Euskal zinema: benetan itxitako eztabaida?
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Artikulu honek "euskal zinema" adierarekiko hurbilketa kritikoa egin nahi du. Horrekin batera, bere balizko identitate-ezaugarrietaz ikertzaileen artean azkten hogeita hamar urteean, eta bereziki Francisco Francoren heriotzaren ondorengo hamarkadan, zabaldun den eztabaidaz (funtsean teorikoa eta euskal ekoizpen zinematografikoaren jarduerarena ez dena). Joan den mendeko hogeigarren hamarkadako lehen esperientzietatik aurrera Euskal Herrian filmatu diren pelikulen bilakaera labur aztertu ondoren, testu honek gai hau beste ikuspegi batetik jorratu nahi du, egungo errealitateari lotuago eta zine irekia, anitza eta mestizoa aldarrikatuz, askotariko gaiak eta formatoak lantzen dituen zinema, egungo euskal sortzaileen pentsamenduak eta sentimenduak islatzen dituena, dauden tokian daudela. Izan ere, ezaugarri hauexek ahaldibetuko dute pixkanaka industria zinematografikoa sortzea, eta horrek, merkantilizazioak eta presioak alde batetara utzita, benetazko "euskal zinema nazionalaz" lehen aldiz hitz egiteko aukera emango du, iraganeko esperientzien oinordekoa eta bere etorkizunari zuzenean begiratzen diona.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
(c) UPV/EHU Press