References
Alamandri, F. y Mason, K. (2006). The future of airline distribution. Journal of Air Transport Management, 12(3), 122-134.
Argawal, R. y Venkatesh, V. (2002). Assesing a firm´s Web presence: a heuristic evaluation procedure for the measurement of usability. Information Systems Research, 13(2), 168-186.
Avlonitis, G. y Karayanni, D. (2003). The use of Internet in business to business marketing: some evidence from American and European companies. Atenas: University of economics and Business.
Berthon, P., Ewing, M., Pitt, L. Y Naude, P. (2003). Understanding B2B and the Web: the acceleration of coordination and motivation. Industrial Marketing Management, 32(7), 553-561.
Carrillo, M. V., Castillo, A. y Luna, M. R. (2012). Estudio de las sedes webs de PYMES mexicanas como herramienta de apoyo a sus estrategias de comunicación empresarial. Comunicación estratégica y organizacional. Revisión de estrategias en comunicación organizacional. Recuperado de
http://www.ae-ic.org/tarragona2012/contents/comunicacions_cd/ok/63.pdf
Castelló, A. (2010). Estrategias empresariales en la web 2.0. Las redes sociales online. Alicante: Editorial Club Universitario.
Castillo, A. (2007). La comunicación de las marcas universitarias españolas a través de sus sedes webs. Tesis doctoral. Universidad de Extremadura.
Chen, K. y Yen, D.C. (2004). Improving the quality of online presence through interactivity. Information & Management, 42, 217-226.
Codina, L. (2004). Hiperdocumentos: composición, estructura y evaluación. En J. Díaz y R. Salaverría (coords.), Manual de Redacción Ciberperiodística, (pp. 141-192). Barcelona: Ariel Comunicación.
Díaz, E., Martín, D. y Esteban, A. (2008). Evaluación de la eficacia de las páginas web: un análisis de contenido de las principales compañías aéreas. En Universidad, Sociedad y Mercados Globales. Recuperado de
http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2751745.
Esrock, S. y Leichti. (1999). Corporate World Wide Web pages: serving the new media and others publics. Journalism & Mass Communication Quarterly, 76(3), 456-467.
García, M. y Castillo, A. (2010). Webs usables y accesibles en PYMES. Retos para el futuro. Revista Latina de Comunicación Social, 65, 392-409.
García, M., Castillo, A. y Carrillo, M. V. (2012). La interactividad en las sedes webs corporativas: retos y oportunidades para las pymes. Perspectivas em Ciência da Informação, 17(2), 160-174.
Gómez, B., Tapia, A. y Díaz, O. (2012). La Comunicación corporativa a través de las páginas Web: el caso de las ONGS españolas. Revista de Comunicación Vivat Academia. XIV (120), 1-20.
Harridge-March, S. (2004). Electronic marketing, the new kid on the block. Marketing Intelligence and Planning, 22(3), 279-309.
Hassan, Y., Martín, F. J. y Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext, 40. Recuperado de https://www.upf.edu/hipertextnet/numero-2/diseno_web.html
Hassan, Y. (2006). Factores del diseño web orientado a la satisfacción y no frustración de uso. Revista Española de Documentación Científica, 24(1), 239-257.
Hernández, B., Martínez, J. y De Hoyos, J. (2008). Calidad de la información Web en la banca electrónica. International Congress Marketing Trends. Venice.
Hoffman, D.L. y Novak, T.P. (2000). Marketing in hypermedia computer mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, 60(3), 50-68.
Huertas, A. y Xifra, J. (2009). ¿Marcas o genéricos? La comunicación en línea de las marcas farmacéuticas. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 14(27), 251-270.
Huizingh, E. (2000). The content design of web sites: an empirical study. Information & Management, 37, 123-134.
Juliá, J. F., García, G. y Polo, F. (2004). La información divulgada a través de Internet por las cooperativas. CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, 49, 167-192.
Kaplanidou, K. y Vogt, C. A. (2006). Structural Analysis of Destination Travel Intentions as a Function of Website features. Journal of Travel Research, 45(2), 204-216.
Kozinets, R. (2002). The field behind the screen: Using netnography for Marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39(1), 61-72.
Krug, S. (2006). No me hagas pensar. Una aproximación a la usabilidad en la web. Madrid: Pearson Educación.
Li, D., Browne, G. y Chau, P. (2006). An empirical investigation of web site use using a commitment-based model. Decision Sciences, 37(3), 196-211.
Marsico, M. y Levialdi, S. (2004). Evaluating web sites: exploiting user´s expectations. Int. Journal of Human Computer Studies, 60, 381-416.
Mckinney, V., Yoon, K. y Zahedi, F. (2002). The measurement of Web-customer satisfaction: an expectation and disconfirmation approach. Information Systems Research, 13(3), 296-315.
Moreno, A. y Capriotti, P. (2005). La comunicación de las empresas españolas en sus webs corporativas. Análisis de la información de responsabilidad social, ciudadanía corporativa y desarrollo sostenible. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 21, 47-62.
Nielsen, J. (1993). Usability engineering. Morgan Kaufmann.
Nielsen, J. y Tahir, M. (2002). Usabilidad de páginas de inicio: análisis de 50 sitios Web. Madrid: Pearson Educación.
Nuñez, L. (2001). La gestión de clientes en el comercio electrónico. Aplicación de Algoritmos Genéticos (AG) al CRM. Economía Industrial, 340, 83-92.
Otim, S. y Grover, V. (2006). An empyirical study on Web-based services and customer loyalty. European Journal of Information Systems, 15(6), 527-541.
Palmer, J. (2002). Web site usability, design and performance metrics. Information System Research, 13(2), 151-167.
Piñeiro-Naval, V., Igartua, J. J. y Marañón, F. (2017). El diseño de las sedes web municipales de España. Una propuesta metodológica para su análisis. Revista Española de Documentación Científica, 40(1).doi: http://dx.doi.org/10.3989/redc.2017.1.1368
Piñuel, J.L. (2002). Epistemología, metodología y técnicas de análisis de contenido. Estudios de Sociolingüística, 3, 1-42.
Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the WWW. Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communications: An international Review, 10(4), 285-301.
Ros, V. (2008). E-branding. Posiciona tu marca en la Red. Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
Schoenbach, K. y Lauf, E. (2005). Another look at the trap effect of television and beyond. International Journal of Public Opinion Research, 16(2), 169-182.
Schultz, T. (2000). Mass media and the concept of interactivity: an exploratory study of online forums and reader email. Media Culture & Society, 22, 205-221.
Sutcliffe, A. (2002). Assessing the Reliability of Heuristic Evaluation for Website Attractiveness and Usability. En Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii.
Taylor, M. y England, D. (2006). Internet Marketing: website navigational design issues. Marketing Intelligence and Planning, 24(1), 77-85.
Wang, Y. y Fesenmaier, D. (2006). Identifying the success factors of web-based marketing strategy: an investigation of convention and visitors bureaus in the United States. Journal of Travel Research, 44(3), 239-249.
Xing, Y. y Grandt, D. (2006). Developing a framework for measuring physical distribution service quality of multi-channel and pure player internet retailers. International Journal of retail and Distribution Management, 34(4/5), 278-289.
Yoon, M., Young, D. y Won, T. (2006). Impact of e-business on air travel markets: Distributions of airline tickets in Korea. Journal of Air Transport Management, 12(5), 31-46.