Bideo-jokoen industriako ekitaldiak. Fortnite kasua

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 30-11-2021
Antonio Raúl Fernández Rincón Pedro Antonio Hellín Ortuño Antonio Castillo Esparcia

Laburpena

Bideojokoak sormen- eta kultura-industria garrantzitsuenetako bat dira gaur egun. Garatzaileek komunikazio transmedioko estrategiak sortzen dituzte, publikoak informazio-, iritzi- eta narrazio-ikuspegitik gizartean elkarreragiteko. Helburua bideojokoarekiko interesa eta ikusmina mantentzea da, erakundearen eta publikoaren arteko egokitzapen- eta integrazio-harremanak ezarriz. Artikulu honetan Fortnite bideo-jokoaren ezaugarriak, sortzen diren sustapen-dinamikak eta erabilitako bitartekoak aztertuko ditugu. Transmedia branding adibide argi bat dugu, non gizabanakoek elkarrekin parte hartzen duten, elkarrekin sortzen dute, informazioak eta esperientziak bereganatu eta birzirkulatzen dituzte, eta narratiba komun bat ezartzen dute, afektiboa, komunikazio-kanal horiek guztiak integratzen dituena, bideojokoaren inguruan elkarrekintza eta esperientzia bat eratuz.

Nola aipatu

Fernández Rincón, A. R., Hellín Ortuño, P. A., & Castillo Esparcia, A. (2021). Bideo-jokoen industriako ekitaldiak. Fortnite kasua. Zer - Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 26(51). https://doi.org/10.1387/zer.23062
Abstract 1026 | pdf (Español) Downloads 1181

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Harreman publikoak, bideojokoak, ekitaldiak, transmedia, komunikazioa

References
AEVI (2018). El sector de los videojuegos en España: impacto económico y escenarios fiscales.
http://www.aevi.org.es/web/wp-content/uploads/2018/01/1801_AEVI_EstudioEconomico.pdf
(11-03-2019).

Aced, C. (2013). Relaciones públicas 2.0: Cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital. Barcelona: UOC.

Allen, J. (2008). Event Planning: The Ultimate Guide To Successful Meetings, Corporate Events, Fundraising Galas, Conferences, Conventions, Incentives and Other Special Events. Ontario: John Wiley & Sons.

Arceo-Vacas, J. L. (1988). Fundamentos para la Teoría y la Técnica de las Relaciones Públicas. Barcelona: ESRP-PPU.

Argenti, P. (2003). Corporate Communications. New York: Higher Education.

Aarsand, P. (2013). Children’s digital gaming cultures. In Lemish, D. (Ed.), The Routledge international handbook of children, adolescents and media (120–126). Routledge.

Bowdin, G.; Allen, J.; Mcdonell, I.; O´Toole, w. y Harris, R. (2006). Events management (3rd Edition). New York: Routledge.

Cabrera-Cabrera, M.; Almansa-Martínez, A. (2016). El director de relaciones públicas en las grandes empresas españolas. Revista Internacional de Relaciones Públicas 6(11), 113-134. doi: http://dx.doi.org/10.5783/RIRP-11-2016-07-113-134

Campillo, C.; Ramos, I. y Castelló, A. (2014). La gestión estratégica de la marca en los eventos empresariales 2.0. Revista Internacional de Investigación en Comunicación aDResearch ESIC 1(10), 52-73. doi: 10.7263/ADRESIC.010.003

Campillo-Alhama, C.; Martínez-Sala, A. B. (2019). Events 2.0 in the transmedia branding strategy of World Cultural Heritage Sites. El profesional de la información, 28(5). doi: 10.3145/epi.2019.sep.09
Carter M.; Moore, K; Horst, H.; Mavoa, J. y Gaspart L. (2020). Situating the Appeal of Fortnite Within Children’s Changing Play Cultures. Games and Culture, 1-19. doi: 10.1177/1555412020913771
Castells, M. (2009). Comunicación y poder. Madrid: Alianza.

Castillo-Esparcia, A. (2005). Comunicación Organizacional: Teorías y estudios. Málaga: Clave Aynadamar.

Castillo-Esparcia, A.; Almansa-Martínez, A. (2005). Relaciones públicas y tecnología de comunicación. Análisis de los sitios de prensa virtuales. Comunicação Digital 2(3), 132-149. doi: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138902

Chan, S. (2018). Fortnite coaching is growing among kids and parents. VentureBeat, Esports, 13, agosto. Recuperado de
https://venturebeat.com/2018/08/13/fortnite-coaching-is -growing-among-kids-and-parents/

Díaz-De-Salas, S.; Mendoza-Martínez, V. M. y Porras-Morales, C. M. (2011). Una guía para la elaboración de estudios de caso. Razón y Palabra, 75. Recuperado de http://www.razonypalabra.org.mx/N/N75/varia_75/01_Diaz_V75.pdf

Edwards, L.H. (2012). Transmedia storytelling, corporate synergy, and audience expression. Global Media Journal 12(20), 1–12. Recuperado de
http://www.globalmediajournal.com/archive/gmj-volume-11-issue-21-year-2012.html

Estanyol-I-Casals, E. (2012). Nuevas tendencias en organización de eventos. Comein, Revista de los Estudios de ciencias de la información, 8. Recuperado de
https://comein.uoc.edu/divulgacio/comein/es/numero08/articles/Article-Elisenda-Estanyol.html

Fernández-Souto, A. B.; Puentes-Rivera, I. y Vázquez-Gestal, M. (2019). La gestión comunicativa de las grandes empresas en España: estructura, recursos y principales retos de sus responsables. Comunicación y Sociedad 32(1), 161-177. doi:10.15581/003.32.1.161-177

Flanagan, A. (2018). Marshmello wins Fortnite tourney, raises $1 million for charity (thanks to a ninja) npr, Music News, 13 junio. Recuperado de
https://www.npr.org/2018/06/13/619615123 /marshmello-wins-fortnite-tourney-raises-1-million-for -charity-thanks-to-a-ninja

Getz, D. (2012). Event Studies. New York: Routledge.

Goldblatt, J. (1990). Special events: the art and science of celebration. New York:
Van Nostrand Reinhold Company.

Gómez-García, S. (2007). Videojuegos: El desafío de un nuevo medio a la
Comunicación Social. Historia y Comunicación Social 12, 71-82.

Libert, B. y Spector, J. (2008). We are smarter than me. New Jersey: Pearson Education.

Marlatt, R. (2019). Capitalizing on the Craze of Fortnite: Toward a Conceptual Framework for Understanding How Gamers Construct Communities of Practice. Journal of Education. doi:
http10.1177/0022057419864531

Matilla, K. y Marca-Francés, G. (2011). La función estratégica del Dircom en España en 2010. Revista Internacional de Relaciones Públicas 1(2), 11-23. Recuperado de
http://revistarelacionespublicas.uma.es/index.php/revrrpp/article/view/19/32

Nicolás-Ojeda, M. A.; San-Nicolás-Romera, C. y Ros-Velasco, J. (2019). In the Warcraft universe we trust: An analysis of transmedia advertising strategies in the World of Warcraft video game series (Battle Chest 3.0, Cataclysm, and “Mists of Pandaria). International Journal of Communication, 3. doi: 1932–8036/20190005

Ollivier, B. (2010). Les ciéncies de la comunicació. Teories i aportacions. Bellaterra: UAB.

Palmeri, C. Y Pendleton, D. (2018). Fortnite phenomenon turns «workaholic» game developer into billionaire. The Seattle Times, 12 agosto. Recuperado de
https://www.seattletimes.com/business/technology/fortnite-phenomenon-turns-workaholic-game-developer-into-billionaire/. (23-02-2019).

Parker, J. (2018, August 16). Fortnite: The complete guide to the biggest battle royale game. c/net, 16 agosto. Recuperado de http://real classicgames.com/guides/fortnite-the-complete-guide-to-the -biggest-battle-royale-game/

Parkin, S. (2018). How Fortnite conquered the world. The Guardian, 27 mayo. Recuperado de
https://www.theguardian.com /games/2018/may/27/fortnite-conquered-the-world-video -game-teenagers-parents. (3-06-2019).

Pedro-Sebastiao, P. Y Da-Câmara-Correia A. (2017). “Eventos desportivos e a noticiabilidade. O caso da Lisboa Classic Regatta”. Revista Internacional de Relaciones Públicas 7(13), 141-160. doi: 10.5783/RIRP-13-2017-09-141-160

Rodríguez, A. A. (2011). Eventos 2.0, el futuro ha llegado. Revista Protocolo. Actualidad, análisis y tendencias en la organización de eventos 57, 62-65.

– (2014). La comunicación en vivo: eventos y visibilidad, clave en las organizaciones. Historia y Comunicación Social 19, 167-179. doi: 10.5209/rev_HICS.2014.v19.44949

Rodríguez-Gómez, G.; Gil-Flores, J. y García-
Atala
Artikuluak