Aldizkari Zientifikoen Ataria
psicodidactica
Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
25. Libk. 2. Zk. (2020)
25. Libk. 2. Zk. (2020)
Julio-Diciembre 2020
Argitaratua:
13-01-2022
ARTICLES
Multilevel latent class cluster analysis of school climate: individual, family and community factors // Análisis de clases latentes multinivel del clima escolar: factores individuales, familiares y comunitarios
José Luis Galvez-Nieto, Juan A. García, Daniela Vera-Bachmann, Italo Trizano-Hermosilla, Karina Polanco
Abstract
155 | PDF (Español) Downloads
508 PDF (English) Downloads
142
PDF (Español)
PDF (English)
Intrinsic motivation and perceived utility as predictors of student homework engagement // Motivación intrínseca y utilidad percibida como predictores del compromiso del estudiante con los deberes escolares
Susana Rodríguez, Isabel Piñeiro, Bibiana Regueiro, Iris Estévez
Abstract
172 | PDF (Español) Downloads
674 PDF (English) Downloads
306
PDF (Español)
PDF (English)
Mothers’ motivational beliefs and children's learning purpose for doing homework: The mediate effects of autonomy support and control // Creencias motivacionales de las madres y el propósito de los estudiantes de aprender en los deberes escolares. Su rela
´Angel Alberto Valdés-Cuervo, Christian Samir Grijalva-Quiñonez, Lizeth Guadalupe Parra-Pérez
Abstract
199 | PDF (Español) Downloads
348 PDF (English) Downloads
256
PDF (Español)
PDF (English)
-
Richard A. Inman, Paulo A.S. Moreira, Diana Cunha, Jorge Castro
Abstract
151 | PDF (Español) Downloads
363 PDF (English) Downloads
128
PDF (Español)
PDF (English)
Connections between bullying victimization and satisfaction/frustration of adolescents' basic psychological needs // Conexiones entre la victimización en el acoso escolar y la satisfacción-frustración de las necesidades psicológicas básicas de los adoles
José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río, José Antonio Cecchini Estrada
Abstract
168 | PDF (Español) Downloads
1075 PDF (English) Downloads
159
PDF (Español)
PDF (English)
Mediator and moderator effect of resilience between self-efficacy and burnout amongst social and legal sciences faculty members // Efecto mediador y moderador de la resiliencia entre la autoeficacia y el burnout entre el profesorado universitario de cien
Héctor Galindo-Domínguez, Maitane Pegalajar, Juan-de-Dios Uriarte
Abstract
199 | PDF (Español) Downloads
1586 PDF (English) Downloads
481
PDF (Español)
PDF (English)
Promoting school success through mindfulness-based interventions in elementary education: Mindkinder program // Promoviendo el éxito escolar mediante una intervención basada en atención plena (mindfulness) en Educación Infantil: Programa Mindkinder
Alfonso Moreno-Gómez, Pablo Luna, Javier Cejudo
Abstract
357 | PDF (Español) Downloads
628 PDF (English) Downloads
165
PDF (Español)
PDF (English)
Educational and wellbeing outcomes of an anxiety and depression prevention program for adolescents // Los efectos de un programa de prevención de la ansiedad y la depresión para adolescentes en variables educativas y de bienestar
Julia García-Escalera, Rosa M. Valiente, Bonifacio Sandín, Jil Ehrenreich-May, Paloma Chorot
Abstract
363 | PDF (Español) Downloads
3066 PDF (English) Downloads
322
PDF (Español)
PDF (English)
Early intervention in the lexical organization of pupils with developmental language disorders // Intervención temprana en la organización léxica de alumnado con trastorno del desarrollo del lenguaje
Victor M. Acosta Rodríguez, Gustavo M. Ramírez Santana, Ángeles Axpe Caballero
Abstract
414 | PDF (Español) Downloads
1305 PDF (English) Downloads
256
PDF (Español)
PDF (English)
Reading rate in spanish-speaking students: A meta-analysis // Velocidad lectora en alumnado hispanohablante: un metaanálisis
Juan C. Ripoll Salceda, Milagros Tapia Montesinos, Gerardo Aguado Alonso
Abstract
525 | PDF (Español) Downloads
2289 PDF (English) Downloads
620
PDF (Español)
PDF (English)
×
Modal Header