Bideoklipetako planoen iraupena: gaur egungo bideo musikaletako baliabide formalak kategorizatzeko saiakera bat

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 12-06-2017
José Patricio Pérez Rufí Jennifer Rodríguez López

Laburpena

Artikulu honen helburua da gaur egungo bideo musikalen errealizazioan eta edizioan ohikoak diren praktikak aurkitzea. Nahiz eta formatuak aukera ugari proposatzen dituen, iruditzen zaigu hautu formalen errepikapenak kode bat finkatzera eraman dezakeela. Uste dugu plano jakin batzuk sarriago erabiltzen direla, eta haien iraupena hiru elementu hauek erabakitzen dutela: enkoadraketaren neurriak, kamera-mugimenduen bitartez egin daitezkeen enkoadraketa-aldaketek, eta irudikatutako ekintzaren iraupenaren eta filmatutako ekintzaren iraupenaren arteko erlazioak. Bideoklip batzuk lagintzat hartu, eta haien edukien azterketa egingo dugu.

Nola aipatu

Pérez Rufí, J. P., & Rodríguez López, J. (2017). Bideoklipetako planoen iraupena: gaur egungo bideo musikaletako baliabide formalak kategorizatzeko saiakera bat. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 22(42). https://doi.org/10.1387/zer.17796
Abstract 1410 | PDF (Español) Downloads 1504 HTML (Español) Downloads 341 XML (Español) Downloads 139

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Austerlitz, S. (2008). Money for Nothing. A History of the Music Video from the Beatles to the White Stripes. Londres: Continuum.

Beebe, R. y Middleton, J. (2007). Medium Cool: Music Videos from Soundies to Cellphones. Durham: Duke University Press Books.

Bordwell, D. (1996). La narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.

Burch, N. (2006). El tragaluz del infinito. Madrid: Cátedra.

Casetti, F. y Di Chio, F. (1991). Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós.

Cook, N. (2000). Analysis Musical Multimedia. Oxford: Oxford University Press.

Cutting, J. E., Brunick, K. L., Delong, J. E., Iricinschi, C. y Candan, A. (2011). Quicker, faster, darker: Changes in Hollywood film over 75 years. Iperception, 2(6), 569-576. doi: 10.1068/i0441aap

Chatman, S. (1990). Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y en el cine. Madrid: Taurus.

Durá, R. (1988). Los vídeo-clips: precedentes, orígenes y características. Valencia: Universidad Politécnica de Valencia.

Fandos, M. (1993). Una asignatura pendiente. El videoclip musical. Revista Comunicar, 1, 94-97. Recuperado de www.agifreu.com/docencia/lectures_obligatories/comunicar.pdf

Hanson, M. (2006). Reinventing Music Video. Next-Generation Directors, Their Inspiration and Work. Mies: Rotovision.

Jones, S. (2005). MTV: The Medium as the Message. Critical Studies in Media Communication, 22, 83-88. Recuperado de http://stevejones.me/pubs/2005/CSMC-MTV.pdf

Millerson, G. (1991). Técnicas de realización y producción en televisión. Madrid: Instituto Oficial de Radio Televisión.

Morales-Morante, L. F. (2009). La duración del plano a partir de la identificación de la información: referentes para la mejora del rendimiento del montaje. Palabra Clave, 12(1), 153-164.

Nedomasky, V. (2013). Music Video Editing Stats. VashiVisuals.com. Recuperado de http:// http://vashivisuals.com/music-video-editing-stats/

Pérez Rufí, J. P. (2009). El ritmo del spot de televisión actual. Narrativa audiovisual y categorías temporales en el palmarés del Festival Cannes Lions 2007. Zer, 14(27), 103-124.

Pérez Rufí, J. P. (2011). Recursos formales en el videoclip actual: la opción mainstream. Razón y palabra, 75. Recuperado de www.razonypalabra.org.mx/N/N75/varia_75/10_Perez_V75.pdf

Rodríguez-López, J. y Aguaded-Gómez, I. (2015). La cadena de valor del vídeo musical: el videoclip en el circuito comercial de las industrias culturales. adComunica, 9, 119-132.

Salt, B. (2006): Moving into Pictures. More on Film History, Style, and Analysis. Londres: Starword.

Sánchez Biosca, V. (1996). El montaje cinematográfico: teoría y análisis. Barcelona: Paidós.

Sedeño, A. M. (2008). La relación musicovisual en el videoclip: propuestas metodológicas y tipología. En: M. Aguilera, J. E. Adell I Pitarch, y A. M. Sedeño (coord.). Comunicación y música. Vol. 1. (pp. 121-140). Barcelona: Editorial UOC.

Sedeño-Valdellós, A. M., Rodríguez-López, J. y Roger-Acuña, S. (2016): El videoclip postelevisivo actual. Propuesta metodológica y análisis estético. Revista Latina de Comunicación Social, 71, 332-348. doi: 10.4185/RLCS-2016-1098

Selva, D. (2014). El videoclip. Comunicación comercial en la industria musical. Sevilla: Ediciones Alfar.

Tarín, M. (2012). La narrativa en el videoclip Knives Out, de Michel Gondry. Icono 14, 10(2), 148-167. Recuperado de http://www.icono14.net/ojs/index.php/icono14/article/view/482/365

Vernallis, C. (2004). Experiencing music video. New York: Columbia University Press.

Vernallis, C. (2013). Unruly Media. YouTube, Music Video, and the New Digital Cinema. Oxford: Oxford University Press.

Viñuela, E. (2008). La autoría en el vídeo musical: signo de identidad y estrategia comercial. Revista Garoza, 8, 235-247. Recuperado de http://webs.ono.com/garoza/G8-Vinuela.pdf

Viñuela, E. (2009). El videoclip en España (1980-1995): gesto audiovisual, discurso y mercado. Madrid: Instituto Complutense de Ciencias Musicales.
Atala
Artikuluak