References
Alberich, T., 1999. Gestión pública, participación ciudadana y desarrollo local. Política y Sociedad, 31, 163-174.
Baumgartner, R. y Ebner, D., 2010. Corporate sustainability strategies: sustainability profiles and maturity levels. Sustainable Development, 18 (2), 76-89.
Bell, S. y Morse, S., 2013. Rich pictures: a means to explore the “sustainable mind”?. Sustainable Development, 21, 30–47.
Bell, S. y Morse, S., 2014. Groups and indicators in post-industrial Society. Sustainable Development, 22, 145–157.
Bhatta, B., 2010. Analysis of Urban Growth and Sprawl from Remote Sensing Data. Advances in Geographic Information Science, Berlin: Heidelberg.
Bonet, J. y Martí, M., 2008. Los movimientos urbanos: de la identidad a la glocalidad. Scripta Nova, Revista de Geografía y Ciencias Sociales, 12, 121-138.
Borja, J., 2002. Ciudadanía y globalización. Reforma y democracia, 22, 117-146.
Boulanger, P. y Bréchet, T., 2005. Models for policy-making in sustainable development: The state of the art and perspectives for research. Ecologica Economics, 55, 337–350.
Braun, E., 2008. City Marketing: Towards an integrated approach. Tesis, (Dr). Rotterdam: Erasmus Rotterdam University Editorial.
Brito, J. G., 2008. Dinámica del grupo de discusión. Madrid: CIS editorial.
Bryman, A., 2008. Métodos de investigación social. Oxford: University Press.
Camagni, R., 2008. Regional competitiveness: towards a concept of territorial capital. Modelling regional scenarios for the enlarged Europe, 33-47.
Chacón, R. M. y Silva, D., 2005. Las ciudades hacia el desarrollo sostenible. Ábaco, Revista de cultura y ciencias sociales, 44-45, 71-78.
Comisión Europea, 2014. Urban Audit: Proyecto para la medición de la calidad de vida de las ciudades europeas. Disponible en http://ec.europa.eu/eurostat/web/cities (marzo 2015).
Craighead, L. y Convis, C., 2013. Conservation planning: shaping the future. California: Esri Press Editorial.
De Mattos, C. A., 2010. Globalización y metamorfosis metropolitana en América Latina: De la ciudad a lo urbano generalizado. Revista de geografía Norte Grande, 47, 81-104.
Echeverria, J., 2008. El Manual de oslo y la innovación social. Arbor. Ciencia, pensamiento y cultura, 184, 609-618.
Elizagarate, V., 1992. La gestión empresarial ante Europa y los mercados internacionales. Cuadernos de Gestión, 14, 35-51.
Elizagarate, V., 2008. Marketing de Ciudades, Estrategias para ciudades atractivas y competitivas en un mundo global. Madrid: CSIC Editorial.
Espinosa, M., 2009. La participación ciudadana como una relación socio-estatal acotada por la concepción de democracia y ciudadanía. Andamios Revista de investigación social, 5, 71-109.
Font, A., 2004. Un nuevo planeamiento para una nueva territorialidad. Ciudad, territorio y estudios territoriales, 141-142, 561-567.
Font, J. y Blanco, I., 2005. ¿Qué hay detrás de la oferta de participación? El rol de los factores instrumentales e ideológicos en los mecanismos españoles de participación. Reforma y democracia, 31, 1-17.
Friedmann, R. y Llorens, M., 2014. Ciudadanización y empowerment: formas alternativas de participación ciudadana local. Boletín CF+ S, 19, 36-44.
García, D., Elizagarate, V., Letamendía, I. y Kazak, J., 2014. Hiriguneko garraio publiko sistemaren eragina hirien bizi kalitatearen hautematean. City marketinaren ikuspuntutik hausnarketa. Revista Dirección de Empresas, 21 (1), 156-180.
García, D. y Elizagarate, V., 2015 La contribución del transporte público a la percepción de la calidad de vida en las ciudades. Un enfoque de city marketing. ICA: Investigación en Ciencias Administrativas, 8, 17-46.
Hedman, L., 2011. The impact of residential mobility on measurements of neighbourhood effects. Housing studies, 26, 501-519.
Insch, A. y Florek, M., 2008. A great place to live, work and play. Conceptualising place satisfaction in the case of a city’s residents. Journal of place management and development, 1 (2), 138-149.
Janssen, R., Eikelboom, T., Verhoeven, J., y Brouns, K., 2014. Using geodesgn to develop a spatial adaptation strategy for friesland. Geodesign by integrating design and geospatial sciences, 103-116.
Kazak, J., Szewranski, S. y Decewicz, P., 2014. Holistic assessment of spatial policies for sustainable management. Case study of Wroclaw larger urban zone (Poland). Geodesign by integrating design and geospatial sciences, 71-85.
Kazak, J., Malczyk, J., García, D. y Szewranski, S., 2016. Carbon sequestration in forest valuation. Real estate management and valuation, 24 (1), 76-86.
Kooiman, J. y Van Vliet, M., 2000. Self-governance as a mode of societal governance. Public management an international journal of research and theory, 2 (3), 359-378.
Kotler, P., Rein, I. y Haider, D., 1993. Marketing places: Attracting investment, industry, and tourism to cities, states and nations. New York: Free Press.
Kotler, P., Gertner, D., Rein, I. y Haider, D., 2007. Marketing internacional de lugares y destinos. Estrategias para la atracción de clientes y negocios en Latinoamérica. México: Pearson Editorial.
Kotler, P. y Keller, K., 2016. Marketing management. California: Pearson Editorial. Lisetchi, M. y Brancu, L., 2014. The entrepreneurship concept as a subject of social innovation. Social and behavioral sciences, 87-92.
Matei, A. y Antonie, C., 2015. Complexity theory and the development of the social innovation. Social and behavioral sciences, 61-66.
Meyrowitz, J., 2015. Place and its mediated re-placements. En Malps, J., The intelligence of place. topographies and poetics. London: Bloomsbury Academic Editorial, 93-128.
Muñiz, N., Cervantes, M. y Abad, J., 2003. Análisis de marketing de ciudades a partir de un sistema de indicadores urbanos. Aplicación a la caracterización de las ciudades españolas. XV Encuentros de Profesores de Marketing, 723-724.
OECD, 2013. Towards green growth: monitoring progress, OECD Indicators. Disponible en: http://www.oecd.org/greengrowth/ (marzo 2015).
Pert, P.L., Lieske, S.N. y Hill, R., 2013. Participatory development of a new interactive tool for capturing social and ecological dynamism in conservation prioritization. Landscape and urban planning, 114, 80–91.
Pelzer, P., Geertman, S., Van der Heijden, R. y Rouwette, E., 2014. The added value of Planning Support Systems: A practitioner’s perspective. Computers, environment and urban systems, 48, 16–27.
Poduje, I., 2008. Participación ciudadana en proyectos de infraestructura y planes reguladores. Temas de Agenda Pública, 22, 13-14.
Pontius, R. y Si, K., 2015. Spatial Decision Support Systems. International enciclopedia of the social y behavioral sciences, Oxford: Elsevier, 136-141.
Porter, M., 2011. The competitive advantage of the inner city. The city reader, 11, 282–295.
Precedo, A., Orosa, J. y Míguez, A., 2010. Marketing de ciudades y producto ciudad: una propuesta metodológica. Urban public economics review, 12, 13-39.
Przybyla, Z. y Przybyla, K., 2011. The transformations in the functional structure of Jelenia Gora. Hradec Economic Days, 239-244.
QLNZ, 2007. Quality of Life’07 Report in twelve cities. Disponible en: http://www.qualityoflifeproject.govt.nz/pdfs/2007/Quality_of_Life_2007.pdf/
Sánchez, F. y Moura, R., 2005. Ciudades-modelo: estrategias convergentes para su difusión internacional. EURE, 31, 21-34.
Sandoval, P. y Delgado, J., 2005. Los sistemas de indicadores urbanos como apoyo a la toma de decisiones de marketing en la gestión urbana. Ábaco. Revista de cultura y ciencias sociales, 29-36.
Santé-Riveir, I., Crecente-Maseda, R. y Miranda-Barrós, D., 2008. GIS-based planning support system for rural land-use allocation. Computers and electronics in agriculture, 63, 257–273.
Seisdedos, H., 2006. La marca ciudad como antídoto para la” bonsainización” del “city marketing”. Marketing y ventas, 76, 72-79.
Smith, E.L., Bishop, I.D., Williams, K.J. y Ford, R.M., 2012. Scenario chooser. An interactive approach to eliciting public landscape preferences. Landscape and urban planning, 106, 230–243.
Talia, I., 2007. Forme, strutture, politiche della città. Angeli: Liguori Editore.
Taylor, S. y Bogdan, R., 2000. Introducción a los métodos cualitativos de investigación, Madrid: Paidos Editorial.
UNEP, 2011. Decoupling natural resource use and environmental impacts from economic growth, A report of the Working Group on Decoupling to International Resources Panel. Nairobi: United Nations Enviromental Pannel.
Velásquez, E., Martínez, M.L. y Cumsille, P., 2004. Expectativas de autoeficacia y actitud prosocial asociadas a participación ciudadana en jóvenes. Psykhe, 13 (2), 85-98.
Wehn, U. y Evers, J., 2015. The social innovation potential of ICT-enabled citizen observatories to increase eParticipation in local flood risk management, Technology in Society, 187-198.