Art(e/i)kulazioa Iragan-orainaldiko narratiba aktiboen eraikuntza, praxi artistikoaren disziplinartekotasunetik abiatuta

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Publicado 13-07-2018
Onintza Etxebeste Liras

Resumen

Testu honek arte esparruak, metodologia aktibo eta transbersal anitzetatik abiatuta, ondarearen iraunkortasun, eraiketa eta berreraiketa prozesuan eman ditzazketen aukeretan erreparatzen du, ikusmira eta narratiba sensible desberdinen bila. Patrimonializaziotik artikulaziorako aldaketa proposatzen da iraganera gerturatzeko prozeduratzat, agente bizi eta multipleak harreman sare hedatu baten sakoneran antzemanez. Iragan-orainaldiko artikulazioa, instalazio izaera eta haren performatibitatea goraipatzen dira, metodologia artistikotik abiatuta, kultur identitatearen eraikuntza-prozesu aktiboaren eta bere ondarearen 'iraunkortasunerako' zein ezagutzarako baliabide moduan.

Cómo citar

Etxebeste Liras, Onintza. 2018. «Art(e/I)kulazioa: Iragan-Orainaldiko Narratiba Aktiboen Eraikuntza, Praxi Artistikoaren Disziplinartekotasunetik Abiatuta». AusArt 6 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.19391.
Abstract 390 | PDF (Euskara) Downloads 521

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Arrieta Urtizberea, Iñaki. 2015. Folclore y etnografía en los museos vascos: Una historia centenaria, una diacronía atemporal. Revista Andaluza De Antropología (9) 52-75. http://www.revistaandaluzadeantropologia.org/uploads/raa/n9/arrieta.pdf

Augé, Marc. 1998. Las formas del olvido. Itzulpena, Mercedes Tricás Preckler & Gemma Andújar. Barcelona: Gedisa

Baena Díez, Francisco. 2004. "Donna Haraway: De la representación a la articulación". Trama y Fondo 16:109-16

Barcenilla, Haizea. 2017. "Meatzaleak: Haizea Barcenilla". Youtubeko bideoa, 1:32:11. Zuzeneko emanaldia Azkuna Zentroan, ekainak 14. https://www.youtube.com/watch?v=s3DKGzVdOxc&t=2909s

Bauman, Zygmunt. 2002. La cultura como praxis. Itzulpena, Albert Roca Álvarez. Barcelona: Paidós

Bishop, Claire. 2008. "El arte de la instalación y su herencia". Itzulpena, Jesús Carrillo. Ramona 78: 46-52

Carbajo Padilla, Diego. 2010. "Entre ovejas, pastores y perros: Crónica de una intervención artística en clave ANT". Athenea Digital 19: 69-88

De Soto, Olga. 2017. "Olga de Soto". Bideoa, 20:27. Azala Tea-Tron, ekainak 28.http://www.tea-tron.com/azala/blog/2017/06/28/narrativas-56-olga-de-soto/.

Del Molino Molina, Sergio. 2016. La España vacía: Viaje por un país que nunca fue. Madrid: Turner

Deleuze, Gilles.1990. "¿Qué es un dispositivo?".En Michel Foucault filósofo, Etienne Balbier... et al.155-63. Barcelona: Gedisa

Díaz Balerdi, Iñaki. 2008. "Museos en la encrucijada: estructuras, redes y retos en el país vasco". En El futuro de los museos etnológicos: Consideraciones introductorias para un debate, XI Congreso de Antropología,Xavier Roigé, Esther Fernández & Iñaki Arrieta, koord., 69-86. Donostia-San Sebastián: Ankulegi

Domínguez Rubio, Fernando & Uriel Fogué Herreros. 2017. "Desplegando las capacidades políticas del diseño". Diseña 11: 96-109

García Selgas, Fernando José. 2007. Sobre la fluidez social: Elementos para una cartografía. Madrid: CIS

Gatti Casal de Rey, Gabriel & Daniel Muriel Sánchez. 2001. "El patrimonio, en el quicio de lo viejo y lo nuevo". En La producción de la identidad en la sociedad del conocimiento: Cultura experta e identidad en el País Vasco, Gabriel Gatti & Iñaki Martínez de Albeniz, ed., 25-67. Donostia-San Sebastián: Eusko Ikaskuntza

Halbwachs, Maurice. (1968) 2004. La memoria colectiva. Itzulpena, Inés Sancho-Arroyorena. Zaragoza: Universidad de Zaragoza

Haraway, Dona. 1991. Ciencia, "cyborgs" y mujeres: La reinvención de la naturaleza.Itzulpena, Manuel Talens. Madrid: Cátedra

Jaio, Iratxe & Klaas Van Gorkum. 2016. "Naturaleza muerta con recipientes". Parallelports.org. Artículo sobre la instalación (exposicion 'The agency of living organisms', Tabakalera, 21/10/2016–5/2/2017)) http://parallelports.org/es/project/naturaleza-muerta-con-recipientes

King, Kate. 2011. Networked reenactments: Stories transdisciplinary knowledges tell.Durham, NC: Duke University

Krauss, Rosalind. (1979) 2002. "La escultura en el campo expandido". En La posmodernidad, Jean Baudrillard et al.; Hal Foster, sel. & hitzaurrea; itzulpena, Jordi Fibla, 59-74. Barcelona: Kairós

Latour, Bruno. (2005) 2008. Reensamblar lo social. Una introducción a la teoría actor-red. Itzulpena, Gabriel Zadunaisky.Buenos Aires: Manantial

Lowenthal, David. (1985) 2010. El pasado es un país extraño. Itzulpena, Pedro Piedras Monroy. Barcelona: Akal

Martínez de Albéniz Ezpeleta, Iñaki. 2017. "El arte como tecnología de la identidad: De la obra a la instalación". Papeles del CEIC 1: 2-31. http://dx.doi.org/10.1387/pceic.16963

Naverán Urrutia, Isabel de, ed. 2010. Hacer historia: Reflexiones desde la práctica de la danza. Rabih Mroué et al. A Coruña: Centro Coreográfico Galego

Pazos Garciandía, Álvaro. 1998. "La re-presentación de la cultura: Museos etnográficos y antropología". Política y Sociedad 27: 33-45

Said, Edward W. (1997) 2008. Orientalismo. Itzulpena, Maria Luisa Fuentesena. Barcelona: DeBolsillo

Todorov, Tzvetan. 2000. Los abusos de la memoria. Itzulpena, Miguel Salazar. Barcelona: Paidós

Williams, Raimond. (1973) 2001. El campo y la ciudad. Itzulpena, Alcira Bixiorena. Buenos Aires: Paidós
Sección
Artículos