Anonymous affairs, an artistic project about the contemporary screen
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2016-07-12
María Zárraga Llorens
Abstract
Thinking over and considering about reality through an artistic project. Using photography, photomontage and digital tools. The aim of this text is to understand certain aspects from the new technologies, watching the urban context. Specifically we highlight the hegemonic and outstanding role of the screens, the electronic devices and the way these gadgets affect our everyday behavior. Nowadays, these elements, the screens, have become essentials in our contemporary society and they spread our brain, allowing us to keep constantly informed and communicated. All along the text, we relate concepts with the thought of certain experts of the new technologies. These considerations go along with the description and pictures from our own artistic work where the screen as main character became the symbol of our time.
How to Cite
Zárraga Llorens, María. 2016. “Anonymous Affairs, an Artistic Project about the Contemporary Screen”. AusArt 4 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.16678.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
SCREEN, STAGED PHOTOGRAPHY, ATTITUD, HEGEMONY, NEW TECHNOLOGIES
References
Abril Curto, Gonzalo. 1998. "Sujetos, interfaces, texturas". En "La revolución digital: Individuo y colectividad en el ciberespacio", número monográfico, Revista de Occidente 206
Augé, Marc. (1992) 1998. Los "no lugares" espacios del anonimato: Una antropología de la sobremodernidad. Traducción, Margarita N. Mizraji. Barcelona: Gedisa
Crary, Jonathan. (1990) 2008. Las técnicas del observador: Visión y modernidad en el siglo XIX. Tradución Fernando López García. Murcia: Cendeac
Hay Halpert, Peter. (1994) 1998. Las pantallas vacías de Hiroshi Sugimoto [The black sreens of Hiroshi Sugimoto]. En Sugimoto [catálogo exposición], 22-7. Barcelona: Fundación La Caixa [Texto original: Artpress 196 (nov. 1994)]
Manovich, Lev. (2001) 2005. El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Traducción de Óscar Fontrodona. Barcelona: Paidós
Martín Prada, Juan. 2012. Otro tiempo para el arte. Cuestiones y comentarios sobre el arte actual, Valencia: Sendemá
Pérez Jiménez, Juan Carlos. 1998. "Entre la utopía y la paranoia". En "La revolución digital: Individuo y colectividad en el ciberespacio", número monográfico, Revista de Occidente 206
Augé, Marc. (1992) 1998. Los "no lugares" espacios del anonimato: Una antropología de la sobremodernidad. Traducción, Margarita N. Mizraji. Barcelona: Gedisa
Crary, Jonathan. (1990) 2008. Las técnicas del observador: Visión y modernidad en el siglo XIX. Tradución Fernando López García. Murcia: Cendeac
Hay Halpert, Peter. (1994) 1998. Las pantallas vacías de Hiroshi Sugimoto [The black sreens of Hiroshi Sugimoto]. En Sugimoto [catálogo exposición], 22-7. Barcelona: Fundación La Caixa [Texto original: Artpress 196 (nov. 1994)]
Manovich, Lev. (2001) 2005. El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. Traducción de Óscar Fontrodona. Barcelona: Paidós
Martín Prada, Juan. 2012. Otro tiempo para el arte. Cuestiones y comentarios sobre el arte actual, Valencia: Sendemá
Pérez Jiménez, Juan Carlos. 1998. "Entre la utopía y la paranoia". En "La revolución digital: Individuo y colectividad en el ciberespacio", número monográfico, Revista de Occidente 206
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.