Portal de Revistas Científicas
psicodidactica
Actual
Archivos
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Entrar
Revista de Psicodidáctica
Inicio
Archivos
Vol. 19 Núm. 1 (2014)
Vol. 19 Núm. 1 (2014)
Publicado:
25-06-2013
ARTÍCULOS
Development of the Writing Process from Primary to Secondary Education // Evolución del proceso escritor desde la Educación Primaria a la Secundaria
María-Lourdes Álvarez-Fernández, Jesús-Nicasio García-Sanchez
Abstract
614 | PDF Downloads
900 PDF (English) Downloads
420
PDF
PDF (English)
Reading Comprehension Improvement for Spanish Students: A Meta-Analysis // La mejora de la comprensión lectora en español: Un meta-análisis
Juan Cruz Ripoll, Gerardo Aguado
Abstract
3819 | PDF Downloads
8084 PDF (English) Downloads
1156
PDF
PDF (English)
Actual Disciplinary Knowledge, Perceived Disciplinary Knowledge, Teaching Experience and Teacher's Training for Reading Instruction: A Study with Primary Portuguese and American Teachers // Conhecimento disciplinar efectivo, conhecimento percebido...
João Lopes, Louise Spear-Swerling, Célia Oliveira, M. Gabriela Velasquez, Jamie Zibulsky
Abstract
813 | PDF (English) Downloads
602 PDF (Por) Downloads
457
PDF (English)
PDF (Por)
Attitudes Towards Mathematics: Construction and Validation of a Measurement Instrument // Las actitudes hacia las matemáticas: Construcción y validación de un instrumento para su medida
Andrés Palacios, Víctor Arias, Benito Arias
Abstract
2077 | PDF Downloads
8772 PDF (English) Downloads
8110
PDF
PDF (English)
Development of Children's Solutions of Non-Standard Arithmetic Word Problem Solving // El desarrollo de las soluciones infantiles en la resolución de problemas aritméticos no estándar
Laura Jiménez, Lieven Verschaffel
Abstract
1122 | PDF Downloads
884 PDF (English) Downloads
864
PDF
PDF (English)
Math Competence and Executive Control Skills in Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Mathematics Learning Disabilities // Competencias matemáticas y control ejecutivo en estudiantes con Trastorno por Déficit de Atención con...
Paloma González-Castro, Celestino Rodríguez, Marisol Cueli, Lourdes Cabeza, Luis Álvarez
Abstract
1045 | PDF Downloads
1955 PDF (English) Downloads
902
PDF
PDF (English)
Student, Teacher, and School Context Variables Predicting Academic Achievement in Biology: Analysis from a Multilevel Perspective // Variables del estudiante, del profesor y del contexto en la predicción del rendimiento académico en Biología: Análisis ...
José C. Núñez, Guillermo Vallejo, Pedro Rosário, Elián Tuero, Antonio Valle
Abstract
1341 | PDF Downloads
3208 PDF (English) Downloads
1200
PDF
PDF (English)
Perception of Equal Treatment and the Importance of Physical Education of Adolescent Girls // Percepción de igualdad de trato e importancia de la educación física de alumnas adolescentes
Fernanda Borges, Noelia Belando, Juan A. Moreno-Murcia
Abstract
430 | PDF Downloads
906 PDF (English) Downloads
290
PDF
PDF (English)
Peer Victimization and Ethnic-Cultural Peer Victimization: Self-Esteem and School Relations between Different Cultural Groups of Students in Andalusia, Spain // Victimización étnico-cultural entre iguales: autoestima y relaciones en la escuela entre...
Antonio J. Rodríguez-Hidalgo, Rosario Ortega-Ruiz, Izabela Zych
Abstract
1947 | PDF Downloads
2248 PDF (English) Downloads
879
PDF
PDF (English)
Teacher-Students Relationships in First and Second Grade Classrooms. Adaptation of the Questionnaire on Teacher Interaction-Early Primary (QTI-EP) // Las relaciones del profesorado con el alumnado en aulas del ciclo inicial de educación primaria...
Francisco J. García-Bacete, Patricia Ferrà , María I. Monjas, Ghislaine Marande
Abstract
1775 | PDF Downloads
1341 PDF (English) Downloads
1165
PDF
PDF (English)
×
Modal Header