Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 21 No. 1 (2016)
Vol. 21 No. 1 (2016)
Published:
10-07-2015
ARTICLES
Homework and Performance in Mathematics: The Role of the Teacher, the Family and the Student's Background //Deberes y rendimiento en matemáticas: papel del profesorado, la familia y las características del alumnado
Rubén Fernández-Alonso, Javier Suárez-Álvarez, José Muñiz
Abstract
1379 | PDF Downloads
1168 PDF (Español) Downloads
1236
PDF
PDF (Español)
Modeling of a Theoretical Construct in Inquiry-Based Science Education // Modelización de un constructo teórico sobre la percepción del alumnado en procesos de indagación en ciencias
Bartolomé Vázquez-Bernal, Roque Jiménez-Pérez
Abstract
530 | PDF Downloads
383 PDF (Español) Downloads
850
PDF
PDF (Español)
Differences in Reading Self-Efficacy between School Years and according to Gender // Diferencias en la auto-eficacia lectora entre cursos en la escolaridad y en función del género
Fátima Olivares, Raquel Fidalgo Redondo, Mark Torrance
Abstract
722 | PDF Downloads
505 PDF (Español) Downloads
790
PDF
PDF (Español)
Positive Classroom Management: Effects of Disruption Management Climate on Behaviour and Satisfaction with Teacher //Clima positivo de gestión del aula: efectos del clima de gestión de la disrupción en el comportamiento y en la satisfacción con el pro
Cecilia Simón, Jesús Alonso-Tapia
Abstract
1515 | PDF Downloads
1337 PDF (Español) Downloads
2875
PDF
PDF (Español)
Effect of Mind/ Body Interventions on Levels of Anxiety, Stress and Depression Among Future Primary School Teacher: A Controlled Study // Efecto de intervenciones mente/cuerpo sobre los niveles de ansiedad, estrés y depresión en futuros docentes de edu
José Gallego Antonio, José Manuel Aguilar Parra, Adolfo Cangas Díaz, Antonio Rosado, Álvaro Ignacio Langer
Abstract
2691 | PDF Downloads
1423 PDF (Español) Downloads
3238
PDF
PDF (Español)
The Role of Guilt in the Relationship Between Teacher's Job Burnout Syndrome and the Inclination Toward Absenteeism // El papel de la culpa en la relación entre el síndrome de quemarse por el trabajo y la inclinación al absentismo de profesores de enseñan
Beatriz Rabasa, Hugo Figueiredo-Ferraz (UV), Pedro R. Gil-Monte, Marta Llorca-Pellicer
Abstract
1149 | PDF Downloads
710 PDF (Español) Downloads
1171
PDF
PDF (Español)
Habits Related to Relaxation and Mindfulness in High School Students: Influence on Classroom Climate and Academic Performance //Hábitos relacionados con la relajación y la atención plena (mindfulness) en estudiantes de secundaria: influencia en el clim
Luis López, Alberto Amutio, Xavier Oriol, Rafael Bisquerra
Abstract
2763 | PDF Downloads
970 PDF (Español) Downloads
4882
PDF
PDF (Español)
Assessment of Social Skills of Students of Social Education //Evaluación de las habilidades sociales de estudiantes de Educación Social
Santiago Mendo Lázaro, Benito León del Barco, Elena Felipe Castaño, María Isabel Polo del Río, Virginia Palacios García
Abstract
1569 | PDF Downloads
883 PDF (Español) Downloads
10739
PDF
PDF (Español)
Identification of Relevant Elements for Promoting Effective Interventions in Old Age // Identificación de elementos relevantes para promover intervenciones eficaces en la vejez
Cristina Díaz-Prieto, Jesús Nicasio García-Sánchez
Abstract
783 | PDF Downloads
429 PDF (Español) Downloads
508
PDF
PDF (Español)
University Qualification in Psychology in EHEA: Comparison Between Spanish Grado and Licenciatura Qualification // Titulación de Psicología en el EEES: Comparación entre licenciados y graduados españoles
Tamara Ramiro-Sánchez, María-Paz Bermúdez, Gualberto Buela-Casal
Abstract
564 | PDF Downloads
462 PDF (Español) Downloads
520
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header