References
AC NIELSEN (2005): The Power of Private Label: A Review of Growth Trends Around the World. Executive News Report, ACNielsenGlobal Services.
AGUSTÍN, A. E INIESTA, F. (2001): «Fidelización de los consumidores. Cómo pueden los fabricantes y los distribuidores fi delizar a través marcas y tiendas». Gestión 2000, Barcelona.
ANDERSON, E. Y AMATO, H. (1974): «A Mathematical Model for Simultaneously Determining the Optimal Brand-Collection and Display-Area Allocation», Operations Research, Vol. 22, nº1, pp. 13-21.
BORIN, N., FARRIS, P.W. Y FREELAND, J.R. (1994): «A model for determining retail product category assortment and shelf space allocation», Decision Sciences, Vol. 25, nº3, pp. 359-384.
BUTTLE, F. (1984): «Retail Space Allocation. International Journal of Physics, Distribution and Material Management», Vol. 14 , nº 4, pp. 3-23.
CALVO, S. Y REINARES, P. (1999): «Gestión de la Comunicación Comercial», McGraw-Hill, Madrid.
CORSTJENS, M. Y DOYLE, P. (1981): «A Model For Optimizing Retail Space Allocations», Management Science, Vol. 27, nº 7, pp. 822-833.
CORSTJENS, J. Y CORSTJENS, M. (1995) : «Store Wars: The Battle For Mindspace and Shelf Space», Chichester: Wiley.
DESMET, P. Y RENAUDIN, V., (1998): «Estimation of product category sales responsiveness to allocated shelf space», International Journal of Research in Marketing, Vol. 15, pp. 443-447.
DUBELAAR, C., CHOW, G., LARSON, P. (2001): «Relationship between inventory, sales and service in a retail store chain», International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Vol. 31, nº 2, pp. 96-108.
DREZE, X., HOCH, S. Y PURK, M.E. (1994): «Shelf Management and space elasticity». Journal of Retailing, Vol. 70, nº 4, pp.301-326.
EAST, R.; HARRIS, P.; WILLSON, G. Y HAMMOND, K. (1995): «Correlates of First-Brand Loyalty», Journal of Marketing Management, Vol. 11, pp. 487-497.
HUGHES, A. (1997): «The Changing Organization of New Product Development for Retailers’ Private Lahels: An UK-US Comparison», Agribusiness, Vol. 13, nº 2, pp. 169-184.
FERNÁNDEZ, A., GÓMEZ, M. Y OUBIÑA, J. (2001), «Power in marketing channels: analysis of distribution services and shelf space in spanish retail outlets», EARDC, Tilburg, Holanda, Julio.
FERNANDEZ, A. Y GOMEZ, M. (2005), «Shelf space management of private labels: a case study in Spanish retailing», Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 12 No. 3, 205-216.
FERNANDEZ, A. Y GOMEZ, M. (1998), «Estructura y distribución de espacio en el lineal: Estrategias de las Marcas de distribuidor en alimentación y droguería-perfumería», Distribución y Consumo, 45, 30-49.
GÓMEZ, M. Y GARCÍA, A. (2008): «16 years of Store Label’s research: perspectives, methodologies and future research», 15th Internacional Conference on Retailing and Services Science, Zagreb (Croacia), 14-17 Julio.
GÓMEZ, M. Y RUBIO, N. (2005): «Gestión minorista de las marcas de distribuidor: producto y merchandising», Información Comercial Española, Vol. 828, nº1, pp. 57-174.
LIM, A., RODRIGUES, B. Y ZHAN, Q. (2004): «Meta-Heuristics with Local Search Techniques for Retail Shelf Space Optimization», Management Science, Vol. 50, nº1, pp. 117-131.
PLMA (2008), International Private Label Yearbook, http://www.plmainternational.com/en/private_label_en2.htm, Fecha de consulta: 2-12-2008.
PUELLES, J.A. Y PUELLES, M. (2008): «Marcas de distribuidor (MDD): 100 ideas clave. Iniciativas empresariales más novedosas a nivel mundial», Distribución y Consumo, nº100, pp.241-256.
RESA, S. (2006): « España tiene ya casi un tercio del mercado de gran consumo con marca blanca», Distribución y Consumo, Vol. 86, pp. 61-63.
SIMONSON, I. (1993): «Get closer to your customers by understanding how they make choices», California Management Review, Vol. 35, nº4, pp. 68-84.
SIMONSON, I. Y TVERSKY, A. (1992): «Choice in context: trade-off contrast and extremeness aversion», Journal of Marketing Research, Vol. 29, nº3, pp. 281-295.
SAYMAN, S. Y RAJU, J. (2004): “Investigating the Cross-Category Effects of Store Brands», Review of Industrial Organization. Vol. 24., pp. 129-141.
STEENKAMP, J. Y DEKIMPE, M. (1997): «The increasing power of store brands: building loyalty and market share», Long Range Planning, Vol. 30, nº6, pp. 917-930.
TURLEY, L.W. Y MILLIMAN, R.E. (2000): «Atmospheric effects on shopping behaviour: a review of experimental evidence», Journal of Business Research, Vol. 49, pp. 193-211.
URBAN, T. (1998): «An inventory-theoretic approach to product assortment and shelf-space allocation», Journal of Retailing Vol. 74, nº1, pp. 15-35.