Actual
Archivos
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Entrar
Revista de Psicodidáctica
Inicio
Archivos
Vol. 25 Núm. 2 (2020)
Vol. 25 Núm. 2 (2020)
Julio-Diciembre 2020
Publicado:
13-01-2022
ARTÍCULOS
Multilevel latent class cluster analysis of school climate: individual, family and community factors // Análisis de clases latentes multinivel del clima escolar: factores individuales, familiares y comunitarios
José Luis Galvez-Nieto, Juan A. García, Daniela Vera-Bachmann, Italo Trizano-Hermosilla, Karina Polanco
Abstract
222 | PDF Downloads
679 PDF (English) Downloads
193
PDF
PDF (English)
Intrinsic motivation and perceived utility as predictors of student homework engagement // Motivación intrínseca y utilidad percibida como predictores del compromiso del estudiante con los deberes escolares
Susana Rodríguez, Isabel Piñeiro, Bibiana Regueiro, Iris Estévez
Abstract
259 | PDF Downloads
866 PDF (English) Downloads
494
PDF
PDF (English)
Mothers’ motivational beliefs and children's learning purpose for doing homework: The mediate effects of autonomy support and control // Creencias motivacionales de las madres y el propósito de los estudiantes de aprender en los deberes escolares. Su rela
´Angel Alberto Valdés-Cuervo, Christian Samir Grijalva-Quiñonez, Lizeth Guadalupe Parra-Pérez
Abstract
263 | PDF Downloads
450 PDF (English) Downloads
339
PDF
PDF (English)
Assessing the dimensionality of Student School Engagement Survey: Support for a multidimensional bifactor model // Evaluación de la dimensionalidad del Student School Engagement Survey: apoyo para un modelo multidimensional bifactor
Richard A. Inman, Paulo A.S. Moreira, Diana Cunha, Jorge Castro
Abstract
200 | PDF Downloads
424 PDF (English) Downloads
171
PDF
PDF (English)
Connections between bullying victimization and satisfaction/frustration of adolescents' basic psychological needs // Conexiones entre la victimización en el acoso escolar y la satisfacción-frustración de las necesidades psicológicas básicas de los adoles
José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río, José Antonio Cecchini Estrada
Abstract
245 | PDF Downloads
1235 PDF (English) Downloads
216
PDF
PDF (English)
Mediator and moderator effect of resilience between self-efficacy and burnout amongst social and legal sciences faculty members // Efecto mediador y moderador de la resiliencia entre la autoeficacia y el burnout entre el profesorado universitario de cien
Héctor Galindo-Domínguez, Maitane Pegalajar, Juan-de-Dios Uriarte
Abstract
266 | PDF Downloads
1800 PDF (English) Downloads
781
PDF
PDF (English)
Promoting school success through mindfulness-based interventions in elementary education: Mindkinder program // Promoviendo el éxito escolar mediante una intervención basada en atención plena (mindfulness) en Educación Infantil: Programa Mindkinder
Alfonso Moreno-Gómez, Pablo Luna, Javier Cejudo
Abstract
476 | PDF Downloads
736 PDF (English) Downloads
230
PDF
PDF (English)
Educational and wellbeing outcomes of an anxiety and depression prevention program for adolescents // Los efectos de un programa de prevención de la ansiedad y la depresión para adolescentes en variables educativas y de bienestar
Julia García-Escalera, Rosa M. Valiente, Bonifacio Sandín, Jil Ehrenreich-May, Paloma Chorot
Abstract
445 | PDF Downloads
3537 PDF (English) Downloads
387
PDF
PDF (English)
Early intervention in the lexical organization of pupils with developmental language disorders // Intervención temprana en la organización léxica de alumnado con trastorno del desarrollo del lenguaje
Victor M. Acosta Rodríguez, Gustavo M. Ramírez Santana, Ángeles Axpe Caballero
Abstract
493 | PDF Downloads
1474 PDF (English) Downloads
321
PDF
PDF (English)
Reading rate in spanish-speaking students: A meta-analysis // Velocidad lectora en alumnado hispanohablante: un metaanálisis
Juan C. Ripoll Salceda, Milagros Tapia Montesinos, Gerardo Aguado Alonso
Abstract
702 | PDF Downloads
2850 PDF (English) Downloads
871
PDF
PDF (English)
×
Modal Header