Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 23 No. 1 (2018)
Vol. 23 No. 1 (2018)
Vol. 23 .Núm. 1. Enero - Junio 2018
Published:
28-12-2017
ARTICLES
The Relationship of Botín Foundation's Emotional Intelligence Test (TIEFBA) with Personal and Scholar Adjustment of Spanish Adolescents // La relación del Test de Inteligencia Emocional de la Fundación Botín (TIEFBA) con el ajuste personal y escolar de adolescentes españoles
Pablo Fernández Berrocal, Desiree Ruiz-Aranda, Jose Martín Salguero, Raquel Palomera, Natalio Extremera
Abstract
831 | PDF Downloads
104 PDF (Español) Downloads
1174
PDF
PDF (Español)
Testing the Relationships between Global, Contextual, and Situational Motivation: A Longitudinal Study of the Horizontal, Top-Down, and Bottom-Up Effects // Probando las relaciones entre la motivación global, contextual y situacional: un estudio longitudinal de los efectos horizontal, arriba-abajo y abajo-arriba
Juan L Nuñez, Jaime León
Abstract
222 | PDF Downloads
100 PDF (Español) Downloads
310
PDF
PDF (Español)
Attitudes toward Cultural Diversity in Spanish and Portuguese Adolescents of Secondary Education: The Influence of Heteronormativity and Moral Disengagement in School Bullying // Actitudes hacia la diversidad cultural de adolescentes de secundaria españoles y portugueses: La influencia de la heteronormatividad y la desconexión moral hacia el bullying
María Victoria Carrera-Fernandez, Xosé Manuel Cid, Ana Almeida, Antonio González, María Lameiras
Abstract
303 | PDF Downloads
102 PDF (Español) Downloads
406
PDF
PDF (Español)
Analysis of Sociocultural Stereotypes Towards thin Body and Muscular Body: Differences According to Sex and Weight Discrepancy // Análisis de los estereotipos socioculturales hacia cuerpo delgado y cuerpo musculoso: Diferencias en función del sexo y discrepancia con el peso
Antonio Granero-Gallegos, José Martín-Albo Lucas, Álvaro Sicilia Camacho, Jesús Medina-Casaubón, Manuel Alcaraz-Ibáñez
Abstract
387 | PDF Downloads
143 PDF (Español) Downloads
1144
PDF
PDF (Español)
The role of teaching practices in the prevention of school violence among peers //El rol de las prácticas docentes en la prevención de la violencia escolar entre pares
Ángel Alberto Valdés Cuervo, Belén Martínez Ferrer, Ernesto Alonso Carlos Martínez
Abstract
679 | PDF Downloads
80 PDF (Español) Downloads
227
PDF
PDF (Español)
Understanding the Connections between Self-Perceptions and Future Expectations: A Study with Spanish and Portuguese Early Adolescents // Las relaciones entre autopercepciones y expectativas futuras: un estudio con preadolescentes españoles y portugueses
Laura Verdugo, Yolanda Sánchez-Sandoval, Teresa Freire
Abstract
337 | PDF Downloads
78 PDF (Español) Downloads
392
PDF
PDF (Español)
Use of Oral Narrative and Morphosyntactic Activities to Improve Grammar Skills in Pupils with Specific Language Impairment (SLI) // El uso combinado de narraciones orales y actividades morfosintácticas para mejorar habilidades gramaticales de alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
Gustavo M. Ramírez Santana, Víctor M. Acosta Rodríguez, Ana M. Moreno Santana, Nayarit del Valle Hernández, Ángeles Axpe Caballero
Abstract
376 | PDF Downloads
210 PDF (Español) Downloads
335
PDF
PDF (Español)
Social Adjustment and Cooperative Work in Primary Education: Teachers' and Parents' View // Adaptación y trabajo cooperativo en el alumnado de educación primaria desde la percepción del profesorado y la familia
Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcón, Mª Victoria Trianes
Abstract
267 | PDF Downloads
123 PDF (Español) Downloads
215
PDF
PDF (Español)
The brief-ACRA scale on learning strategies for university students // Evaluación de estrategias de aprendizaje mediante la escala ACRA abreviada para estudiantes universitarios
Lucía Jiménez García, Alfonso Javier García González, Javier López-Cepero Borrego, Francisco Javier Saavedra García
Abstract
762 | PDF Downloads
234 PDF (Español) Downloads
1858
PDF
PDF (Español)
Antisocial behaviour and executive functions in young offenders // Conducta antisocial y funciones ejecutivas de jóvenes infractores
María José Gil Fenoy
Abstract
296 | PDF Downloads
120 PDF (Español) Downloads
937
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header