Aldizkari Zientifikoen Ataria
psicodidactica
Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
24. Libk. 1. Zk. (2019)
24. Libk. 1. Zk. (2019)
Vol. 24. Núm. 1. Enero - Junio 2019
Argitaratua:
08-01-2020
ARTICLES
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use // El papel mediador de la autoeficacia y la utilidad entre el conocimiento y el uso de estrategias de autorregulación del aprendizaje
Rebeca Cerezo, Estrella Fernández, Natalia Amieiro, Antonio Valle, Pedro Rosário, José Carlos Núñez
Abstract
373 | PDF (English) Downloads
308 PDF (Español) Downloads
1197
PDF (English)
PDF (Español)
The Effectiveness of a Psycho-educational App to Reduce Sexist Attitudes Among Adolescents // Eficacia de una app psicoeducativa para reducir el sexismo en adolescentes
José-javier Navarro-Pérez, Ángela Carbonell, Amparo Oliver
Abstract
260 | PDF (English) Downloads
377 PDF (Español) Downloads
1204
PDF (English)
PDF (Español)
Virtual Intervention Program to Improve the Working Memory and Basic Mathematical Skills in Early Childhood Education // Programa de intervención virtual para mejorar la memoria de trabajo y las habilidades matemáticas básicas en Educación Infantil
Raquel Fernández-Abella, Manuel Peralbo-Uzquiano, Montserrat Durán-Bouza, Juan Carlos Brenlla-Blanco, Manuel García-Fernández
Abstract
280 | PDF (English) Downloads
210 PDF (Español) Downloads
1172
PDF (English)
PDF (Español)
Reading Intervention: Correlation Between Emotional Intelligence and Reading Competence in High School Students // Intervención lectora: correlación entre la inteligencia emocional y la competencia lectora en el alumnado de bachillerato
Elena del Pilar Jiménez, Rafael Alarcón, María Isabel de Vicente-Yague
Abstract
309 | PDF (English) Downloads
282 PDF (Español) Downloads
1445
PDF (English)
PDF (Español)
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale // Evaluación de la calidad de programas de educación patrimonial: construcción y calibración de la escala Q-Edutage
Olaia Fontal Merillas, Silvia García Ceballos, Benito Arias, Víctor B. Arias
Abstract
217 | PDF (English) Downloads
301 PDF (Español) Downloads
382
PDF (English)
PDF (Español)
Adolescent Bullying Victimization and Life Satisfaction: Can Family and School Adult Support Figures Mitigate this Effect? // Bullying en la adolescencia y satisfacción con la vida: ¿puede el apoyo de los adultos de la familia y de la escuela mitigar este efecto?
Rafael Miranda, Xavier Oriol, Alberto Amutio, Harry Ortúzar
Abstract
286 | PDF (English) Downloads
171 PDF (Español) Downloads
1836
PDF (English)
PDF (Español)
School Coexistence and Its Relationship With Academic Performance Among Primary Education Students // Convivencia escolar y su relación con el rendimiento académico en alumnado de Educación Primaria
Gamal Cerda, Carlos Pérez, Paz Elipe, José A. Casas, Rosario Del Rey
Abstract
405 | PDF (English) Downloads
740 PDF (Español) Downloads
5881
PDF (English)
PDF (Español)
Relationships Between 3×2 Achievement Goals and the Satisfaction of the Basic Psychological Need for Competence // Relaciones entre metas de logro 3×2 y satisfacción de la necesidad psicológica básica de competencia
José-Antonio Cecchini, Antonio Méndez-Giménez, Cristina García-Romero
Abstract
157 | PDF (English) Downloads
224 PDF (Español) Downloads
266
PDF (English)
PDF (Español)
Number Sense Abilities, Working Memory and RAN: A Longitudinal Approximation of Typical and Atypical Development in Chilean Children // Sentido numérico, memoria de trabajo y RAN: una aproximación longitudinal al desarrollo típico y atípico de niños chilenos
Bárbara Guzmán, Cristina Rodríguez, Felipe Sepúlveda, Roberto A. Ferreira
Abstract
185 | PDF (English) Downloads
224 PDF (Español) Downloads
459
PDF (English)
PDF (Español)
Early Adolescents' Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-Concept // Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académico
Alejandro Veas, Juan-Luis Castejón, Pablo Miñano, Raquel Gilar-Corbí
Abstract
219 | PDF (English) Downloads
348 PDF (Español) Downloads
1899
PDF (English)
PDF (Español)
×
Modal Header