Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 23 No. 1 (2018)
Vol. 23 No. 1 (2018)
Vol. 23 .Núm. 1. Enero - Junio 2018
Published:
28-12-2017
ARTICLES
The Relationship of Botín Foundation's Emotional Intelligence Test (TIEFBA) with Personal and Scholar Adjustment of Spanish Adolescents // La relación del Test de Inteligencia Emocional de la Fundación Botín (TIEFBA) con el ajuste personal y escolar de adolescentes españoles
Pablo Fernández Berrocal, Desiree Ruiz-Aranda, Jose Martín Salguero, Raquel Palomera, Natalio Extremera
Abstract
950 | PDF Downloads
183 PDF (Español) Downloads
2205
PDF
PDF (Español)
Testing the Relationships between Global, Contextual, and Situational Motivation: A Longitudinal Study of the Horizontal, Top-Down, and Bottom-Up Effects // Probando las relaciones entre la motivación global, contextual y situacional: un estudio longitudinal de los efectos horizontal, arriba-abajo y abajo-arriba
Juan L Nuñez, Jaime León
Abstract
252 | PDF Downloads
145 PDF (Español) Downloads
785
PDF
PDF (Español)
Attitudes toward Cultural Diversity in Spanish and Portuguese Adolescents of Secondary Education: The Influence of Heteronormativity and Moral Disengagement in School Bullying // Actitudes hacia la diversidad cultural de adolescentes de secundaria españoles y portugueses: La influencia de la heteronormatividad y la desconexión moral hacia el bullying
María Victoria Carrera-Fernandez, Xosé Manuel Cid, Ana Almeida, Antonio González, María Lameiras
Abstract
355 | PDF Downloads
181 PDF (Español) Downloads
746
PDF
PDF (Español)
Analysis of Sociocultural Stereotypes Towards thin Body and Muscular Body: Differences According to Sex and Weight Discrepancy // Análisis de los estereotipos socioculturales hacia cuerpo delgado y cuerpo musculoso: Diferencias en función del sexo y discrepancia con el peso
Antonio Granero-Gallegos, José Martín-Albo Lucas, Álvaro Sicilia Camacho, Jesús Medina-Casaubón, Manuel Alcaraz-Ibáñez
Abstract
474 | PDF Downloads
187 PDF (Español) Downloads
2367
PDF
PDF (Español)
The role of teaching practices in the prevention of school violence among peers //El rol de las prácticas docentes en la prevención de la violencia escolar entre pares
Ángel Alberto Valdés Cuervo, Belén Martínez Ferrer, Ernesto Alonso Carlos Martínez
Abstract
753 | PDF Downloads
123 PDF (Español) Downloads
900
PDF
PDF (Español)
Understanding the Connections between Self-Perceptions and Future Expectations: A Study with Spanish and Portuguese Early Adolescents // Las relaciones entre autopercepciones y expectativas futuras: un estudio con preadolescentes españoles y portugueses
Laura Verdugo, Yolanda Sánchez-Sandoval, Teresa Freire
Abstract
374 | PDF Downloads
119 PDF (Español) Downloads
1111
PDF
PDF (Español)
Use of Oral Narrative and Morphosyntactic Activities to Improve Grammar Skills in Pupils with Specific Language Impairment (SLI) // El uso combinado de narraciones orales y actividades morfosintácticas para mejorar habilidades gramaticales de alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
Gustavo M. Ramírez Santana, Víctor M. Acosta Rodríguez, Ana M. Moreno Santana, Nayarit del Valle Hernández, Ángeles Axpe Caballero
Abstract
544 | PDF Downloads
339 PDF (Español) Downloads
560
PDF
PDF (Español)
Social Adjustment and Cooperative Work in Primary Education: Teachers' and Parents' View // Adaptación y trabajo cooperativo en el alumnado de educación primaria desde la percepción del profesorado y la familia
Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcón, Mª Victoria Trianes
Abstract
339 | PDF Downloads
227 PDF (Español) Downloads
536
PDF
PDF (Español)
The brief-ACRA scale on learning strategies for university students // Evaluación de estrategias de aprendizaje mediante la escala ACRA abreviada para estudiantes universitarios
Lucía Jiménez García, Alfonso Javier García González, Javier López-Cepero Borrego, Francisco Javier Saavedra García
Abstract
923 | PDF Downloads
721 PDF (Español) Downloads
3502
PDF
PDF (Español)
Antisocial behaviour and executive functions in young offenders // Conducta antisocial y funciones ejecutivas de jóvenes infractores
María José Gil Fenoy
Abstract
383 | PDF Downloads
227 PDF (Español) Downloads
1217
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header