Ikus-entzunezko ziberkazetaritza Espainian: telebistaren eredutik nortasun propio bat eraikitzera

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 17-11-2016
Javier Mayoral Sánchez

Laburpena

Lan honek bi astean Espainiako bost ziberkomunikabidetako (abc.es, elconfidencial.com, elmundo.es, elpais.com y lavanguardia.com) orrialde nagusietan edo azaletan agertutako 621 bideo aztertzen ditu. Bideo horien edukiek, generoek, formatuek eta egiturek berezitasun nabariak dituzte –berezko zein, bereziki, kanpoko, ekoizpenean– telebistako albistegietako ohiko ikus-entzunezko ekoizpenen aldean. Landa-lanaren datuez gain, ikerketa honek ikusentzunezkoen arloko arduradunen hausnarketak ere ematen ditu, bideoek komunikabide digitaletan
duten funtzioari buruz.

Nola aipatu

Mayoral Sánchez, J. (2016). Ikus-entzunezko ziberkazetaritza Espainian: telebistaren eredutik nortasun propio bat eraikitzera. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 21(41). https://doi.org/10.1387/zer.17265
Abstract 703 | PDF (Español) Downloads 517 HTML (Español) Downloads 292 XML (Español) Downloads 64

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Aquino, R. et al. (2002). The European Multi Media Landscape Report. Heerlen: International Institute of Infonomics.

Berry, D. L. (1999). Comprehension and recall of internet news: a quantitative study of web page design. Annual Meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, 4-7 de agosto de 1999. Recuperado de http://eric.ed.gov/?id=ED434373.

Bock, May A. (2012). Video Journalism: Beyond the One-Man Band. Nueva York: Peter Lang.

Boczkowski, P. (2004). Digitizing the News. Innovation in online newspapers. Massachusetts: The MIT Press.

Bradshaw, P. y Rohumaa, L. (2011). The Online Journalism Handbook. Londres: Pearson Education Limited.

Canavilhas, J. (2007). Webnoticias. Propuesta de modelo periodístico para la www. Covilha: Livros Labcom.

Cassany, R. y otros (2013). El periodismo audiovisual en internet: funciones diferentes, vídeos diferentes. Quaders del CAC, 16(39).

Cebrián, M. (1998). Información televisiva. Mediaciones, contenidos, expresión y programación. Madrid: Editorial Síntesis.

Cottle, S. y Ashton, M. (1999). From BBC newsroom to BBC newscentre: on changing technology and journalist practices. Convergence: The journal of research into new media, 3(5).

Deuze, M. (2001). Online Journalism: Modelling the First Generation of News Media on the World Wide Web. First Monday, 10. Recuperado de http://firstmonday.org/article/view/893/802#author.

Deuze, M. (2003). The web and its journalisms: considering the consequences of different types of newsmedia online. New media & society, 2(5). Recuperado de http://www.multidesign.org/lib/Mark%2BDeuze%2B-%2BThe%2Bweb%2Band%2Bits%2Bjournalisms.pdf .
Deuze, M. (2004). What is Multimedia Journalism? Journalism Studies, 2(5).

Díaz Noci, J. (2001). La escritura digital: hipertexto y construcción del discurso informativo en el periodismo electrónico. Bilbao: Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.

Erdal, I. J. (2009). Repurposing of content in multi-platform news production. Journalism Practice, 2(3).

Fondevila, J. F. (2014). El uso de hipertexto, multimedia e interactividad en periodismo digital: propuesta metodológica y ranking de calidad. Zer, 19(36), 55-76. Recuperado de http://www.ehu.eus/zer/hemeroteca/pdfs/zer36-03-fondevila.pdf.
Greer, J. y Mensing, D. (2006). The evolution of online newspapers: a longitudinal content analysis, 1997-2003. En Li Xigen (ed.): Internet newspapers: the making of a mainstream medium. Lawrence Erlbaum Associates: New Jersey.

Guallar, J. (2008). Prensa digital en 2007. En Anuario ThinkEPI, 2008, número 2, Barcelona.

Guallar, J.; Rovira, C.; Ruiz, S. (2010). Multimedialidad en la prensa digital. Elementos multimedia y sistemas de recuperación en los principales diarios digitales españoles. El profesional de la información, 6(19).

Lancaster, K. (2012). Videojournalism on the web. Nueva York: Routledge.

Manovich, L. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Barcelona: Paidós.

Marrero, L. (2008). El reportaje multimedia como género del periodismo digital actual. Acercamiento a sus rasgos formales y de contenido. Revista Latina de Comunicación Social, 63. Recuperado de http://www.revistalatinacs.org/08/29_40_Cuba/Liliam_Marrero.html.

Marshall, S. (2012). BreakingNews launches TV ticker app. En Journalism.co.uk, abril de 2012, Brighton. Recuperado de http://www.journalism.co.uk/news/breakingnews-samsung-tv-ticker-app/s2/a548825/.

Masip, P. (2010). El vídeo en los cibermedios: algunas certezas y muchas dudas. En Anuario ThinkEPI, 2020, volumen 4, Barcelona. Recuperado de http://www.thinkepi.net/el-video-en-los-cibermedios-algunas-certezas-y-muchas-dudas.

Masip, P. et al. (2010). Investigación internacional sobre ciberperiodismo: hipertexto, interactividad, multimedia y convergencia. El profesional de la información, 19(6). Recuperado de http://hdl.handle.net/10171/13561.

Masip, P.; MICÓ, J. Ll.; MESO, K. (2012). Periodismo multimedia en España. Análisis de los contenidos multimedia en la prensa digital. En III Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación "Comunicación y riesgo. Tarragona, 18-20 de enero de 2012. Recuperado de http://www.aeic2012tarragona.org/comunicacions_cd/ok/100.pdf.
Mayoral, J. et al. (2008). Redacción periodística en televisión. Madrid: Síntesis.
Mayoral, J. y EDO, C. (2014). Evolución de la producción audiovisual en cinco cibermedios españoles. Fonseca, Journal of Communication, 9(9), 233-262.
Mayoral, J. y EDO, C. (2015). Towards a new audiovisual narrative: an analysis of videos published by five online Spanish newspapers. Communication & Society, 28(1), 145-164.
Micó, J. Ll. y MASIP, P. (2008a). Recursos multimedia en los cibermedios españoles. Trípodos, 23.
Micó, J. Ll.; MASIP, P. (2008b). Serveis i servituds digitals. Les eines tecnològiques de la vida quotidiana. Vic: Eumo Editorial.
Micó, J. Ll.; MASIP, P.; y BARBOSA, S. (2009). Models of business convergence in the information industry: A mapping of cases in Brazil and Spain. Brazilian journalism research, 5.
Murray, J. (1999). Hamlet en la holocubierta. El futuro de la narrativa en el ciberespacio. Barcelona: Paidós.
Neuberger, Ch. et al. (1998). Online. The future of newspapers? Germany's dailies on the world wide web. Journal of computer mediated communication, 1(4).
Nielsen, J. (1999). Designing Web Usability: The practice of simplicity. Indianápolis: New Riders Publishing.
Oliva, Ll. y Sitjà, X. (1992). Las noticias en televisión. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión.
Ortells-Badenes, S. (2016). Vídeos de producción propia en la prensa digital: buscando el equilibrio entre la calidad y la inmediatez. Revista Latina de Comunicación Social, 71, 1-14.
Pérez, G. (2003). Curso básico de periodismo audiovisual. Pamplona: Eunsa.
Russial, J. (2009). Growth of multimedia not extensive at newspapers. Newspaper research journal, 3(30).
Salaverría, R. (2005). Redacción periodística en internet. Pamplona: Eunsa.
Sundar, S. S. (2000). Multimedia effects on processing and perception of online news: a study of picture, audio and video downloads. Journalism and mass communication quarterly, 3(77).

Shultz, T. (1999). Interactive options in online journalism: a content analysis of 100 US newspapers. Journal of computer mediated communication, 1(5).

Thurman, N. y Lupton, B. (2008). Convergence calls: Multimedia storytelling at British news websites. Convergence: the international journal of research into new media technologies, 4(14).

Williams, A. y Franklin, B. (2007). Turning around the tanker: implementing Trinity Mirror's online strategy. Cardiff: Cardiff University.

Zamarra, M. M. (2010). El uso del audio y del vídeo en los ciberperiódicos. En M. CEBRIÁN (ed.). Desarrollos del periodismo en internet. Zamora: Comunicación Social.
Atala
Artikuluak