Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 26 No. 1 (2021)
Vol. 26 No. 1 (2021)
Enero-Junio 2021
Published:
13-01-2022
ARTICLES
Assessment of learning strategies with the ACRA and the Brief-ACRA Scales: Competitive models, measurement invariance, and prediction of academic achievement in secondary elementary students from the Dominican Republic // Evaluación de las estrategias de aprendizaje con las escalas ACRA y ACRA-Breve: Modelos competitivos, invarianza de medida, y predicción del rendimiento académico en estudiantes de secundaria de la República Dominicana
Betty Reyes, Sylvia Georgieva, Sara Martínez-Gregorio, Saturnino de los Santos, Laura Galiana, José M. Tomás
Abstract
235 | PDF (Español) Downloads
1620 PDF Downloads
323
PDF (Español)
PDF
Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire // Estrategias de aprendizaje profundas: Validación de un modelo situacional y su cuestionario
Ernesto Panadero, Jesús Alonso-Tapia, Daniel García-Pérez, Juan Fraile, José Manuel Sánchez Galán, Rodrigo Pardo
Abstract
291 | PDF (Español) Downloads
961 PDF Downloads
378
PDF (Español)
PDF
Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in early childhood education // Efecto del programa EFE-P en la mejora de las funciones ejecutivas en Educación Infantil
Miriam Romero-López, M. Carmen Pichardo, Ana Justicia-Arráez, Francisco Cano-García
Abstract
251 | PDF (Español) Downloads
1487 PDF Downloads
188
PDF (Español)
PDF
Effects of suprasegmental awareness on learning to read in the first school years // Efectos de la conciencia suprasegmental en el aprendizaje de la lectura en los primeros cursos escolares
Raúl Gutiérrez-Fresneda, Isabel María de Vicente-Yagüe Jara, Elena Jiménez-Pérez
Abstract
133 | PDF (Español) Downloads
530 PDF Downloads
351
PDF (Español)
PDF
School Climate Policy and its Relations With Social and Emotional Competencies, Bullying and Cyberbullying in Secondary Education // El plan de convivencia y su relación con las competencias socioemocionales, el bullying y el cyberbullying en la educación
Vicente J. Llorent, David P. Farrington, Izabela Zych
Abstract
249 | PDF (Español) Downloads
969 PDF Downloads
228
PDF (Español)
PDF
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of History secondary students // Efectos de un programa de formación del profesorado en la motivación y satisfacción de los estudiantes de historia en enseñanza secundaria
Cosme J. Gómez Carrasco, Jairo Rodríguez-Medina, Pedro Miralles Martínez, Víctor Benito Arias González
Abstract
225 | PDF (Español) Downloads
369 PDF Downloads
184
PDF (Español)
PDF
Digital pedagogy and cooperative learning: Effect on the technological pedagogical content knowledge and academic performance of pre-service teachers // Pedagogía digital y aprendizaje cooperativo: efecto sobre los conocimientos tecnológicos y pedagógico
Lourde Meroño, Antonio Calderón, José L. Arias-Estero
Abstract
163 | PDF (Español) Downloads
772 PDF Downloads
290
PDF (Español)
PDF
University students and their perception of teaching effectiveness. Effects on students’ engagement // La percepción de los estudiantes universitarios acerca de la eficacia docente. Efectos sobre el compromiso de los estudiantes
Carmen-María Fernández–García, Marcos Rodríguez-Álvarez, María-Paulina Viñuela-Hernández
Abstract
177 | PDF (Español) Downloads
1043 PDF Downloads
176
PDF (Español)
PDF
Social support provided by the best friend and vigorous-intensity physical activity in the relationship between perceived benefits and global self-worth of adolescents // El apoyo proporcionado por el mejor amigo y la actividad física de alta intensidad
Diogo Monteiro, Filipe Rodrigues, Vítor P. Lopes
Abstract
128 | PDF (Español) Downloads
411 PDF Downloads
138
PDF (Español)
PDF
Cooperative Learning and Approach-Goals in Physical Education: The Discriminating Role of Individual Accountability // Aprendizaje cooperativo y metas de aproximación en educación física: el rol discriminante de la responsabilidad individual
Sergio Rivera Pérez, Benito León del Barco, Jerónimo J. González Bernal, Damián Iglesias Gallego
Abstract
165 | PDF (Español) Downloads
335 PDF Downloads
134
PDF (Español)
PDF
×
Modal Header