Zuzendaritza artistikoaren katebegiak 'Dantza' filman

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Publicado 11-07-2019
Andoni Iturbe Tolosa Marian Gonzalez Abrisketa Itxaso del Castillo Aira

Resumen

Artikulu honen helburua Dantza (Telmo Esnal, 2018) filmaren azterketa egitea da zuzendaritza artistikoaren ikuspegitik. Zuzendaritza artistikoaren inguruan ez da asko argitaratu eta ikertu Euskal Herrian eta Euskal Herritik kanpo. Profesional horien jarduera ere ez da oso ezaguna eta gutxitan hitz egin dute euren ogibidearen inguruan. Hori dela eta, Dantza filmaren alde plastikoa aztertu da, eta kontzeptu artistikoari, espazioaren eta koloreen erabilerari erreparatu zaio. Izan ere, filmaren prozesuak iraun dituen sei urteetan euskal iruditeria berri bat sortzeko ahalegina egin dela argudiatzen da. Metodologia kualitatiboa izango da, sakoneko elkarrizketetan oinarrituta eta analisi fimikoa burutu da. Ondoriei dagokienez, artisau-lan izugarria egin dela nabarmentzen da iruditeria berri hori sortze bidera, erreferentzia askotariko kontzeptu artistikoa duen film bat osatzeraino. Jose Antonio Urbeltzen sinbologien ingurujo oinarrietatik abiarazita, Koldobika Jauregik iruditeria sinboliko eta eskultoriko berritu eta eklektiko bat osatu du filman zehar eta Javi Agirre argazki-zuzendariak nortasun bisual propioa eman dio filmari.

Cómo citar

Iturbe Tolosa, Andoni, Marian Gonzalez Abrisketa, y Itxaso del Castillo Aira. 2019. «Zuzendaritza Artistikoaren Katebegiak ’Dantza’ Filman». AusArt 7 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.20663.
Abstract 417 | PDF (Euskara) Downloads 363

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Bachelard, Gaston. (1942) 2003. El agua y los sueños: Ensayo sobre la imaginación y la materia. Itzulpena, Ida Vitale. Mexiko Iria: Fondo de Cultura Económica

Basterretxea Polo, Jose Inazio & Marian Gonzalez Abrisketa. 1997. Semiotika eta masa-komunikazioa: panorama europarra. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea

Camarero Gómez Gloria. 2009. Pintores en el cine. Madrid: JC

Castellanos Rodríguez, Belén. 2010. «Pleasantville y los códigos del color». Nómadas: Critical Journal of Social and Juridical Sciences 28: 419-425. https://revistas.ucm.es/index.php/NOMA/article/view/NOMA1010440419A

Cerrato Mejías, Rafael. 2010. Cine y pintura. Madrid: JC

Cortes-Selva, Laura & María Mercedes Carmona Martínez. 2014. «Propuesta metodológica para el análisis del estilo visual de los filmes: Un acercamiento empírico». In Miscelánea sobre el entorno audiovisual en 2014, koord., Francisco Ubierna Gómez, Javier Sierra Sánchez, 817-34. Madril: Fragua

Cortes-Selva, Laura. 2016. «Fotografía y series de televisión: Metodología para el análisis del estilo visual televisivo». Index Comunicación 6: 135-150

Cortes-Selva, Laura. 2018. Comunicación visual: Fotografía cinematográfica avanzada. Bartzelona: UOC

Deleuze, Giles. 1987. La imagen-tiempo: Estudios sobre cine. Itzulpena, Irene Agoff. Bartzelona: Paidós

Domínguez Belloso, Abraham. 2013. Paisajes simbólicos en cine y pintura : de Caspar David Friedrich a Francis Ford Coppola. Madrid: Liber Factory

Eco, Umberto. (1972) 1986. La estructura ausente: Introduccion a la semiotica. Itzulpena, Francisco Serra Cantarell. Bartzelona: Lumen

Goethe, Johann Wolgang von. (1810) 1999. Teoría de los colores. Sarrera, Javier Arnaldo. Madril: Consejo General de Arquitetura Técnica de España

Lazcano-Arrillaga, Iñaki. 2014. «El valor expresivo del color en el cine de Kieslowski e Idziak». Sesión no Numerada: Revista de Letras y Ficción Audiovisual 4: 97-121. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4675527.pdf

Misek, Richard 2010. Chromatic cinema: A history of screen color. Malden MA: Wiley-Blackwell

Murcia Aguayo, Félix. 2002. La escenografía en el cine: El arte de la apariencia. Madril: Fundación Autor

Ochoa Gaevska, Laisvie Andrea. 2012. «Danza integrada: Entre el desenfoque y el zoom». La Tadeo 77. https://revistas.utadeo.edu.co/index.php/RLT/article/view/323

Rohmer, Éric. (1977) 2004. L’organizzazione dello spazio nel ‘Faust’ di Murnau. A cura di Antonio Costa; traduttore, M. Canosa Toscano M. Pia. Venezia: Marsilio

Simons, Helen. 2011. Estudio de caso: Teoría y práctica. Roc Filella Escolà, itzultzailea. Madril: Morata

Sopeséns Izuel, Julia. 2017. «La función estética del color en el cine: Una aproximación teórica-práctica». Tesia, San Jorge Unibertsitatea (Zaragoza)

Vilches Manterola, Lorenzo, koord. 2011. La investigación en comunicación: métodos y técnicas en la era digital. Olga del Río Sánchez et al. Bartzelona: Gedisa
Sección
Artículos