References
Ángeles-Espinoza, C. & Atarama, T., 2014. La Comunicación Como Estrategia a Nivel Directivo: Un modelo antropológico de clima organizacional. En XII Congreso de la Asociación Latinoamericana de Investigadores en Comunicación. Lima: Pontificia Universidad Católica del Perú, 3-12. Disponible en: https://goo.gl/Gx9I6F
Araujo, T. & Kollat, J., 2018. Communicating effectively about CSR on Twitter: The power of engaging strategies and storytelling elements. Internet Research, 28 (2), 419-431. DOI: 10.1108/IntR-04-2017-0172
Baker, B., 2014. Use storytelling to engage and align employees around your strategic plans. Industrial & Commercial Training, 46 (1), 25-28. DOI: 10.1108/ICT-10-2013-0065
Boje, D.M., 1991. Consulting and Change in the Storytelling Organisation. Journal of Organizational Change Management, 4 (3), 7-17. DOI: 10.1108/EUM0000000001193
Campbell, J., 2013. El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito. México DF: Fondo de Cultura Económica.
Chen, K.K., 2016. “Plan your Burn, Burn your Plan”: How Decentralization, Storytelling, and Communification Can Support Participatory Practices. Sociological Quarterly, 57 (1), 71-97. DOI: 10.1111/tsq.12115
Corvellec, H., 2012. Narratives in and about organizations: an anthropology, a mode of enquiry and a leadership tool. in Service Studies, 2012 (16), 1-16. Disponible en: https://goo.gl/Oy5cKe
Delgado-Ballester, E. & Fernández-Sabiote, E., 2016. Once upon a brand’’: Storytelling practices by Spanish brands. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 20 (2), 115-131. DOI: 10.1016/j.sjme.2016.06.001
Dowling, G.R., 2006. Communicating corporate reputation through stories. California Management Review, 49 (1), 82-100.
EMC, 2015. Transformation: The EMC Story. 2015 Diversity and Inclusion Annual Report. USA. Disponible en: https://goo.gl/SwnzbO
Fog, K. et al., 2010. Storytelling: branding in practice, Berlin, New York: Springer. DOI: 10.1007/978-3-540-88349-4
García, E., 2009. Aportaciones de la gestión emocional a la comunicación interna. En: Carretón-Ballester, C., dir. & Ramos-Soler, I., coord. Las relaciones públicas en la gestión de la comunicación interna. Alicante: Asociación de Investigadores en RelacionesPúblicas, 97-106. Disponible en: https://goo.gl/wq13Hn
Gill, R., 2011a. An integrative review of storytelling: Using corporate stories to strengthen employee engagement and internal and external reputation. PRism, 8 (1), 1-16. Disponible en: https://goo.gl/38Qmlv
Gill, R., 2009. Building Employee Engagement and Reputation through Storytelling. En Communication, creativity and global citizenship: Refereed Proceedings of the Australian and New Zealand Communication Association Conference. Brisbane: Australian and New Zealand Communication Association (ANZCA), 1057-1075. Disponible en: https://bit.ly/3326IeF
Gill, R., 2011b. Using Storytelling to Maintain Employee Loyalty during Change. International Journal of Business and Social Science, 2 (15), 23-32. Disponible en: https://goo.gl/108juD
Gill, R., 2014. Why the PR strategy of storytelling improves employee engagement and adds value to CSR: An integrated literature review. Public Relations Review, 41 (5), 662-674. DOI: 10.1016/j.pubrev.2014.02.012
Granitz, N. & Forman, H., 2015. Building self-brand connections: Exploring brand stories through a transmedia perspective. Journal of Brand Management, 22, 38-59. DOI: 10.1057/bm.2015.1
Gutiérrez-Rubí, A., 2009. Micropolítica: Ideas para cambiar la comunicación política. Disponible en: https://goo.gl/pid5xu
Harrison, K., 2011. Strategic public relations: a practical guide to succes. 5ª ed. Melbourne: Palgrave.
Hengeveld, M., 2016. Employees telling your story. The effects of employee testimonials and pictures in storytelling on several brand concepts. Tesis, (Mgtr). University of Twente. Disponible en: https://goo.gl/gxtY5J
La Torre, G. & Atarama, T., 2014. La justicia como estrategia de comunicación interna para la fidelización del talento: aportes del Derecho de la Comunicación a las organizaciones. Derecom, (17), 1-13. Disponible en: https://bit.ly/2ZoZwqO
López-Hermida, A.P. & Ibieta, N., 2013. Nuevas narrativas en Comunicación de Salud: El storytelling y la conquista emocional del paciente. Disertaciones: Anuario electrónico de estudios en Comunicación Social, 6 (2), 47-71. Disponible en: https://goo.gl/oDhsXs
López-Hermida, A. & Vargas, J., 2013. La política relatada: el Storytelling de Barack Obama en el marco de la Operación Gerónimo. Palabra Clave, 16 (1), 12-44. DOI: 10.5294/pacla.2013.16.1.1
Marfil-Carmona, R., Villalonga, C. & Hergueta, E., 2015. El factor relacional como elemento estratégico en la comunicación publicitaria. Anàlisi, (52), 33-46. DOI: 10.7238/a.v0i52.2392
McKee, R., 2008. El guión: sustancia, estructura, estilo y principios de la escritura de guiones. Barcelona: Alba.
Mendonca, V., 2015. Application of storytelling in organizations: A review of latest literature with implications for India. Prabandhan: Indian Journal of Management, 8 (6), 17-25. DOI: 10.17010/pijom/2015/v8i6/70730
Núñez, A., 2009. Comunicar y motivar mediante storytelling. Revista de Comunicación, (9), 30-33. Disponible en: https://goo.gl/dw8s1Q
Núñez, A., 2007. Será mejor que lo cuentes. Los relatos como herramientas de comunicación Storytelling. Barcelona: Empresa Activa.
Pérez, E., 2013. Storytelling para construir contenidos educativos. Dos casos de éxito. En XIV Encuentro Internacional Virtual Educa Colombia 2013. Medellín: Ministerio de Educación Nacional de Colombia, Organización de los Estados Americanos y Virtual Educa.
Sadowsky, J. & Roche, L., 2013. Las siete reglas del storytelling. Buenos Aires: Ediciones Granica.
Salmon, C., 2011. La estrategia de Sherezade: apostillas a storytelling, Barcelona: Península.
Salmon, C., 2014. Storytelling: la máquina de fabricar historias y formatear las mentes. Barcelona: Península.
Sánchez-Bayón, A., López, M. & Lucia, A., 2014. Formación en valores, destrezas y competencias vía “Story-telling.”. En: Sánchez-Bayón, A., coord. Innovación docente en los nuevos estudios universitarios. Valencia: Tirant Humanidades, 217-232.
Scharf, E., Vieira, F., De Sousa, R., & Russi, E., 2017. Corporate brand building from the corporate stories perspective: a Brazilian football teams study. Cadernos EBAPE.BR, 15 (1), 101-114. DOI: 10.1590/1679-395151090
Vizcaíno, P., 2017. Del storytelling al storytelling publicitario: el papel de las marcas como contadoras de historias. Tesis, (Dr). Universidad Carlos III de Madrid. Disponible en: https://goo.gl/d3j9WD
Yarlequé, A. & Atarama, T., 2014. La comunicación en la empresa como estrategia para el desarrollo del talento humano. Revista Ecos de la Comunicación, (7). Disponible en: https://goo.gl/bgGWob