References
ADAM, E. E. Y SWAMIDASS, P. (1989): «Assessing operations management from a strategic perspective». Journal of Management, 15, (2), pp. 181-203.
ARROYO, S. (2001): «La flexibilidad numérica en el sector hotelero. Un estudio empírico.» Estudios turísticos. N.º 147, pp. 3-21.
BETTIS, R. A.; BRADLEY, S.; Y HAMEL, G. (1992): «Outsourcing and industrial decline». Academy of Management Executive, 6 (1), pp. 7-22.
BETTIS, R. A. Y PRALAHAD, C. K. (1995): «The dominant logic: restrospective and extension». Strategic Management Journal, 16, pp. 5-14.
BLUMBERG, D. F. (1998): «Strategic assessmet of outsourcing and downsizing in the service market». Managing service Quality, 8 (1), pp. 5-18.
CANET, T.; PERIS F. y REDONDO, A. (2000): «El proceso estratégico asociado a la decisión de desintegrar actividades». X Congreso Nacional ACEDE, Oviedo.
CASANI, F.; LUQUE, M.ª A.; LUQUE, J. Y SORIA, P. (1998): El outsourcing y sus consecuencias en sobre los recursos humanos en el sector financiero español». Capital humano n.º 111, (suplemento empleo), 36-44.
CERRA, J.; DORADO, J.; ESTEPA, D. Y GARCÍA, P. (1997): Gestión de la producción de alojamientos y restauración. Editorial Síntesis. Madrid
CHESBROUGHT H. Y TEECE, D. J. (1996): «When is virtual virtuous? Integrated alliances virtual». Harvard-Business Review. Enero-Febrero.74 (1). pp.65-73-
COE, N.M. (2000): The externalization of producer services debate: The UK computer services sector». The Services Industries Journal, 20 (2), pp. 64-81.
DAVIS, M., AQUILANO, N. Y CHASE, R. (2001): Fundamentos de Dirección de Operaciones. Tercera edición. McGraw-Hill.
DESS, G. G.; RASHEED, A.; MCLAUGHLIN, K.Y PRIEM, R. (1995): «The new corporate architecture». Academy of Management Executive, 9 (3), pp. 7-20.
DOMÍNGUEZ MACHUCA, J. A.; ÁLVAREZ, M. J.; DOMÍNGUEZ, M. A.; GARCÍA, S. Y
RUÍZ, A. (1995): Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los servicios. McGraw-Hill.
ESPINO RODRÍGUEZ, T. F. (2002): Un análisis estratégico de la externalización bajo la visión de la empresa basada en los recursos y capacidades: su aplicación empírica al sector hotelero. Tesis Doctoral. Universidad de las Palmas de Gran Canaria.
FERDOWS, K. Y DE MEYER, A. (1990): «Lasting improvements in manufacturing performance: in seach of the theory». Journal of operations Management, Vol. 9, n.º2, pp.168-182.
FORD, D. Y FARMER, D. (1986): «Make or buy- A key strategic Issue». Long Range Planning, 19 (5), pp. 54-62.
GARVIN, D.A. (1988): «Managing Quality». New YorK: The Free Press
GIDRÓN G. Y RUEDA, B. (1998): Nuevos modelos de gestión empresarial. El outsourcing de procesos de negocios. Circulo de empresarios, monografía n.º 5. Madrid.
GILLEY, K. M. (1997): An Analysis of the determinants and performance implications of outsourcing decisions (manufacturing, cost leadership, environmetal dynamism). Thesis published by UMI.
GREAVER II, M. F. (1999): Strategic outsourcing. A Structured Approach to Outsourcing Decisions and Initiatives. Amacon. New York.
GUPTA, M. Y ZHENDER, D. (1994): «Outsourcing and its impact on operations strategy». Production and Inventory Management Journal, Third Quarter, pp. 70-76.
HAMILTON, R. H. (1997): Outsourcing of information systems as strategic decision: An empirical analysis of the banking industry. Thesis published by UMI.
HARRIGAN, K. (1984): «Formulation Vertical Integration Strategies». Academy of Management Review, 9 (4), pp.638-652
HARRIGAN, K. (1985): «Strategies for intrafirm transfers and outside sourcing». Academy of
management Journal, 28 (4), pp. 914-925.
HAYES, R. H. Y WHEELWRIGHT, S. C. (1984): Restoring our competing edge: competing through manufacturing. John Wiley & Sons, New York, NY.
HOFER, C. W. Y SCHENDEL, D. (1978): Strategy formulation: Analytical concepts. West Publishing Co.
JENNIGS, D. (1997): «Strategic guidelines for outsourcing decisions». Strategic Change, 6, pp. 85-96.
JOHNSON, M. (1997): Outsourcing... in brief. Published in the institute of management Foundation. Butterworth Heinemann.
KOTABE, M. Y MURRAY, J. (1990): «Linking product and process innovations and models of international sourcing in global competetion: A case of foreign multinational firms». Journal of International Business Studies, 21 (3), pp.383-408.
KRAJEWSKI, L. Y RIZMAN, L. (2000): « Administración de operaciones. Estrategia y análisis. Quinta edición. Pearson Education. Obra publicada originariamente en inglés por Addison Wesley Longman, Inc.
LACITY, M.; WILLCOKS, L.P: Y FEENY, D.F. (1996): « The value of selective outsourcing». Sloan Management Review, spring, 13-25.
LACITY, M. Y HIRSCHHEIM, R. (1993): The information systems outosurcing: Myths, metaphors, and relalities. New York: John Willey and Sons.
LEI, D. Y HITT, M. (1995): Strategic restructuring and outsourcing: the effect of mergers and adquisitions and LBOs on building skills and capabilities», Journal of Management, 21 (5), pp. 835-859.
LEONG, G.; SNYDER, D. Y WARD, P. (1990): «Research in the process and content of manufacturing strategy».Omega, 18, (2), pp. 109-122.
LOH, L. Y VENKATRAMAN, N. (1992): «Determinants of information tecnology outsourcing: A cross sectional analysis». Journal of Management Information Systems, 9 (1), pp. 7-24.
MARTÍN ROJO, I. (2000). Dirección y gestión de empresas del sector turístico. Ediciones Pirámide.
MATA, S. (1997): Outsourcing. El futuro de la empresa. Ecopress Ediciones.
ONO, Y. (2001): Outsourcing business services, the scope of local markets, and agglomeration economies. Thesis published by UMI.
PATRY, M.; TREMBLAY, M.; LANOIE, P. Y LACOMBE, M. (1999): «Why firms outsource their human resources activities: an empirical analysis». Scientific Series Cirano. http://www.cirano.unmontreal.ca/publications documents.html
PERRY, M. (1992): «Flexible production, externalisation and the interpretation of business service growth». The Services Industries Journal, 12 (1), pp.1-16.
QUINN, J. B. (1992): Intelligent entreprise: A Knowledge and service based paradigm for industry. New York: Free Press.
QUINN J. B. (1999): «Strategic outsourcing: leveranging knowledge capabilities». Sloan Management Review, (summer), pp. 9-21.
QUINN, J. B. Y HILMER, F. G. (1994): «Strategic Outsourcing». Sloan Management Review, (summer), pp.43-55.
QUINN, J. B.; DOORLEY, T. L.; Y PAQUETTE, P. C. (1990): «Tecnology in services: rethinking strategic focus». Sloan Management Review, (winter), pp. 79-87.
ROTHERY, B. Y ROBERTSON, I. (1996): Outsourcing. Editorial Limusa. México.
RUMELT, R. P. (1980): The evaluation of business strategy en Glueck, W.f (ed.), Business Policy and Strategic Management. McGraw-hill, New York
SACRISTÁN, N.M.ª (1999): «Consideraciones teóricas del outsourcing». Boletín económico del ICE n.º 2606, Febrero, pp. 27-41.
SÁIZ, J.; LOMBARDO E. y JOYANES, L. (2002): «Hacia una nueva clasificación del outsourcing». I Congreso Internacional Sociedad de la información. Las Palmas.
SAUNDERS, C., M.GELBET Y QING H. (1997): «Achieving success in informations systems outsourcing». California Management Review, 39 (2), pp-63-79.
SHAW, S. Y FAIR H. (1997): «Outsourcing the HR function-personal threat or valuable opportunity?». Strategic Change, 6, pp. 459-468.
SKINNER, W. (1969): «Manufacturing-missing link in corporate strategy». Harvard BusinessReview, mayo-junio, pp.136-145.
STUCKEY, J. Y WHITE, D. (1994): «Integration vertical. Oportunidades y desventajas». Harvard Deusto Business Review, 59, pp.14-28.
VENKATESAN, R. (1992): «Strategic Sourcing: to make or not to make». Harvard Business Review, 70 (6) pp-98-107.
VENTURA, V. J. (1995): «Análisis estratégico de los límites de la empresa: Grado de integración vertical». Revista Europea de Dirección y Economía de la empresa, 4 (1), pp. 79-87.