Portal de Revistas Científicas
psicodidactica
Actual
Archivos
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Entrar
Revista de Psicodidáctica
Inicio
Archivos
Vol. 26 Núm. 1 (2021)
Vol. 26 Núm. 1 (2021)
Enero-Junio 2021
Publicado:
13-01-2022
ARTÍCULOS
Assessment of learning strategies with the ACRA and the Brief-ACRA Scales: Competitive models, measurement invariance, and prediction of academic achievement in secondary elementary students from the Dominican Republic // Evaluación de las estrategias de aprendizaje con las escalas ACRA y ACRA-Breve: Modelos competitivos, invarianza de medida, y predicción del rendimiento académico en estudiantes de secundaria de la República Dominicana
Betty Reyes, Sylvia Georgieva, Sara Martínez-Gregorio, Saturnino de los Santos, Laura Galiana, José M. Tomás
Abstract
221 | PDF Downloads
1446 PDF (English) Downloads
295
PDF
PDF (English)
Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire // Estrategias de aprendizaje profundas: Validación de un modelo situacional y su cuestionario
Ernesto Panadero, Jesús Alonso-Tapia, Daniel García-Pérez, Juan Fraile, José Manuel Sánchez Galán, Rodrigo Pardo
Abstract
275 | PDF Downloads
910 PDF (English) Downloads
374
PDF
PDF (English)
Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in early childhood education // Efecto del programa EFE-P en la mejora de las funciones ejecutivas en Educación Infantil
Miriam Romero-López, M. Carmen Pichardo, Ana Justicia-Arráez, Francisco Cano-García
Abstract
236 | PDF Downloads
1409 PDF (English) Downloads
173
PDF
PDF (English)
Effects of suprasegmental awareness on learning to read in the first school years // Efectos de la conciencia suprasegmental en el aprendizaje de la lectura en los primeros cursos escolares
Raúl Gutiérrez-Fresneda, Isabel María de Vicente-Yagüe Jara, Elena Jiménez-Pérez
Abstract
122 | PDF Downloads
518 PDF (English) Downloads
334
PDF
PDF (English)
School Climate Policy and its Relations With Social and Emotional Competencies, Bullying and Cyberbullying in Secondary Education // El plan de convivencia y su relación con las competencias socioemocionales, el bullying y el cyberbullying en la educación
Vicente J. Llorent, David P. Farrington, Izabela Zych
Abstract
226 | PDF Downloads
909 PDF (English) Downloads
209
PDF
PDF (English)
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of History secondary students // Efectos de un programa de formación del profesorado en la motivación y satisfacción de los estudiantes de historia en enseñanza secundaria
Cosme J. Gómez Carrasco, Jairo Rodríguez-Medina, Pedro Miralles Martínez, Víctor Benito Arias González
Abstract
204 | PDF Downloads
344 PDF (English) Downloads
163
PDF
PDF (English)
Digital pedagogy and cooperative learning: Effect on the technological pedagogical content knowledge and academic performance of pre-service teachers // Pedagogía digital y aprendizaje cooperativo: efecto sobre los conocimientos tecnológicos y pedagógico
Lourde Meroño, Antonio Calderón, José L. Arias-Estero
Abstract
148 | PDF Downloads
742 PDF (English) Downloads
278
PDF
PDF (English)
University students and their perception of teaching effectiveness. Effects on students’ engagement // La percepción de los estudiantes universitarios acerca de la eficacia docente. Efectos sobre el compromiso de los estudiantes
Carmen-María Fernández–García, Marcos Rodríguez-Álvarez, María-Paulina Viñuela-Hernández
Abstract
166 | PDF Downloads
963 PDF (English) Downloads
149
PDF
PDF (English)
Social support provided by the best friend and vigorous-intensity physical activity in the relationship between perceived benefits and global self-worth of adolescents // El apoyo proporcionado por el mejor amigo y la actividad física de alta intensidad
Diogo Monteiro, Filipe Rodrigues, Vítor P. Lopes
Abstract
115 | PDF Downloads
371 PDF (English) Downloads
126
PDF
PDF (English)
Cooperative Learning and Approach-Goals in Physical Education: The Discriminating Role of Individual Accountability // Aprendizaje cooperativo y metas de aproximación en educación física: el rol discriminante de la responsabilidad individual
Sergio Rivera Pérez, Benito León del Barco, Jerónimo J. González Bernal, Damián Iglesias Gallego
Abstract
154 | PDF Downloads
327 PDF (English) Downloads
125
PDF
PDF (English)
×
Modal Header