Pantaila bideoeszenikoa: presentziaren eta aztarnaren arteko interfazea

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 30-11-2021
Gustavo Montes Rodríguez

Laburpena

Ikerketa honen helburua da produktu hibrido baten eraikuntzan (obra bideoeszenikoa) presentziaren eta ikus-entzunezko irudiaren artean ezartzen diren erlazioak zehaztea. Diseinu metodologikoa André Bazinen ikus-entzunezko fenomenologiatik eta antzerkiaren teoriatik abiatzen da, ondoren irudi bideoeszenikoaren sailkapen tekniko bat ezartzeko. Ondorioztatzen da pantailak interfaze gisa funtzionatzen duela, aktorearen gorputzaren eta haren irudi espekularraren arteko zentzu-batasuna ezartzen duena, eta aukera ematen duena pertsonaiak, ekintzak, espazioa eta denbora figuratiboki hedatzeko, ikus-entzunezko irudiaren zatiketan eta malgutasunean oinarrituta.

Nola aipatu

Montes Rodríguez, G. (2021). Pantaila bideoeszenikoa: presentziaren eta aztarnaren arteko interfazea. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 26(51). https://doi.org/10.1387/zer.22533
Abstract 212 | pdf (Español) Downloads 434

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Abirached, R. (1994). La crisis del personaje en el teatro moderno. Madrid: Asociación de Directores de Escena.

Auerbach, E. (1993). Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México DF: Fondo de Cultura Económica.

Bazin, A. (2006). ¿Qué es el cine? Madrid: RIALP.

Benjamin, W. (1989). Discursos interrumpidos I. Madrid: Taurus.

Blas Brunel, A. E. (2006). Tecnología y gran espectáculo. ADE-Teatro Revista trimestral de la Asociación de Directores de Escena de España, 109, 54-69.

Casetti, F. y Di Chio, F. (1996). Cómo analizar un film. Barcelona: Paidós.

Diderot, D. (1995). La paradoja del comediante. Madrid: La Avispa.

Esqueda Verano, L. (2019). El cine como espejo diferido: el concepto de transferencia en André Bazin y Stanley Cavell. Palabra Clave, 22 (3), 1-27. doi: http://doi.org/ 10.5294/pacla.2019.22.3.4

Fouquet, L. (2006). Robert Lepage, l’horizon en images. Québec: Les 400 coups.

García Barrientos, J. L. (2001). Cómo se comenta una obra de teatro. Madrid: Síntesis.

García Jiménez, J. (2003). Narrativa Audiovisual. Madrid: Cátedra.

Gaudreault, A. y Jost, F. (2001). El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós.

Iglesias Simón, P. (2008). Tentativas para una sistematización del uso del audiovisual en la puesta en escena. Acotaciones Revista de Investigación Teatral, e20, 47-82.

Melendres, J. (2005). Pantallas. ADE-Teatro Revista trimestral de la Asociación de Directores de Escena de España, 106, 64-67.

Metz, C. (2002). Ensayos sobre la significación en el cine (1964-1968), Vol. 1. Barcelona: Paidós.

Mitchell, W.J.T. (2020). ¿Qué quieren las imágenes? Vitoria: Sans Soleil.

Montes, G. (2015). Poética del drama videoescénico. La enunciación audiovisual en el teatro español. Tesis Doctoral. Universidad Complutense.

Morales Astola, R. (2003). La presencia del cine en el teatro. Sevilla: Alfar.

Pavis, P. (2002). Diccionario del teatro. Dramaturgia, estética, semiología. Barcelona: Paidós.

Paz-Gago, J. Mª (2006). La pantalla en escena. Las tendencias tecnológicas del teatro del siglo XXI. En J. Romera Castilla (coord..), Tendencias escénicas al inicio del siglo XXI (pp. 151-162). Madrid: Visor.

Quintana, À. (2011). Después del cine. Imagen y realidad en la era digital. Barcelona: Acantilado.

Scolari, C. A. (2004). Hacer clic. Hacia una sociosemiótica de las interacciones digitales. Barcelona: Gedisa.

Spang, K. (1991). Teoría del drama. Lectura y análisis de la obra teatral. Pamplona: Eunsa.

Thenon, L. (2005). Las dramaturgias y el desafío tecnológico. ADE-TEATRO Revista trimestral de la Asociación de Directores de Escena de España, 106, 42-48.
Atala
Artikuluak