Webguneen eraginkortasuna enpresa txiki eta ertainen enpresa-komunikazioan Cádizko probintziako zenbait ETEtan egindako ikerketa
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Argitaratua
12-06-2017
Pedro Pablo Marín Dueñas
María del Carmen Lasso de la Vega Gonzál
Laburpena
Kontuan izanda zer garrantzi duten webguneek enpresen garapenerako, ikerketa honen helburu nagusia da Cádizko probintziako enpresa txiki eta ertainen langin baten webgune korporatiboak aztertzea. Elkarreraginaren, nabigagarritasunaren eta webguneen edukien ikuspegitik, lan honek webguneek ETEen eta haien hartzaileen arteko komunikazioa errazteko duten eraginkortasuna neurtuko du, eta, horretarako, edukien azterketaren metodologia mistoan oinarrituko da.
Nola aipatu
Marín Dueñas, P. P., & Lasso de la Vega Gonzál, M. del C. (2017). Webguneen eraginkortasuna enpresa txiki eta ertainen enpresa-komunikazioan Cádizko probintziako zenbait ETEtan egindako ikerketa. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 22(42). https://doi.org/10.1387/zer.17797
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
References
Alamandri, F. y Mason, K. (2006). The future of airline distribution. Journal of Air Transport Management, 12(3), 122-134.
Argawal, R. y Venkatesh, V. (2002). Assesing a firm´s Web presence: a heuristic evaluation procedure for the measurement of usability. Information Systems Research, 13(2), 168-186.
Avlonitis, G. y Karayanni, D. (2003). The use of Internet in business to business marketing: some evidence from American and European companies. Atenas: University of economics and Business.
Berthon, P., Ewing, M., Pitt, L. Y Naude, P. (2003). Understanding B2B and the Web: the acceleration of coordination and motivation. Industrial Marketing Management, 32(7), 553-561.
Carrillo, M. V., Castillo, A. y Luna, M. R. (2012). Estudio de las sedes webs de PYMES mexicanas como herramienta de apoyo a sus estrategias de comunicación empresarial. Comunicación estratégica y organizacional. Revisión de estrategias en comunicación organizacional. Recuperado de
http://www.ae-ic.org/tarragona2012/contents/comunicacions_cd/ok/63.pdf
Castelló, A. (2010). Estrategias empresariales en la web 2.0. Las redes sociales online. Alicante: Editorial Club Universitario.
Castillo, A. (2007). La comunicación de las marcas universitarias españolas a través de sus sedes webs. Tesis doctoral. Universidad de Extremadura.
Chen, K. y Yen, D.C. (2004). Improving the quality of online presence through interactivity. Information & Management, 42, 217-226.
Codina, L. (2004). Hiperdocumentos: composición, estructura y evaluación. En J. Díaz y R. Salaverría (coords.), Manual de Redacción Ciberperiodística, (pp. 141-192). Barcelona: Ariel Comunicación.
Díaz, E., Martín, D. y Esteban, A. (2008). Evaluación de la eficacia de las páginas web: un análisis de contenido de las principales compañías aéreas. En Universidad, Sociedad y Mercados Globales. Recuperado de
http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2751745.
Esrock, S. y Leichti. (1999). Corporate World Wide Web pages: serving the new media and others publics. Journalism & Mass Communication Quarterly, 76(3), 456-467.
García, M. y Castillo, A. (2010). Webs usables y accesibles en PYMES. Retos para el futuro. Revista Latina de Comunicación Social, 65, 392-409.
García, M., Castillo, A. y Carrillo, M. V. (2012). La interactividad en las sedes webs corporativas: retos y oportunidades para las pymes. Perspectivas em Ciência da Informação, 17(2), 160-174.
Gómez, B., Tapia, A. y Díaz, O. (2012). La Comunicación corporativa a través de las páginas Web: el caso de las ONGS españolas. Revista de Comunicación Vivat Academia. XIV (120), 1-20.
Harridge-March, S. (2004). Electronic marketing, the new kid on the block. Marketing Intelligence and Planning, 22(3), 279-309.
Hassan, Y., Martín, F. J. y Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext, 40. Recuperado de https://www.upf.edu/hipertextnet/numero-2/diseno_web.html
Hassan, Y. (2006). Factores del diseño web orientado a la satisfacción y no frustración de uso. Revista Española de Documentación Científica, 24(1), 239-257.
Hernández, B., Martínez, J. y De Hoyos, J. (2008). Calidad de la información Web en la banca electrónica. International Congress Marketing Trends. Venice.
Hoffman, D.L. y Novak, T.P. (2000). Marketing in hypermedia computer mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, 60(3), 50-68.
Huertas, A. y Xifra, J. (2009). ¿Marcas o genéricos? La comunicación en línea de las marcas farmacéuticas. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 14(27), 251-270.
Huizingh, E. (2000). The content design of web sites: an empirical study. Information & Management, 37, 123-134.
Juliá, J. F., García, G. y Polo, F. (2004). La información divulgada a través de Internet por las cooperativas. CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, 49, 167-192.
Kaplanidou, K. y Vogt, C. A. (2006). Structural Analysis of Destination Travel Intentions as a Function of Website features. Journal of Travel Research, 45(2), 204-216.
Kozinets, R. (2002). The field behind the screen: Using netnography for Marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39(1), 61-72.
Krug, S. (2006). No me hagas pensar. Una aproximación a la usabilidad en la web. Madrid: Pearson Educación.
Li, D., Browne, G. y Chau, P. (2006). An empirical investigation of web site use using a commitment-based model. Decision Sciences, 37(3), 196-211.
Marsico, M. y Levialdi, S. (2004). Evaluating web sites: exploiting user´s expectations. Int. Journal of Human Computer Studies, 60, 381-416.
Mckinney, V., Yoon, K. y Zahedi, F. (2002). The measurement of Web-customer satisfaction: an expectation and disconfirmation approach. Information Systems Research, 13(3), 296-315.
Moreno, A. y Capriotti, P. (2005). La comunicación de las empresas españolas en sus webs corporativas. Análisis de la información de responsabilidad social, ciudadanía corporativa y desarrollo sostenible. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 21, 47-62.
Nielsen, J. (1993). Usability engineering. Morgan Kaufmann.
Nielsen, J. y Tahir, M. (2002). Usabilidad de páginas de inicio: análisis de 50 sitios Web. Madrid: Pearson Educación.
Nuñez, L. (2001). La gestión de clientes en el comercio electrónico. Aplicación de Algoritmos Genéticos (AG) al CRM. Economía Industrial, 340, 83-92.
Otim, S. y Grover, V. (2006). An empyirical study on Web-based services and customer loyalty. European Journal of Information Systems, 15(6), 527-541.
Palmer, J. (2002). Web site usability, design and performance metrics. Information System Research, 13(2), 151-167.
Piñeiro-Naval, V., Igartua, J. J. y Marañón, F. (2017). El diseño de las sedes web municipales de España. Una propuesta metodológica para su análisis. Revista Española de Documentación Científica, 40(1).doi: http://dx.doi.org/10.3989/redc.2017.1.1368
Piñuel, J.L. (2002). Epistemología, metodología y técnicas de análisis de contenido. Estudios de Sociolingüística, 3, 1-42.
Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the WWW. Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communications: An international Review, 10(4), 285-301.
Ros, V. (2008). E-branding. Posiciona tu marca en la Red. Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
Schoenbach, K. y Lauf, E. (2005). Another look at the trap effect of television and beyond. International Journal of Public Opinion Research, 16(2), 169-182.
Schultz, T. (2000). Mass media and the concept of interactivity: an exploratory study of online forums and reader email. Media Culture & Society, 22, 205-221.
Sutcliffe, A. (2002). Assessing the Reliability of Heuristic Evaluation for Website Attractiveness and Usability. En Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii.
Taylor, M. y England, D. (2006). Internet Marketing: website navigational design issues. Marketing Intelligence and Planning, 24(1), 77-85.
Wang, Y. y Fesenmaier, D. (2006). Identifying the success factors of web-based marketing strategy: an investigation of convention and visitors bureaus in the United States. Journal of Travel Research, 44(3), 239-249.
Xing, Y. y Grandt, D. (2006). Developing a framework for measuring physical distribution service quality of multi-channel and pure player internet retailers. International Journal of retail and Distribution Management, 34(4/5), 278-289.
Yoon, M., Young, D. y Won, T. (2006). Impact of e-business on air travel markets: Distributions of airline tickets in Korea. Journal of Air Transport Management, 12(5), 31-46.
Argawal, R. y Venkatesh, V. (2002). Assesing a firm´s Web presence: a heuristic evaluation procedure for the measurement of usability. Information Systems Research, 13(2), 168-186.
Avlonitis, G. y Karayanni, D. (2003). The use of Internet in business to business marketing: some evidence from American and European companies. Atenas: University of economics and Business.
Berthon, P., Ewing, M., Pitt, L. Y Naude, P. (2003). Understanding B2B and the Web: the acceleration of coordination and motivation. Industrial Marketing Management, 32(7), 553-561.
Carrillo, M. V., Castillo, A. y Luna, M. R. (2012). Estudio de las sedes webs de PYMES mexicanas como herramienta de apoyo a sus estrategias de comunicación empresarial. Comunicación estratégica y organizacional. Revisión de estrategias en comunicación organizacional. Recuperado de
http://www.ae-ic.org/tarragona2012/contents/comunicacions_cd/ok/63.pdf
Castelló, A. (2010). Estrategias empresariales en la web 2.0. Las redes sociales online. Alicante: Editorial Club Universitario.
Castillo, A. (2007). La comunicación de las marcas universitarias españolas a través de sus sedes webs. Tesis doctoral. Universidad de Extremadura.
Chen, K. y Yen, D.C. (2004). Improving the quality of online presence through interactivity. Information & Management, 42, 217-226.
Codina, L. (2004). Hiperdocumentos: composición, estructura y evaluación. En J. Díaz y R. Salaverría (coords.), Manual de Redacción Ciberperiodística, (pp. 141-192). Barcelona: Ariel Comunicación.
Díaz, E., Martín, D. y Esteban, A. (2008). Evaluación de la eficacia de las páginas web: un análisis de contenido de las principales compañías aéreas. En Universidad, Sociedad y Mercados Globales. Recuperado de
http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2751745.
Esrock, S. y Leichti. (1999). Corporate World Wide Web pages: serving the new media and others publics. Journalism & Mass Communication Quarterly, 76(3), 456-467.
García, M. y Castillo, A. (2010). Webs usables y accesibles en PYMES. Retos para el futuro. Revista Latina de Comunicación Social, 65, 392-409.
García, M., Castillo, A. y Carrillo, M. V. (2012). La interactividad en las sedes webs corporativas: retos y oportunidades para las pymes. Perspectivas em Ciência da Informação, 17(2), 160-174.
Gómez, B., Tapia, A. y Díaz, O. (2012). La Comunicación corporativa a través de las páginas Web: el caso de las ONGS españolas. Revista de Comunicación Vivat Academia. XIV (120), 1-20.
Harridge-March, S. (2004). Electronic marketing, the new kid on the block. Marketing Intelligence and Planning, 22(3), 279-309.
Hassan, Y., Martín, F. J. y Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext, 40. Recuperado de https://www.upf.edu/hipertextnet/numero-2/diseno_web.html
Hassan, Y. (2006). Factores del diseño web orientado a la satisfacción y no frustración de uso. Revista Española de Documentación Científica, 24(1), 239-257.
Hernández, B., Martínez, J. y De Hoyos, J. (2008). Calidad de la información Web en la banca electrónica. International Congress Marketing Trends. Venice.
Hoffman, D.L. y Novak, T.P. (2000). Marketing in hypermedia computer mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, 60(3), 50-68.
Huertas, A. y Xifra, J. (2009). ¿Marcas o genéricos? La comunicación en línea de las marcas farmacéuticas. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 14(27), 251-270.
Huizingh, E. (2000). The content design of web sites: an empirical study. Information & Management, 37, 123-134.
Juliá, J. F., García, G. y Polo, F. (2004). La información divulgada a través de Internet por las cooperativas. CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, 49, 167-192.
Kaplanidou, K. y Vogt, C. A. (2006). Structural Analysis of Destination Travel Intentions as a Function of Website features. Journal of Travel Research, 45(2), 204-216.
Kozinets, R. (2002). The field behind the screen: Using netnography for Marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39(1), 61-72.
Krug, S. (2006). No me hagas pensar. Una aproximación a la usabilidad en la web. Madrid: Pearson Educación.
Li, D., Browne, G. y Chau, P. (2006). An empirical investigation of web site use using a commitment-based model. Decision Sciences, 37(3), 196-211.
Marsico, M. y Levialdi, S. (2004). Evaluating web sites: exploiting user´s expectations. Int. Journal of Human Computer Studies, 60, 381-416.
Mckinney, V., Yoon, K. y Zahedi, F. (2002). The measurement of Web-customer satisfaction: an expectation and disconfirmation approach. Information Systems Research, 13(3), 296-315.
Moreno, A. y Capriotti, P. (2005). La comunicación de las empresas españolas en sus webs corporativas. Análisis de la información de responsabilidad social, ciudadanía corporativa y desarrollo sostenible. ZER Revista de Estudios de Comunicación, 21, 47-62.
Nielsen, J. (1993). Usability engineering. Morgan Kaufmann.
Nielsen, J. y Tahir, M. (2002). Usabilidad de páginas de inicio: análisis de 50 sitios Web. Madrid: Pearson Educación.
Nuñez, L. (2001). La gestión de clientes en el comercio electrónico. Aplicación de Algoritmos Genéticos (AG) al CRM. Economía Industrial, 340, 83-92.
Otim, S. y Grover, V. (2006). An empyirical study on Web-based services and customer loyalty. European Journal of Information Systems, 15(6), 527-541.
Palmer, J. (2002). Web site usability, design and performance metrics. Information System Research, 13(2), 151-167.
Piñeiro-Naval, V., Igartua, J. J. y Marañón, F. (2017). El diseño de las sedes web municipales de España. Una propuesta metodológica para su análisis. Revista Española de Documentación Científica, 40(1).doi: http://dx.doi.org/10.3989/redc.2017.1.1368
Piñuel, J.L. (2002). Epistemología, metodología y técnicas de análisis de contenido. Estudios de Sociolingüística, 3, 1-42.
Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the WWW. Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communications: An international Review, 10(4), 285-301.
Ros, V. (2008). E-branding. Posiciona tu marca en la Red. Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
Schoenbach, K. y Lauf, E. (2005). Another look at the trap effect of television and beyond. International Journal of Public Opinion Research, 16(2), 169-182.
Schultz, T. (2000). Mass media and the concept of interactivity: an exploratory study of online forums and reader email. Media Culture & Society, 22, 205-221.
Sutcliffe, A. (2002). Assessing the Reliability of Heuristic Evaluation for Website Attractiveness and Usability. En Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Sciences, Hawaii.
Taylor, M. y England, D. (2006). Internet Marketing: website navigational design issues. Marketing Intelligence and Planning, 24(1), 77-85.
Wang, Y. y Fesenmaier, D. (2006). Identifying the success factors of web-based marketing strategy: an investigation of convention and visitors bureaus in the United States. Journal of Travel Research, 44(3), 239-249.
Xing, Y. y Grandt, D. (2006). Developing a framework for measuring physical distribution service quality of multi-channel and pure player internet retailers. International Journal of retail and Distribution Management, 34(4/5), 278-289.
Yoon, M., Young, D. y Won, T. (2006). Impact of e-business on air travel markets: Distributions of airline tickets in Korea. Journal of Air Transport Management, 12(5), 31-46.
Zenbakia
Atala
Artikuluak
(c) UPV/EHU Press