References
Acerenza, M. A., 1990. Agencias de viajes: organización y operación. 6ª ed. México: Editorial Trillas.
Araújo, N. and Fraiz, J. A., 2013. Las Series Audiovisuales Como Herramienta Promocional De Un Destino Turístico: El Caso De España. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa (IEDEE), 19(1), 8-15.
Bernard, A. and Dominguez, P., 2001. Rutas de arte y gastronomía. Una propuesta inexplorada. Estudios y Perspectivas en Turismo, 3, especial El Turismo Rural en América Latina, 44-57.
Burns, A. C. and Bush, R. F., 2000. Marketing research. 3ª ed. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
Busby, G., and Klug, J., 2001. Movie-induced tourism: The challenge of measurement and other issues. Journal of vacation marketing, 7(4), 316-332.
Casal, J. and Mateu, E., 2003. Tipos de muestreo. Rev. Epidem. Med. Prev., 1, 3-7.
Connell, J., 2005. What’s the Story in Balamory: the impacts of a Children’s TV programme on small tourism enterprises on the Isle of Mull, Scotland. Journal of Sustainable Tourism, 13, 228-255.
Creative England and Visiting England, 2015. Quantifying film and television tourism in England. England: Obsberg Spi.
Demetradi, J., 1996. The tele tourists: Are they a boon or just a nuisance? Hospitality, October/ November, 14-15.
Denstadli, J. M. and Jacobsen, J. K. S., 2011. The long and winding roads: Perceived quality of scenic tourism routes. Tourism Management, 32(4), 780-789.
Hernández, J., 2011. Los caminos del patrimonio. Rutas turísticas e itinerarios culturales. Pasos, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 9(2), 225-236.
Hudson, S. and Ritchie, J. B., 2006. Promoting destinations via film tourism: An empirical identification of supporting marketing initiatives. Journal of Travel Research, 44(4), 387-396.
Kim, S., 2012. Audience involvement and film tourism experiences: Emotional places, emotional experiences. Tourism Management, 33(2), 387-396.
López Fernández, M. I., 2006. Diseño y programación de itinerarios culturales. PH: boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 60, 20-33.
López-Guzmán, T. J. L. G. and Sánchez. M. S., 2008. La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas. Pasos, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural Special Issue-Número Especial Turismo grastronómico y enoturismo, 6, 159-171.
Macionis, N. and Sparks, B., 2009. Film-induced tourism: An incidental experience. Tourism Review International, 13(2), 93-101.
Mäkinen, H., 2015. Trauma and Consolation in the Contemporary Crime Fiction Series CSI: Crime Scene Investigation New York. Master tesis. University of Tampere.
Medina, F. X. and Tresserras, J., 2008. Turismo enológico y rutas del vino en Cataluña. Análisis de casos: DO Penedès, DO Priorat y DO Montsant.Comité editorial director: Agustín Santana Talavera, 6, 493.
Ministerio de Industria, Turismo y Comercio, 2008. Plan operativo Turespaña 2008: Turismo 2020. Madrid: Turespaña.
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2015. Itinerarios Culturales Europeos, disponible en http://www.mecd.gob.es/mecd/cultura-mecd/areas-cultura/patrimonio/mc/patrimonioeur/itinerarios-culturales-europeos/presentacion.html
Mordue, T., 2008. Television, tourism, and rural life. Journal of Travel Research, 47 (3), 332.
Morère, N., 2012. Sobre los itinerarios culturales del icomos y las rutas temáticas turisticoculturales. Una reflexión sobre su integración en el turismo. Revista de anàlisis turístico, 13, 57-68.
Pardellas de Blas, X., 2009. Turismo Gastronómico: Recursos e Itinerarios. Vigo: Universidade de Vigo, Servizo de Publicacións.
Pérez-Monserrat, E. M., Varas, M. J., Gómez-Heras, M., Álvarez de Buergo, M. and Fort González, R., 2006. Rutas Geomonumentales: una herramienta para la difusión del patrimonio arquitectónico. VIII Congreso Internacional de Rehabilitación del Patrimonio Arquitectónico y Edificación, La Dimensión Social del Patrimonio, 215-226. Disponible en http://digital.csic.es/bitstream/10261/7733/1/Art%C3%ADculo%20Rutas%20Geomonumentales%20Congreso%20CICOP%20(2006).pdf
Puche, S. M., 2011. Reposicionamiento de la imagen turística de Brujas a través del cine: de ciudad de cuento a ciudad de thriller. Pensar la Publicidad. Revista Internacional de Investigaciones Publicitarias, 4(1), 147-166.
Pulido, J. I., 2006. ¿Por qué no funcionan turísticamente determinadas rutas o itinerarios culturales? Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 110-113.
Ramírez, J. H., 2011. Los caminos del patrimonio. Rutas turísticas e itinerarios culturales. Pasos, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 9(2), 225.
Rodríguez, M. L. and Fraiz, J. A., 2010. Strategic Considerations For The Promotion Of Tourism In Galicia Throughout Its Movies. Revista Galega de Economía, 19(2), 1-11.
Rodríguez, L. R., Fraiz, J. A. and Alén, M. E., 2014. El turismo cinematográfico como tipología emergente del turismo cultural. Pasos: Revista de turismo y patrimonio cultural, 12(1), 159-171.
Rojas, A., 2011. Interpretación y presentación en los itinerarios culturales. En: López, F.J. and Vidargas, F. eds. Itinerarios culturales: planes de manejo y turismo sustentables. México: Instituto Nacional de Antropología e Historia, 10-18.
Sinkovics, R. R. and Penz, E., 2009. Social distance between residents and international tourists—Implications for international business. International Business Review, 18(5), 457-469.
Smallwood, C. B., Beckley, L. E. and Moore, S. A., 2012. An analysis of visitor movement patterns using travel networks in a large marine park, north-western Australia. Tourism Management, 33(3), 517-528.
Torres, E., 2006. Itinerarios culturales y rutas turístico-culturales. Rutas culturales. Recurso, destino y producto turístico. Boletín del Instituto Andaluz de Patrimonio Histórico, 60, 84-97.
Ţuclea, C. E. and Nistoreanu, P., 2011. How film and television programs can promote tourism and increase the competitiveness of tourist destinations. Cactus Tourism Journal, 2(2), 25-30.
Tulloch, J. and Jenkins, H., 1995. Science fiction audiences: Watching doctor who and star trek. London: Routledge.
Zambón, G. F. and Ramos, A., 2005. Patrimonio industrial y rutas turísticas culturales: algunas propuestas para argentina. Cuadernos de Turismo, (15), 97-112.
Zaoual, H., 2009. Do turismo de massa ao turismo situado: quais as transições. En: Bartholo, R., Sansolo, D., Bursztyn, I. Org.. Turismo de base comunitária: diversidade de olhares e experiências brasileiras. Rio de Janeiro: Letra e imagem, 55-75.