejidad psicológica de los personajes de Tennessee Williams. Frame, núm. 7, pp. 38-76. Recuperado de: http://fama2.us.es/fco/frame/frame7/estudios/1.3.pdf

DURÁN MANSO, Valeriano (2015): El dramatismo de los personajes de Tennessee Williams enel melodrama de Pedro Almodóvar: Tacones lejanos. En: Camarero, Enma y Marcos María (coords.) III Congreso Internacional Historia, Literatura y Arte en el Cine en español y portugués. Hibridaciones, transformaciones y nuevos espacios narrativos. Salamanca: Centro de Estudios Brasileños. Universidad de Salamanca. Tomo I, pp. 678-691.

FROME, Shelly (2001). The Actors Studio. A History. Jefferson: Mcfarland & Company.

GUARINOS, Virginia (2007). "Mujeres en proyección. La mujer en el cine. Teoría fílmica Feminista". En LOSCERTALES, Felicidad y NÚÑEZ, Trinidad (coords.) La mirada de las mujeres en la sociedad de la información. Madrid: Siranda, pp. 91-112.

HOLDITCH, Kenneth & Freeman Leavitt, Richard (2010). Tennessee Williams and the South. Jackson: University Press of Mississippi.

HOOPER, Michel S. D. (2014). "Pedro Almodovar's 'Homage' to Tennessee Williams". In Back, John S. (ed.) Tennessee Williams and Europe. Interculrural Encounters, Transatlantic Exanges. Amsterdam: Rodopi, pp. 347-367.

PALLER, Michael (2014). "Their Date with Each Other from the Beginning: Tennessee Williams and Harold Pinter". In Back, John S. (ed.), Tennessee Williams and Europe. Interculrural Encounters, Transatlantic Exanges. Amsterdam: Rodopi, pp. 281-297.

PALMER, R. Barton (1997). "Hollywood in crisis: Tennessee Williams and the evolution of the adult film". In Roudané, Matthew C. (ed.), The Cambridge Companion to Tennessee Williams. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 204-231.

PALMER, R. Barton & BRAY, Robert (2009). Hollywood's Tennessee. The Williams Films and Postwar America. Austin: University of Texas Press.

PALMER, R. Barton (2014). "The View from Here and Abroad: Tennessee Williams and 1950s Hollywood Cinema". In Back, John S. (ed.) Tennessee Williams and Europe. Interculrural Encounters, Transatlantic Exanges. Amsterdam: Rodopi, pp. 111-130.

PHILLIPS, G. D. (1980). The Films of Tennessee Williams. Philadelphia: Art Alliance.

RODRÍGUEZ DE AUSTRIA GIMÉNEZ DE ARAGÓN, Alfonso. (2015). "El código de producción de Hollywood (1930-1966): censura, marcos (frames) y hegemonía". ZER. Revista de Estudios en Comunicación, Vol. 20, núm. 39, pp. 177-193. Recuperado de: https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Zer/article/view/15533

SMITH-HOWARD, A & HEINTZELMAN, G. (2005). Critical Companion to Tennessee Williams. A literary Reference to His Life and Work. New York: Checkmark.

SPOTO, Donald (1985): The Kindness of Strangers. The Life of Tennessee Williams. Boston: Da Capo Press.

STEEN, Mike (1969). A Look at Tennessee Williams. New York: Hawthorn.

WILLIAMS, Tennessee (2009): Sweet Bird of Youth and Other Plays.
Period of Adjustment and The Night of the Iguana. London: Penguin.

WILLIAMS, Tennessee (2008). Memorias. Barcelona: Ediciones B.
YACOWAR, Maurice (1977): Tennessee Williams & Film. New York: Frederick Ungar.
Atala
Artikuluak