Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
Libk. 24 Zk. 1 (2019)
Libk. 24 Zk. 1 (2019)
Vol. 24. Núm. 1. Enero - Junio 2019
Argitaratua:
08-01-2020
ARTICLES
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use // El papel mediador de la autoeficacia y la utilidad entre el conocimiento y el uso de estrategias de autorregulación del aprendizaje
Rebeca Cerezo, Estrella Fernández, Natalia Amieiro, Antonio Valle, Pedro Rosário, José Carlos Núñez
Abstract
437 | PDF (English) Downloads
355 PDF (Español (España)) Downloads
1344
PDF (English)
PDF (Español (España))
The Effectiveness of a Psycho-educational App to Reduce Sexist Attitudes Among Adolescents // Eficacia de una app psicoeducativa para reducir el sexismo en adolescentes
José-javier Navarro-Pérez, Ángela Carbonell, Amparo Oliver
Abstract
281 | PDF (English) Downloads
431 PDF (Español (España)) Downloads
1279
PDF (English)
PDF (Español (España))
Virtual Intervention Program to Improve the Working Memory and Basic Mathematical Skills in Early Childhood Education // Programa de intervención virtual para mejorar la memoria de trabajo y las habilidades matemáticas básicas en Educación Infantil
Raquel Fernández-Abella, Manuel Peralbo-Uzquiano, Montserrat Durán-Bouza, Juan Carlos Brenlla-Blanco, Manuel García-Fernández
Abstract
340 | PDF (English) Downloads
252 PDF (Español (España)) Downloads
1287
PDF (English)
PDF (Español (España))
Reading Intervention: Correlation Between Emotional Intelligence and Reading Competence in High School Students // Intervención lectora: correlación entre la inteligencia emocional y la competencia lectora en el alumnado de bachillerato
Elena del Pilar Jiménez, Rafael Alarcón, María Isabel de Vicente-Yague
Abstract
358 | PDF (English) Downloads
430 PDF (Español (España)) Downloads
1584
PDF (English)
PDF (Español (España))
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale // Evaluación de la calidad de programas de educación patrimonial: construcción y calibración de la escala Q-Edutage
Olaia Fontal Merillas, Silvia García Ceballos, Benito Arias, Víctor B. Arias
Abstract
273 | PDF (English) Downloads
365 PDF (Español (España)) Downloads
425
PDF (English)
PDF (Español (España))
Adolescent Bullying Victimization and Life Satisfaction: Can Family and School Adult Support Figures Mitigate this Effect? // Bullying en la adolescencia y satisfacción con la vida: ¿puede el apoyo de los adultos de la familia y de la escuela mitigar este efecto?
Rafael Miranda, Xavier Oriol, Alberto Amutio, Harry Ortúzar
Abstract
324 | PDF (English) Downloads
231 PDF (Español (España)) Downloads
1994
PDF (English)
PDF (Español (España))
School Coexistence and Its Relationship With Academic Performance Among Primary Education Students // Convivencia escolar y su relación con el rendimiento académico en alumnado de Educación Primaria
Gamal Cerda, Carlos Pérez, Paz Elipe, José A. Casas, Rosario Del Rey
Abstract
541 | PDF (English) Downloads
948 PDF (Español (España)) Downloads
6744
PDF (English)
PDF (Español (España))
Relationships Between 3×2 Achievement Goals and the Satisfaction of the Basic Psychological Need for Competence // Relaciones entre metas de logro 3×2 y satisfacción de la necesidad psicológica básica de competencia
José-Antonio Cecchini, Antonio Méndez-Giménez, Cristina García-Romero
Abstract
187 | PDF (English) Downloads
242 PDF (Español (España)) Downloads
304
PDF (English)
PDF (Español (España))
Number Sense Abilities, Working Memory and RAN: A Longitudinal Approximation of Typical and Atypical Development in Chilean Children // Sentido numérico, memoria de trabajo y RAN: una aproximación longitudinal al desarrollo típico y atípico de niños chilenos
Bárbara Guzmán, Cristina Rodríguez, Felipe Sepúlveda, Roberto A. Ferreira
Abstract
224 | PDF (English) Downloads
272 PDF (Español (España)) Downloads
525
PDF (English)
PDF (Español (España))
Early Adolescents' Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-Concept // Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académico
Alejandro Veas, Juan-Luis Castejón, Pablo Miñano, Raquel Gilar-Corbí
Abstract
271 | PDF (English) Downloads
464 PDF (Español (España)) Downloads
2078
PDF (English)
PDF (Español (España))
×
Modal Header