MEMORIA PERTSONALA FILMEN BIDEZ AZALDU: MEMORIA PERTSONALEKO FILMAK

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 12-06-2017
María Rincón Yohn
Marta Torregrosa Puig;
Efrén Cuevas Álvarez

Laburpena

Artikulu honetan, memoria-film deritzenak zehaztu eta aztertu nahi dira. Horiek  fikziozko filmak edo film dokumentalak izan daitezke, non gai nagusia memoria pertsonala den. Lehen planoan oraina/iragana bitasuna jartzen dute, zeina memoriari zein irudi zinematografikoari dagokion eta denbora pertsonal edo subjektibo batean hedatzen den. Memoria pertsonala irudikatzeko, memoriaren dinamika –giza ahalmena den aldetik– harrapatzea lortzen duten hiru ezaugarriren inguruan artikulatzen dira film hauek: subjektibotasunean, denboraren bereizezintasunean eta performatibotasunean.

Nola aipatu

Rincón Yohn, M., Torregrosa Puig;, M., & Cuevas Álvarez, E. (2017). MEMORIA PERTSONALA FILMEN BIDEZ AZALDU: MEMORIA PERTSONALEKO FILMAK. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 22(42). https://doi.org/10.1387/zer.17842
Abstract 1024 | PDF (Español) Downloads 614 HTML (Español) Downloads 311 XML (Español) Downloads 190

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Barthes, R. (1994). La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía. Barcelona: Paidós.

Bazin, A. (1990). ¿Qué es el cine? Madrid: Rialp.

Bergson, H. (1946). The Creative Mind: An Introduction to Metaphysics. NY: Citadel Press.

Ciancio, M. B. (2013). Labyrinths and Lines of Memory in Documentary Film. Memoria del saqueo and Los rubios from a Philosophical Perspective. Latin American Perspectives, 40(1), 101-113. doi: 10.1177/0094582X12460491

Claparède, E. (1911). La question de la mémoire affective. Archives de psychologie, (10), 361-367.

Coleridge, S. T. (2009). Biographia Literaria. Auckland: The Floating Press.

Cuevas Álvarez, E. (2005). Christopher Nolan visto desde Gerard Genette: análisis narratológico de Memento. ZER, 10(18), 183-198.

Deleuze, G. (1987). La imagen-tiempo: Estudios sobre cine II. Barcelona: Paidós.

Doane, M. A. (2002). The emergence of cinematic time: modernity, contingency, the archive. Cambridge: Harvard University Press.

Erll, A. (2011). Memory in Culture. Chippenham y Eastbound: Palgrave Macmillan.

Grass Kleiner, M. (2009). "Imagen latente y Los rubios: Performatividad Cinematográfica y Estética de la Memoria en el Cine Latinoamericano " [Tesis doctoral], Universidad de Chile. Recuperado de http://repositorio.uchile.cl/tesis/uchile/2009/grass_m/html/index-frames.html

Green, Ch. (2008). The Memory Effect: Anachronism, Time and Motion. Third Text, 22(6), 681-697. doi: 10.1080/09528820802652391

Grossman, A. (2013). Filming In the Light of Memory. En Surh, Ch., y Willerslev, R. Transcultural Montage (pp. 198-212). NY: Berghahn Books.

Holdsworth, A. (2010). Televisual memory. Screen, 51(2), 129-142. doi: 10.1093/screen/hjq007

Kuhn, A. (2000). A journey through memory. En Radstone, S., Memory and methodology (pp. 179-196). Oxford: Berg.

Kuhn, A. (2010). Memory texts and memory work: Performances of memory in and with visual media. Memory Studies, 3(4), 298-313. doi: 10.1177/1750698010370034

MacDougall, D. (1992). Films of Memory. Visual Anthropology Review, 8(1), 29-37. doi: 10.1525/var.1992.8.1.29

MacDougall, D. (1998). Films of Memory. En Macdougall, D. (ed.), Transcultural cinema (pp. 231-244). Princeton: Princeton University Press.

Metz, Ch. (2002). À propos de l'impression de réalité au cinéma. En Metz, Ch., Essais sur la signification au cinéma (pp. 13-24). París: Klincksieck.

Metz, Ch. (1987). Fotografía y fetiche. Signo y Pensamiento, 6(11), 123-133.

Metz, Ch. (1977). Le signifiant imaginaire: psychanalyse et cinema. París: Union Générale D'Éditions.

Murakami , K. (2012). Time for Memory: Beyond Spatial Metaphors? Culture and Psychology, 18(1), 3-13. doi: 10.1177/1354067X11427468

Nichols, B. (1994). Blurred Boundaries. Questions of Meaning in Contemporary Culture. Bloomington: Indiana University Press.

Nungesser, V. S. (2009). I Forgot to Remember (to Forget): Personal Memories in Memento (2000) and Eternal Sunshine of the Spotless

Mind (2004). En Erll, A. y Rigney, A. (eds.). Mediation, Remediation, and the Dynamics of Cultural Memory (pp. 31-47). Gruyter: Berlín.

Niney, F. (2011). L'épreuve du réel à l'écran. Essai sur le principe de réalité documentaire. Bruxelles: De Boeck.

Ricoeur, P. (2003). La memoria, la historia, el olvido. Madrid: Trotta.

Ricoeur, P. (2006). Tiempo y narración. México: Siglo Veintiuno, México.

Sperb, J. (2005). Internal Sunshine: Illuminating Being-Memory in Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Kritikos, 2, 1-12. Recuperado de http://intertheory.org/sunshine.htm

Sturken, M. (2002). The Politics of Video Memory: Electronic Erasures and Inscriptions. En Feng P. X., Screening Asian Americans (pp. 173-184). New Brunswick: Rutgers University Press.

Sutton, J. (2009). The Feel of the World: exograms, habits, and the confusion of types of memory. En Kania, A. (ed.) Philosophers on "Memento" (pp. 65-86). London: Routleedge.

Totaro, D. (1999). Gilles Deleuze's Bergsonian Film Project. Offscreen, 3(3). Recuperado en http://offscreen.com/view/bergson2
Van Alphen, E. (2009). Hacia una nueva historiografía: Péter Forgács y la estética de la temporalidad. Estudios Visuales, 6, 30-47. Recuperado de http://www.estudiosvisuales.net/revista/pdf/num6/alphen_EV6.pdf
Atala
Artikuluak