Zuzendaritza artistikoaren katebegiak 'Dantza' filman
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Resumen
Artikulu honen helburua Dantza (Telmo Esnal, 2018) filmaren azterketa egitea da zuzendaritza artistikoaren ikuspegitik. Zuzendaritza artistikoaren inguruan ez da asko argitaratu eta ikertu Euskal Herrian eta Euskal Herritik kanpo. Profesional horien jarduera ere ez da oso ezaguna eta gutxitan hitz egin dute euren ogibidearen inguruan. Hori dela eta, Dantza filmaren alde plastikoa aztertu da, eta kontzeptu artistikoari, espazioaren eta koloreen erabilerari erreparatu zaio. Izan ere, filmaren prozesuak iraun dituen sei urteetan euskal iruditeria berri bat sortzeko ahalegina egin dela argudiatzen da. Metodologia kualitatiboa izango da, sakoneko elkarrizketetan oinarrituta eta analisi fimikoa burutu da. Ondoriei dagokienez, artisau-lan izugarria egin dela nabarmentzen da iruditeria berri hori sortze bidera, erreferentzia askotariko kontzeptu artistikoa duen film bat osatzeraino. Jose Antonio Urbeltzen sinbologien ingurujo oinarrietatik abiarazita, Koldobika Jauregik iruditeria sinboliko eta eskultoriko berritu eta eklektiko bat osatu du filman zehar eta Javi Agirre argazki-zuzendariak nortasun bisual propioa eman dio filmari.
Cómo citar
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Basterretxea Polo, Jose Inazio & Marian Gonzalez Abrisketa. 1997. Semiotika eta masa-komunikazioa: panorama europarra. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea
Camarero Gómez Gloria. 2009. Pintores en el cine. Madrid: JC
Castellanos Rodríguez, Belén. 2010. «Pleasantville y los códigos del color». Nómadas: Critical Journal of Social and Juridical Sciences 28: 419-425. https://revistas.ucm.es/index.php/NOMA/article/view/NOMA1010440419A
Cerrato Mejías, Rafael. 2010. Cine y pintura. Madrid: JC
Cortes-Selva, Laura & María Mercedes Carmona Martínez. 2014. «Propuesta metodológica para el análisis del estilo visual de los filmes: Un acercamiento empírico». In Miscelánea sobre el entorno audiovisual en 2014, koord., Francisco Ubierna Gómez, Javier Sierra Sánchez, 817-34. Madril: Fragua
Cortes-Selva, Laura. 2016. «Fotografía y series de televisión: Metodología para el análisis del estilo visual televisivo». Index Comunicación 6: 135-150
Cortes-Selva, Laura. 2018. Comunicación visual: Fotografía cinematográfica avanzada. Bartzelona: UOC
Deleuze, Giles. 1987. La imagen-tiempo: Estudios sobre cine. Itzulpena, Irene Agoff. Bartzelona: Paidós
Domínguez Belloso, Abraham. 2013. Paisajes simbólicos en cine y pintura : de Caspar David Friedrich a Francis Ford Coppola. Madrid: Liber Factory
Eco, Umberto. (1972) 1986. La estructura ausente: Introduccion a la semiotica. Itzulpena, Francisco Serra Cantarell. Bartzelona: Lumen
Goethe, Johann Wolgang von. (1810) 1999. Teoría de los colores. Sarrera, Javier Arnaldo. Madril: Consejo General de Arquitetura Técnica de España
Lazcano-Arrillaga, Iñaki. 2014. «El valor expresivo del color en el cine de Kieslowski e Idziak». Sesión no Numerada: Revista de Letras y Ficción Audiovisual 4: 97-121. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4675527.pdf
Misek, Richard 2010. Chromatic cinema: A history of screen color. Malden MA: Wiley-Blackwell
Murcia Aguayo, Félix. 2002. La escenografía en el cine: El arte de la apariencia. Madril: Fundación Autor
Ochoa Gaevska, Laisvie Andrea. 2012. «Danza integrada: Entre el desenfoque y el zoom». La Tadeo 77. https://revistas.utadeo.edu.co/index.php/RLT/article/view/323
Rohmer, Éric. (1977) 2004. L’organizzazione dello spazio nel ‘Faust’ di Murnau. A cura di Antonio Costa; traduttore, M. Canosa Toscano M. Pia. Venezia: Marsilio
Simons, Helen. 2011. Estudio de caso: Teoría y práctica. Roc Filella Escolà, itzultzailea. Madril: Morata
Sopeséns Izuel, Julia. 2017. «La función estética del color en el cine: Una aproximación teórica-práctica». Tesia, San Jorge Unibertsitatea (Zaragoza)
Vilches Manterola, Lorenzo, koord. 2011. La investigación en comunicación: métodos y técnicas en la era digital. Olga del Río Sánchez et al. Bartzelona: Gedisa
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.