References
BEMOWSKI, l. (1992): «Small in size but non in nature», Quality Progress, nov., pp. 23-27.
CAMISON, C. (1996): «La competitividad de la pyme industrial epañola», Actas VI Congreso ACEDE, pp. 669-695.
CASADESEÚS, M.; GIMENEZ, G. (COATES, D.(1996) «Putting core competency thinking into pratice», Technology management, vol. 11, pp. 441-450.
CLAVER, E. et al. (1998): «La tecnoloía como factor de competitividad: un análisis a través de la teoría de recursos y capacidades», Boletín de Estudios Económicos, n.º 169, pp. 119-138.
CHANG, T.L. (1990): The competitive strategies of firms in their internationalization process: The case of Taiwanese firms in the information industry, Tesis Doctoral no publicada, George Washington University.
DEL MONTE, A.; PAPAGNI, E. (2002): «R&D and the grouth of firms: empirical analysis of a panel of italian firms», Research policy, 1454.
GARCIA ECHEVARRIA, S. (1995): «La imensión corporativa de la Dirección estratégica de la empresa», en Dirección de empresas de los 90,Editorial Cívitas, pp. 71-88.
GARCIA ERQIAGA, E. (1996): «La incidencia del etorn en la competitividad de la pyme: pequeñas empresas de alto rendimiento», Alta Dirección n.º 185, pp. 87-96.
GARCÍA PÉREZ DE LEMA, D. (2002): Factores determinantes de la eficacia y rentabilidad de las pymes en España, AECA, Madrid.
GHOBADIAN, A. y GALLEAR, D. (1996): «Total quality management in SME», The international Journal of management science, vol. 24, pp. 83-106.
GRANT, R. (1991): «The resource based theory of competitve advantage: implications for startegiy formulation», Calfornia Management Review,vol. 35, pp. 25-35.
HAIR, ANDERSON, TATHAM, and BLACK (1999): Análisis multivariante, Prentice-Hall, Madrid.
HALL (1993): «A frameworklinking intengible resources and capabilites to sustainable competitive advantage», Strategic Management journal, vol.14, pp. 607-618.
HATTIE, J. (1985): «Methodology review: assessing unidimensionality of test and items», Applied Psychological Measurement, vol. 9, June, pp. 139-164.
HERAS, I. et al. (2000): «Analisis empírico de la incidencia de la normativa ISO 9000 en la rentabilidad económica de las empresas», Revista de Economía y Empresa, Revista de Economía y Empresa, vol.14, pp. 29-44.
KENG, K.A. y JIUAN, T.S. (1989): «Differences between small and medium sized exporting and non-exporting firms: Nature or Nurture». International Marketing Review, vol. 6, núm. 4: 27-40.
LEE, C.; LEE, K.; PENNINGS, J.M. (2001): «Internal capabilities, external networks and performance: A study on technology based ventures», Strategic Management Journal, vol. 22, pp. 615-640.
LÉVY, J.P; VARELA, J. (2003): Análisis multivariante para las ciencias sociales, Pearson Prentice-Hall, Madrid.
LUQUE, T. (2000): Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide, Madrid.
MARCHESNAY, M. (1994): «La competitividad de las empresas: ideas sobre un antiguo problema», Dirección y Organización, oct.-dic., pp. 71-79.
PETERAF, M.A. (1993):« The corners of competitive advantage: a resource based view», Strategic Management journal, vol.14, pp. 179-191.
REID, S. (1983): «Managerial and firm influences on export behavior», Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 11, n.º 3, pp. . 323-332.
RODRÍGUEZ, D. (1999): «Relación entre innovación y exportaciones de las empresas: un estudio empírico», Papeles de Economía Española, n.º 81, pp.167-180.
SÁINZ, A. (2001): Análisis de los factores explicativos del éxito empresarial: una aplicación al sector vitivinícola en la denominación de origen calificada Rioja, Tesis doctoral, Universidad de La Rioja.
SÁNCHEZ, M. (1996): «A strategy for the assessment of overall model fit in structural equation modeling for business economics», Estudios de Economía Aplicada, n.º 6, pp. 183-210.
SCHNEIDER, B. et al. (1994): «Creating the climate and culture of succes», Organizational dynamics, n.º 1, pp. 17-29.
SUÁREZ, S. (1998): La estrategia de internacionalización de la empresa: Factores determinantes del compromiso exportador del sector vitivinícola español, Tesis Doctoral, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.